۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۵۶۳۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اربعین فرصتی استثنائی برای معرفی مکتب حسینی به جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسمین حسینی خراسانی با اشاره به جنبه معرفتی بالای مراسم اربعین، گفت: مراسم میلیونی اربعین فرصت بسیار مناسبی است تا جهانیان با نام امام حسین(ع) و مکتب او آشنا شوند؛ چرا که خیلی از افراد در سراسر دنیا اگر با نام و ویژگی های امام حسین(ع) و اهداف او آشنا شوند به سمت آن حضرت می آیند.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد حسيني خراساني

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت اربعین و راهپیمایی با شکوه ملت مسلمان در حرکت به سمت قبله گاه عاشقان، اظهار داشت: اربعین و مراسم بی نظیر آن شاهد صدقی است بر حقانیت رسول خدا(ص) که فرمود خداوند برای حسین بن علی(ع) در دل‌های اهل ایمان حرارتی قرار داده که هرگز سرد نمی شود.

 

وی با اشاره به جنبه معرفتی بالای مراسم اربعین، عنوان کرد: مراسم میلیونی اربعین فرصت بسیار مناسبی است تا جهانیان با نام امام حسین(ع) و مکتب او آشنا شوند؛ چرا که خیلی از افراد در سراسر دنیا اگر با نام و ویژگی های امام حسین(ع) و اهداف او آشنا شوند به سمت آن حضرت می آیند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه با بیان این که این راهپیمایی نشان اوج ارادت و محبت میلیون ها انسان به سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: شایسته است که همه ارادتمندان امام حسین(ع) از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند و شیعه و فرهنگ و مکتب آن را به جهان معرفی کنند.

 

وی مراسم اربعین را نشانه ایمان بندگان موحد خداوند دانست و یادآور شد: این راهپیمایی هم برای دوستان و شیعیان و محبین اهل بیت(ع) پیام آور است و هم برای معاندین و دشمنان و کفار پیامدهای سنگینی دارد.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با اشاره به راهپیمایی در ضرورت ادامه این راه، ابراز داشت: مراسم با شکوه عزاداری سالانه شیعیان در اربعین زنده نگاه داشتن یاد و نام حسین بن علی(ع) و شهیدان عزیز کربلا است که ادامه این راه مشعل فروزان هدایت را روشن نگاه داشته و پرچم صلاح را پا برجا می کند.

 

وی در پایان با هشدار به نفوذ دشمن در بین عزاداران حسینی در اربعین، تصریح کرد: اربعین فرصت بسیار خوبی برای بهره برداری از مبانی اسلام است؛ ولی شیعیان باید به هوش باشند که مبادا دشمن در صفوف فشرده آنها نفوذ کرده و خدایی ناکرده این اتحاد و انسجام مثال زدنی را مخدوش کرده و مورد سوء استفاده قرار دهد./1330/ت302/ف

ارسال نظرات