۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۶۵۴
مدیر جامعه المصطفی تبریز مطرح کرد؛

ضرورت توسعه جامعه المصطفی تبریز برای تحصیل خواهران خارجی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بخت آور با بیان این‌که جامعةالمصطفی(ص) تبریز در حال توسعه است، گفت: تلاش داریم در راستای توسعه این مجموعه، بخش خواهران را نیز برای تحصیل طلاب خارجی خواهر آماده سازی کنیم.
جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بخت آور، مدیر جامعه المصطفی(ص) تبریز، عصر امروز در دیدار طلاب و اساتید این مجموعه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: جامعه المصطفی(ص) تبریز امروز میزبان طلاب خارجی ترک زبان است.


وی با اشاره به ابراز علاقه کثیری از مردم کشورهای شمالی ایران اسلامی برای تحصیل در این مجموعه علوم اسلامی، ابراز داشت: این علاقه برای حضور در جامعه المصطفی(ص) تبریز چشم گیر و قابل توجه است، از این رو توسعه و گسترش این مجموعه لازم است.


مدیر جامعه المصطفی(ص) تبریز با بیان این‌که نصفی از میزان تحصیل کنندگان در این مجموعه در رده کارشناسی مشغول به تصحیل معارف اسلامی در این رتبه هستند، اظهار داشت:  در طول تأسیس این مجموعه شاهد توسعه هر چه بیشتر علمی و کمی مجموعه با عنایات الهی بوده‌ایم.


وی ادامه داد: این مجموعه برای ارتقاء سطح علمی نیازمند تحصیل زبان و ادبیات فارسی است، از این رو نصف دیگر از محصلان این مجموعه به تحصیل دوره زبان فارسی برای ایجاد توان مکالمه و درک زبان فارسی مشغول هستند.


حجت الاسلام بخت آور با اشاره به استقبال بالای طلاب خارجی برای تحصیل علوم دینی، ابراز داشت: از میان طلاب متأهل 30 خانوار را در مجتمع الاهیه سکنی داده‌ایم و دیگر عزیزان نیز در خود مجتمع جامعةالمصطفی(ص) تبریز متمرکز هستند.


وی با بیان این‌که این مجموعه در حال توسعه است، ابراز داشت: تلاش داریم در راستای توسعه این مجموعه، بخش خواهران را نیز برای تحصیل طلاب خارجی خواهر آماده سازی کنیم، امروز از کشورهای ترکیه، آذربایجان و روسیه خواهران خواستار ایجاد بستری برای تحصیل علوم دینی هستند.

 

مدیر جامعه المصطفی(ص) تبریز با اشاره به برکات طلاب خارجی در ترویج معارف دینی، ادامه داد: امید است طلاب این مجموعه بعد از تحصیل و کسب معارف دینی به تلاش در منطقه برای ترویج معارف بپردازند و برکات آن ها در منطقه و جهان قابل مشاهده شود.


وی این مجموعه و تربیت طلاب خارجی را از باقیات و صالحات خواند و خاطرنشان کرد: این مجموعه در سه سال تأسیس خود از توسعه مطلوبی برخوردار بوده است، این مجموعه با عنایات آیت الله شبستری تأسیس و با قدم های مخلصانه وی در راستای توسعه قرار گرفته است./854/202/ب2

ارسال نظرات