۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۷۵۸
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

رعایت اخلاق نویسندگی؛ راهکار پیشرفت جامعه در عرصه پژوهش

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: رعایت اخلاق نویسندگی و بسترسازی در فرهنگ پژوهش و شناسایی نیروها و شناخت ظرفیت های آنان در برگزاری کارگاه های آموزش و پژوهش از راهکارهایی است که می تواند به پیشرفت پژوهش در جامعه کمک کند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور امروز در مراسم جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری  گفت: حضور نویسندگان در عرصه‌های پژوهش و جایگاه آن در تعالیم دینی توانسته رابطه عمیقی ایجاد کند و امروز شاهد این ارتباط در حوزه‌های علمیه هستیم.
 
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: ده ها مقاله و پژوهش در موضوعات و معارف دینی از حوزه‌های علمیه کشور منتشر می شود.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: معرفی کتاب سال حوزه و برگزاری جشنواره علامه حلی امتیازی است که در عرصه پژوهش صورت می گیرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مملکت دینداران در سایه تراوش قلم نویسندگان است که اگر نبود مملکت و دین استوار نمی ماند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: پیشرفت علمی امروز در زمینه پژوهش فراهم شده است و عالمان شیعه مانند حاج آقا بزرگ تهرانی، سیدحسن صدر و کاشف الغطاء کتابهایی در نقد کتاب تاریخ جرجی زیدان نویسنده مسیحی نوشته بودند که حاصل پژهش های آنان بود.
 
وی خاطرنشان کرد: در جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اثرهای بسیاری از طلاب حوزه علمیه تالیف و نوشته شده است.
 

 

مدیر حوزه های علمیه کشور در بیان آسیب‌های پژوهش اظهار داشت: یک اثر پژوهشی باید از منبع معتبر غنی باشد و در مباحث نظام اسلام و جامعه امروز مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: رعایت اخلاق نویسندگی و بسترسازی در فرهنگ پژوهش و شناسایی نیروها و شناخت ظرفیت های آنان در برگزاری کارگاه های آموزش و پژوهش از راهکارهایی است که می تواند به پیشرفت پژوهش در جامعه کمک کند./833/پ202/ج1
ارسال نظرات