۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۴۲۳

نام نویسی آیت الله علم الهدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابراهیم معادی مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری استان خراسان رضوی صبح امروز، با حضور در فرمانداری مشهد، به نمایندگی از آیت الله سید احمد علم الهدی، وی را در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

 

آیت الله علم الهدی در دهم شهریور سال 1323 در شهر مشهد به دنیا آمد.

 

از سال 1338 در حوزه علمیه مشهد به تحصیل مقدمات و ادبیات عرب مشغول شد و پس از طی دوره ادبیات، صرف و نحو، معانی و بیان در محضر ادیب نیشابوری دوم و دیگر اساتید، سطح فقه و اصول را در حضور اساتیدی همچون آیات بزرگوار حاج سید احمد مدرس یزدی، مرحوم حاج شیخ مرتضی شاهرودی، مشکینی و مرحوم فیض گنابادی نیز گذراند.

 

در دوران تحصیل طی فعالیت های تبلیغی در استانهای گلستان، گیلان، مازندان، سیستان، خراسان و همچنین تهران، با سخنرانی های خود به تبلیغ نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تهییج مردم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی می پرداخت.

 

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از سال 1359 تا مرداد 1361 مسؤولیت کمیته انقلاب اسلامی منطقه ده تهران را عهده دار شد و پس از مدتی به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد.

 

آیت الله علم الهدی از سال 1361 در کنار آیت الله مهدوی کنی و آیت الله باقری اقدام به تاسیس دانشگاه امام صادق (علیه السلام) نمود. که هدف از آن، تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد برای مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح است.

 

وی به مدت 23 سال به عنوان عضو هیات علمی و در سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه فعالیت آکادمیک داشت.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی در فروردین 84 با حکم حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان امام جمعه مشهد منصوب شد.

 

وی در سال 1386 با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر دوم از استان خراسان رضوی انتخاب شد و از آن پس به عنوان نماینده خبرگان نیز فعالیت می‌کند./1310/202/ب1

ارسال نظرات