۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۶۴۸۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

دشمنان با شبهه افکنی می‏خواهند مردم را از اسلام دور کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غیبی با اشاره به خطبه 108 نهج‏البلاغه گفت: مستکبران و رسانه‌های معاند با نشان دادن گروه‌های تکفیری به عنوان نمایندهای اسلام سعی می‌کنند اسلام ناب را همچون پوستین وارونه‌ای نشان دهند و آن را مخدوش و تخریب کنند.
شبهه

حجت الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: از صدر اسلام افرادی بودند که اگر می گذاشتند که آنطوری که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، اسلام را بیان می‏کردند، به یقین تا الان اکثریت مردم به اسلام و دین و قرآن روی می‏آوردند؛ بنابراین عده‏ای که با وجود اسلام منافعشان به خطر می‏افتاد و سیاست خودشان را در خطر می‏دیدند، اسلام را خراب جلوه می‏دادند، که در حال حاضر این فعالیت‏ها را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به خطبه 108 نهج‏البلاغه «لُبِسَ الْإِسْلَامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً » اسلام را همچون پوستین وارونه پوشند، تصریح کرد: در واقع چیزهای که به نفع آنها نیست برعکس به مردم جلوه دادند که مردم اسلام واقعی را نشناسند و چیزهای که توسط منافقین از اسلام به نمایش می‌گذارند باعث تنفر مردم حتی از اصل اسلام می‏شود.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز ادامه داد: جریان‌های اخیری که با نام اسلام در دنیا از سوی وهابیت رخ می‏دهد می‏خواهند از طریق رسانه‏ها و بعضی از افراطیون که در بین مذهب شیعه هم هستند با زنجیر انداختن دور گردنشان حرکات عجیب و غریب و حالت‌های برخی از حیوان‏ها، جوانان‏های اروپا و مردم کشورهای دیگر را از اصل اسلام و نور معنویت اسلام دور کنند.

 

حجت الاسلام غیبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: منافقین می‏خواهند حقیقت و نورانیت اسلام را بدبین خوانند؛ بنابراین رهبرمعظم انقلاب در نامه‏های بسیار زیبا که به جوانان اروپایی می‏دهند، به دنبال این هستند که حقیقت و اصل اسلام را به آنها نشان بدهند و آنها را با منشاء اسلام آشنا کنند و در اصل پرده‏ای که باعث شد، اسلام در میان جوانان بد جلوه داده شود را کنار بزنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: وقتی جوانان در کشورهای دیگر با اسلام ناب محمدی آشنا شوند خیلی راحت به سوی اسلام می‏آیند و آن را قبول می‏کنند و به اسلام و قرآن روی می‏آورند و نیت شوم منافقانی که می‏خواهند اسلام را بد جلوه بدهند ناکام خواهد ماند.

 

حجت الاسلام غیبی با بیان رهنمود امام خمینی(ره) که تبلیغات چه باطل و چه حق اثر خودش را دارد، ابراز کرد: تبلیغات سوء زیادی از سوی منافقین برای تغییر ذهنیت جوانان نسبت به اسلام گفته می‏شود؛ بنابراین باید در جواب آنها از طریق تبلیغات، حربه‏های آنها را خنثی کرد و حقیقت تشیع و مهر و محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) را به همه جهانیان نشان دهند.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز ادامه داد: شبهاتی که در میان جوانان ما است و بر آنها هم تأثیر داشت، باید رسانه‌ها و عالمان حقیقت، را بگویند و این شبهات را خنثی کنند که این شبهات اثری بر مردم نداشته باشد؛ بنابراین برای رساندن پیام اسلام به جهانیان تنها خبر کافی نیست بلکه باید به به صورت نشست و میز گرد و از صاحب نظران استفاده شود و باید اطلاع رسانی به صورت گسترده‏تر صورت بگیرد.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمن کارخانه شبهه سازی دارد و شبهه می‏سازند، اظهار داشت: در واقع شبهه شباهتی با واقعیت دارد و باطل را در پوست حق جلوه می‏دهد؛ بنابراین رسانه ها و علماء و مبلغین و حوزه علمیه قم که سنگر بسیار بزرگ برای دفاع از حق و اسلام است باید بیشترین عملکرد در شبهه زدایی را داشته باشند و نگذارند مستکبرین به اهداف شوم خود برسند./875/ت302/ف2

ارسال نظرات