۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۸۶۲۵
حسینی در صحن علنی مجلس:

وضعیت 3 زن زندانی در امارات رسیدگی شود/20 کشته در یک‌‌ماه در جاده زابل به زاهدان

خبرگزاری رسا - عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نابسامانی جاده‌ها در استان سیستان و بلوچستان و 20 کشته ظرف یک‌‌ماه در جاده زابل به زاهدان، از دولتمردان خواست مناطق محروم را دریابند چرا که به اعتقاد وی مناطق آزاد برای نقاط مرزی است که محروم ترین نقاط کشور هستند.
سيد باقر حسيني، نماينده مردم زابل

به گزارش خبرگزاری رسا، سید باقر حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) یاد و خاطره وزیر شهید تندگویان را گرامی داشت و گفت: اقدام وحشیانه ارتش نیجریه علیه شیعیان این کشور و کشتار انسان های بی گناه را محکوم می کنم و از مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر می خواهم حقوق بشر را ببینند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و هامون در مجلس شورای اسلامی در ادامه بسته شدن پرونده هسته ای ایران PMD را ثمره تدبیر مقام معظم رهبری، مقاومت ملت شریف ایران، تلاش های تیم مذاکره کننده و همراهی مجلس اصولگرای نهم دانست و عنوان کرد: این موضوع حاصل همدلی و همزبانی تحت امر ولایت بود و حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خباثت رژیم صهیونیستی و آمریکا را اثبات کرد که آن را تبریک می گویم.

وی از مقام معظم رهبری در خصوص صدور دستور اجرا و تأمین بودجه طرح انتقال آب با لوله به مزارع سیستان تشکر کرد و خطاب به مردم سیستان ادامه داد: با لطف و عنایت خداوند و و دعای خیر مردم توانستیم در دوره ای که بدترین دوره مالی کشور بود با کمک و حمایت رهبر انقلاب، طرح بزرگ انتقال آب با لوله را اجرایی و بودجه هزار و 500 میلیون تومانی برای این طرح را دریافت کنیم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: همچنین با کمک هیأت رئیسه و دولت توانستیم در بخش های بهداشت، درمان، گازرسانی و احداث آسفالت راه های روستایی گام برداشته و با تصویب طرح تحول سلامت،‌ سهم بیمه شونده در مناطق محروم شهری را 6 درصد و در روستاها 3 درصد قرار دهیم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه با تشکر از وزیر بهداشت برای تکمیل، تجهیز، ‌جذب نیرو و راه اندازی بیمارستان های زهک و هیرمند، بیان کرد: در حوزه راه های روستایی با تدبیر مجلس، شرایط برای اقدام دولت فراهم شد که در راستای آن احداث و آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی تا پایان سال به 400 کیلومتر می رسد و روکش 200 کیلومتر دیگر تحقق پیدا می کند، البته محرومیت استان همچنان باقی است و نیاز به کمک دولت و وزارت راه و شهرسازی دارد.

وی افزود: لازم است با اقدامی انقلابی و جهادی تکلیف پروژه 200 کیلومتری بزرگراه زابل به زاهدان بعد از 9 ماه تکمیل شده و جلوی وقوع تصادفات گرفته شود که طی ماه گذشته 20 نفر از هموطنان ما در این جاده جان خود را از دست داده اند.

حسینی در ادامه تأمین آب شرب زاهدان از زابل را اشتباه عنوان و اظهار کرد: اشتباه بزرگ تر، احداث خط لوله دوم است و این انتقال متوقف نمی شود در حالی که مردم روستاهای شهرستان و منطقه سیستان مشکل آب شرب دارند لذا خواستار دریافت مبلغ فروش آب به زاهدان هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه خواستار راه اندازی بازارچه های مرزی برای مردمی که هیچ درآمدی ندارند و با 45 هزار تومان یارانه زندگی می کنند، شد و افزود: مصوبه دولت قبل در خصوص صادرات سوخت از سیستان اجرا نمی شود از سوی دیگر درخواست دارم بودجه ماده 180 برای استان های محروم و مرزی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان به طور کامل و 100 درصد تخصیص یابد.

وی خطاب به وزیر کشور ادامه داد: شهرستان زابل با داشتن 230 هزار نفر جمعیت دارای تنها یک بخشداری است و تبدیل برخی بخش های استان به شهرستان ضروری است.

حسینی همچنین خطاب به وزیر ورزش و جوانان افزود: ظلم به ورزش و جوانان سیستان به ویژه بانوان گناهی نابخشودنی است؛ ضمن اینکه در این منطقه بزرگ مرزی کشور، جوانان ما هیچگونه امکانات مناسبی برای ورزش ندارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: از وزیر جهاد و کشاورزی می خواهم برای حمایت از کشاورزان و دامداران محروم که وام گرفته اند اما به خاطر خشکسالی 17 ساله نتوانسته اند وام های خود را بپردازند اقدام جدی در دولت کرده و حداقل از سوی ستاد بحران برای حذف دریافت سود آن اقدام شود.

وی در ادامه خطاب به نعمت زاده ضمن تشکر از صدور دستورات برای حل مشکل کارگاه های تولیدی، گفت: لازم است کلنگ آغاز عملیات اجرایی کارخانه چیت سازی هرچه زودتر زمینه زده شود همچنین از دولت خواستار استقرار ادارات در بخش های حوزه انتخابیه هستم.

حسینی همچنین بیان کرد: طرح پرداخت حق ریزگردها و بدی آب و هوا برای کارمندان سیستان که دولت شاهد اوضاع آن بوده است،‌ 2 سال پیش به دولت داده اما هنوز کاری نشده است همچنین باید هرچه سریع تر به وضعیت 3 خانم زندانی در امارات رسیدگی شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به هیأت رئیسه در خصوص ماده 117 قانون برنامه پنجم خاطرنشان کرد: امروز لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی را تصویب کردیم و قانون آن وجود دارد،‌ در این خصوص باید بگویم کسی معافیت مالی آن را تصویب نکرده که دو سوم رأی را بخواهد چنانچه مناطق آزاد دیگر نیز تصویب شدند و کسی دو سوم رأی نخواسته است از این رو می خواهم مناطق محروم را دریابید چرا که مناطق آزاد برای نقاط مرزی است که محروم ترین نقاط کشور هستند./858/د102/ج

ارسال نظرات