۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۳۹۲

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری بیست و سومین سمینار سراسری ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان، افتتاح 12خانه بهداشت در شهرستان ایرانشهر و ایجاد فرصت شغلی پایدار از سوی خیر نیکوکار در دلگان اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، احمد کیخا، مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان، گفت: حدود هفت هزار نفر از دوستداران اهل بیت (ع) سیستان و بلوچستان برای رفتن پیاده به کربلای معلی در اربعین حسینی در سامانه سماح نام نویسی کردند.

 

وی ادامه داد: در آستانه اربعین حسینی سه هزار و 401 نفر از علاقه مندان خاندان اهل بیت(ع) برای صدور ویزا مراجعه و برای آنان ویزا صادر شد.

 

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد بیمه ایران پوشش بیمه ای زائران اربعین حسینی را بر عهده گیرد بر این اساس به مردم سیستان و بلوچستان توصیه می شود با مراجعه به سایت www.bimehatabat.com  نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

 

مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین خانواده افرادی که بدون پوشش بیمه به سمت کشور عراق عزیمت کرده اند نیز می توانند با مراجعه به سایت بیمه ایران با پرداخت حق بیمه، زائران خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

 

برگزاری بیست و سومین سمینار سراسری ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان
بیست و سومین سمینار سراسری ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور فردا صبح با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و اعضای شورای تامین استان در زاهدان دایر می‌شود.

 

لازم به ذکر است که این مراسم در سالن اجلاس نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.


افتتاح 12خانه بهداشت در شهرستان ایرانشهر
رضا اصلی شهرکی در مراسم افتتاحیه خانه‌های بهداشت در شهرستان گفت: هر کدام از خانه های بهداشت شهرستان ایرانشهر، 90 متر مربع زیربنای مفید دارند.

 

وی افزود: 9 میلیارد و 600 میلیون ریال به منظور احداث هر خانه بهداشت در این شهرستان، هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان کرد: 30 درصد هزینه احداث خانه های بهداشت شهرستان ایرانشهر را کمیته امداد مابقی را دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تامین کرده است.

 

شهرکی اضافه کرد: خانه های بهداشت در روستاهای احمد آباد، شمس آباد، خیرآباد، توردان، بزمان، تاروان، کچ کوش، موتورامیری، نیک جوب و سوراپ از توابع این شهرستان واقع شده اند.

 

وی افزود: امداد در کنار بسیج با توانمندسازی خانواده های تحت پوشش و ایجاد اشتغالزایی برای این قشر مستضعف جامعه، اهداف بلندی را برای خودکفایی آنان دنبال می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه شاخصه تفکر بسیج، فرهنگی است که خدمت به محرومان و آحاد مردم را ترویج و اشاعه می‌دهد ، گفت: رویکرد بسیج در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی خدمت می کند.

 

ایجاد فرصت شغلی پایدار توسط خیر نیکوکار در دلگان
عبدالرحمن بزمانی، مدیرکمیته امداد دلگان گفت: یکی از خیرین نیکوکار برای زنان سرپرست خانوار مورد حمایت این نهاد مقدس فرصت شغلی در زمینه دامپروری و دامداری ایجاد کرد.


وی اظهار کرد: یک نیکوکار شهرستانی ضمن بازدید از منطقه هودیان این شهرستان برای دو خانوار مددجو باسرپرست زن طرح اشتغال اجرا کرد.

 

وی افزود: این خیر بومی این شهرستان برای هر مددجوی با سرپرست زن که متقاضی طرح اشتغال باشند اشتغالزایی خواهد کرد.

 

مدیرکمیته امداد دلگان بیان کرد: این نیکوکار نیک اندیش برای هر مددجو تعداد 10 راس دام سبک شامل بز و گوسفند در راستای اشتغالزایی افراد زیر پوشش کمیته امداد تهیه و نسبت به ایجاد اشتغال برای مددجویان گام‌های موثری برداشته است.

 

بزمانی با اشاره به اینکه واگذاری تسهیلات به خانوارهایی که سعی در خوداشتغالی دارند همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: در راستای اجرای این طرح ها 60 میلیون ریال پرداخت شده است./831/203/ب2

ارسال نظرات