۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۳۰۸
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه خواهران پایگاه انتخاباتی هیچ حزبی نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که معیار فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران بیانات رهبر معظم انقلاب است، گفت: حوزه علمیه خواهران در انتخابات پیش رو پایگاه انتخاباتی هیچ کسی نیست و تنها به بیان معیارهای انتخاب اصلح می پردازد.
حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي حجت‌الاسلام محمودرضا جمشيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم آغاز به کار کرد، با تأکید بر این‌که فعالیت‌های حوزویان باید با محور محبت و رضایت الهی انجام شود، گفت: مدیران و طلاب باید ابتدا با نگرش و تغییر در خود به فکر آبادکردن فضای زندگی اهل خود و دیگران باشند.

 

وی افزود: نباید این مسأله را فراموش کنیم که ما حوزویان هر چه که به مردم می‌گوییم، خودمان بیشتر از دیگران به آن نیازمندیم و اگر بخواهیم این نور را در دل مردم روشن کنیم باید در ابتدا خود عامل به آن باشیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که نظام تربیتی حوزه‌های علمیه، نظامی ممتاز و منحصر به فرد است، اظهار داشت: در این نظام طلاب ابتدا با سبک زندگی اسلامی و دینی آشنا می‌شوند و با این سبک به تبلیغ دین می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این‌که امروز بیش از 440 مدرسه علمیه خواهران در کشور به شکل رسمی به جز حوزه علمیه خراسان و جامعه الزهرا(س) مشغول به فعالیت هستند و تربیت 80 هزار طلبه خواهر را به عهده دارند، ادامه داد: اگر تا دیروز، تولید علم منحصر به مراکز ویژه بود، امروز تلاش مضاعف خواهران طلبه نویدبخش تولید علم در جای جای این کشور است.

 

وی برگزاری بیش از 530 کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه خواهران در دو نیم سال اخیر را نشانگر توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل 370 هسته آموزشی، 170 کانون پژوهشی و 50 هسته علمی در حوزه علمیه خواهران از دیگر فعالیت‌های حوزه‌های خواهران در عرصه آموزش، پژوهش و تبلیغ است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با بیان این‌که امروزه 60 هزار طلبه بسیجی در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارند و این تعداد به شکل نسبی از حوزه‌های علمیه برادران بیشتر است، گفت: طرح رحمت، رضوان و حلقه صالحین از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه است.

 

وی در ادامه به هجوم سراسری دشمنان علیه مکتب اسلامی و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان با ابزاری که در دست دارند امروزه چهره اسفناکی از اسلام را در دنیا به نمایش گذاشته‌اند و هدفشان ترویج اسلام‌هراسی در کل دنیا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه برای مقابله با هجمه دشمنان اسلام و انقلاب، بیان داشت: امروز حوزه‌های علمیه و به ویژه خواهران طلبه با احساس مسؤولیت در این زمینه باید به شکل جدی وارد میدان شوند و با تبلیغ و ترویج اسلام در مقابل جریانات منحرف قد علم کنند.

 

وی رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه خواهران را در گرو یک بنیه علمی قوی و فراگیر دانست و افزود: باید جنبش علمی در حوزه‌های علمیه خواهران رقم زده شود و این هدف با توجه به حماسه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در کشور دست‌یافتنی است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که هر مدرسه و حوزه باید یک قطب فرهنگی و تبلیغی و یک کانون نشر معارف در کشور باشد، تصریح کرد: امروزه به بیش از یک سوم مدراس آموزش و پرورش اعزام طلاب حوزه علمیه خواهران انجام می‌شود و بیش از 12 هزار طلبه خواهر در آموزش و پرورش مشغول به کار و فعالیت تبلغی فرهنگی هستند.

 

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران در راستای هدف بلند انبیا و اوصیا و بزرگان شیعه گام برمی‌دارد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در این هدف با حوزه‌های علمیه مشترک است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی دفاع از نظام اسلامی و حمایت جدی از شخص رهبری را وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و افزود: روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره نقش پیشتازی را در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی کشور و تأثیر آن در تقویت پایه‌های نظام اسلامی، بیان داشت: حوزه علمیه خواهران در انتخابات پیش رو ورود مصداقی نخواهد داشت و تنها بیان معیارهای انتخاب اصلح را مطرح می‌کند و همین‌طور پایگاه انتخاباتی هیچ شخص یا حزب خاصی نخواهد بود و معیار فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران، بیانات رهبر معظم انقلاب است./907/پ202/ج1

ارسال نظرات