۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۷۳۶۳
با حضور نماینده ولی فقیه در اصفهان؛

یازدهمین خانه عالم روستایی شهرستان آران و بیدگل در ابوزیدآباد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین خانه عالم شهرستان آران و بیدگل در ابوزیدآباد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل صبح امروز در حاشیه افتتاح خانه عالم ابوزید اباد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با افتتاح این خانه عالم روستایی تعداد خانه های عالم روستایی در شهرستان آران و بیدگل به 11 خانه عالم افزایش یافت.

 

وی افزود:  از11 خانه عالم روستایی در شهرستان آران و بیدگل شش خانه عالم روستایی در روستاهای حسین آباد، قاسم آباد، کاغذی، علی آباد ابوزیدآباد، و دو باب خانه عالم در یزدل با مساعدت سازمان تبلیغات اسلامی و 3 خانه عالم در محمدآباد کویرات، سفید شهر و ابوزیدآباد به صورت مردمی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

 

حجت الاسلام مردان با اشاره به این که خانه عالم روستای فخره به صورت مردمی و خانه عالم یزدلان توسط سازمان تبلیغات اسلامی در حال احداث است گفت: با تکمیل این دو خانه، تنها سه روستای ریجن، علی آباد کویر و محمدآباد مرکزی از این شهرستان فاقد خانه های عالم روستایی خواهند بود.

 

به گفته وی، سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی احداث خانه های عالم در این روستاها را مشروط بر همیاری خیرین و خودیاری سهم روستا دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل یاد آورشد: بر اساس قانون، برای ساخت خانه های عالم روستایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، حداقل 60 درصد از هزینه ها از سوی اهالی روستا و 40 درصد مابقی به همراه تجهیز آن از طریق اعتبارات و کمک های این سازمان تامین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مردان در ادامه بر حضور روحانی و مبلغ دینی در بطن جامعه تاکید کرد و گفت: لازمه حضور مبلغان دینی در روستاهای محروم، تأمین مسکن مورد نیاز روحانی است تا بتوانند به‌ عنوان روحانی مستقر و به دور از دغدغه مسکن، به وظایف دینی وشرعی خود عمل کنند.

 

وی یاد آورشد: خانه های عالم به‌عنوان اموال عمومی و دولتی محسوب می‌شود و به محض اتمام دوران ماموریت مبلّغ دینی در روستا، به مبلّغ جدید واگذار می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: مبلغان اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی با سکونت در این خانه ها، محوریت کلیه برنامه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی روستا را بر عهده می گیرند.

 

حجت الاسلام مردان گفت: با حضور این روحانیان در روستاهای محروم و برگزاری مراسم های دینی و مذهبی و فعالیت های فرهنگی، گام بلندی در توسعه و تبلیغ معارف اسلامی در روستاها برداشته می‌شود.

 

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل افزود: خانه عالم ابوزیدآباد یازدهمین خانه عالم شهرستان است که با پیگیری های امام جمعه این شهر و به صورت مردمی در محدوده ی مصلای نماز جمعه این شهر راه اندازی شده است.

 

شایان ذکر است، شهرستان آران و بیدگل با دو بخش مرکزی و کویرات و چهار شهر و 11 روستای تابعه با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است./1307/203/ب2

ارسال نظرات