۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۶۳۳۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

اداره جهان با ابزار عقل و محبت از پیام‌های اربعین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عباسی خراسانی، مراسم عاشورا و اربعین را پیش نیاز ظهور خواند و گفت: زیارت اربعین، بر فراز قله شهادت نشستن و تاریخ گذشته را دیدن است؛ از این‌رو عاشورا و اربعین پیش نیاز ظهور هستند و عظمت خاصی دارند.
حجت الاسلام هادي عباسي

حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی، نماینده طلاب و فضلای استان خراسان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح اربعین و پیام‏های آن پرداخت و گفت: خدای باری تعالی انسان را آفرید و انسان، عصاره آفرینش شد عصاره انسانیت، نبوت است و عصاره نبوت، رسالت است و عصاره رسالت و بعثت رسالت نبی اکرم(ص) است اگر قرار باشد عصاره ای برای رسالت نبوی انتخاب کنیم قرآن و عترت است، «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی».

 

وی ادامه داد: اگر در میان عبادتهایی که قرآن توصیه کرده یکی به عنوان نماد مسلمانان باشد «نماز ستون دین است» و اگر قرار باشد برای عترت نمادی قرار داد، زیارت اربعین است، اسلام دو تا ستون دارد یک ستون عبادی که نماز است و یک ستون اطاعتی که اربعین است و هردوی اینها بر اساس محبت پایه ریزی شده که رسول اسلام فرمودند «محبت و مهربانی اساس دین من است».

 

حجت الاسلام عباسی خراسانی بیان کرد: در زیارت اربعین نشانه‏های انسان مؤمن در حدیث امام حسن‏عسکری(ع) مطرح شده و زیارت اربعین را در کنار نماز و سجده بر خاک و بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن مطرح فرمودند، رمزش این است که در اسلام عمود عبادی نماز است و عمود اطاعتی اربعین است.

 

نماینده طلاب و فضلای استان خراسان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد اربعین، تصریح کرد: در اربعین ایمان، عشق، عاطفه و احساس موج می‏زند، عمود عبادی و اطاعتی در اسلام  اسیر محبت هستند.

 

عاشورا و اربعین پیش نیاز ظهورند

وی اضافه کرد: پیام اربعین برای دشمنان اسلام این است که اداره جهان با محبت، معرفت و عقل امکان پذیر است، جهان به سوی عقل می‏رود به تعبیر امیر مؤمنان(ع) «جهان و عالم وقتی عاقل شد روز ظهور واقع می شود»، در اربعین این جمعیت 26 میلیونی فریادشان یاحسین(ع) است که این همبستگی مسلمانان را می‏رساند.

 

حجت الاسلام عباسی خراسانی خاطرنشان کرد: پیام اربعین برای دوستان این است که بهترین معرفت‏ها و اطاعت‏ها در اربعین است و اربعین فقط برای شیعه نیست، برای تمام افرادی است که حب نبی دارند، چون پیامبر اکرم(ص) حبیب‏الله است و حبیب‏الله خودش حبیب دارد، حبیبش امام حسین(ع) است که بارها فرمودند «حبیبی حسین».

 

نماینده طلاب و فضلای استان خراسان ابراز داشت: فریاد تمام این جمعیت حب بر اساس محبت حضرت ابا عبدالله(ع) است؛ بنابراین تمام جهان اسلام درگیر اربعین می‏شوند و فضای روز به روز اربعین پر شورتر می‏شود، همانگونه که رسول الله(ص) فرموده‏اند «ان لقتل الحسین حرارة فی قلوب المومنین لاتبرد ابدا؛ برای شهادت حسین(ع) حرارتی در دل‏های مؤمنین به وجود می آید که هرگز سرد نمی‏شود».

 

وی ادامه داد: زیارت اربعین، بر فراز قله شهادت نشستن و تاریخ گذشته را دیدن است برای رسیدن به آینده ای روشن و سرشار از پیروزی برای حکومت جهانی امام مهدی(عج) است، عاشورا و اربعین پیش نیاز ظهور است برای همین هم عظمت خاصی را دارند.

 

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام عباسی خراسانی در پایان ازکسانی که در امنیت زوار تلاش کردند و خالصانه خدماتشان را به زائرین حضرت اباعبدالله‏الحسین(ع) رساندند، تشکر و برای آنها آرزوی قبولی اعمالشان در اربعین کرد./875/ت302/ف2

ارسال نظرات