۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۳۲۳
امام جمعه قزوین:

نباید دست استکبار را به گرمی فشرد بلکه باید آن را قطع کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین گفت: وهابیت و استکبار در نیجریه در حال جنایت هستند و این همان دستی است که در عراق، سوریه و سایر کشورهای مسلمان در حال جنایت بوده و نباید این دست را به گرمی فشرد بلکه باید این دست را قطع کرد.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین در مسجدالنبی(ص) با اشاره به تقوای الهی گفت: فردی که برای حضور در سوریه و دفاع از حرم خود را آماده می‌کند در مسیر تقوای الهی قرار دارد.

 

وی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امام خمینی(ره) در سال 58 دستور نامگذاری این روز را به خاطر شهادت آیت‌الله مفتح به نام وحدت حوزه و دانشگاه صادر کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه مصالح دینی و منافع ملی عامل وحدت بین حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: اعتقادات دینی و توجه به ولادت و شهادت اهل بیت(ع) از ریشه‌های وحدت هستند که در هیچ کجای دنیا این ریشه‌ها وجود ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به واقعه خونبار نیجریه تصریح کرد: آمار افرادی که در این کشور به شهادت رسیده‌اند بسیار سنگین است، نیجریه کشوری با 170 میلیون نفر جمعیت است که 60 درصد آن‌ها مسلمان بوده و در آفریقای جنوبی قرار دارد.

 

وی افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی نمونه‌ای از مجاهدانی است که از مهد محراب مسجد پرورش یافته و به تنهایی میلیون‌ها نفر را در قلب آفریقا با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کرده است.

 

این مسؤول با بیان اینکه شیخ زکزاکی در سخت‌ترین شرایط شکنجه قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه فرزندان این عالم شهید شده‌اند و خود او در سخت‌ترین شرایط جسمانی قرار دارد اما تمام این سختی‌ها را برای گسترش و حفظ دین اسلام به جان خریده است.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به ضرورت وجود وحدت بین تمام اقشار جامعه و ادیان، گفت: شیخ زکزاکی با در پیش گرفتن آموزه‌ها و اخلاق دینی توانست میلیون‌ها نفر را شیعه کند و دشمنان باید بدانند تعرض به بیت وی ذره‌ای از هدایت‌یافتگان این عالم را کم نخواهد کرد بلکه افزون‌تر هم می‌شود.

 

داعش از آستین وهابی‌ها بیرون زده است

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه ما سنی به آن معنا که مخالف اهل بیت(ع) باشند را نداریم، گفت: این وهابی‌ها هستند که مخالف اهل بیت بوده و از آستین آن‌ها داعش بیرون زده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: مسلمانان در دنیا رهبرانی همچون سید حسن نصرالله، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه و دیگر بزرگان را دارند که برای نجات مسلمانان و مظلومان جهان تلاش می‌کنند.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به مظلومیت شهدای نیجریه ابراز کرد: وهابیت و استکبار در نیجریه در حال جنایت هستند و این همان دستی است که در عراق، سوریه و سایر کشورهای مسلمان در حال جنایت بوده و نباید این دست را به گرمی فشرد بلکه باید این دست را قطع کرد./955/201/ب1

ارسال نظرات