۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۰۲۰
امام جمعه کوهرنگ:

ولایتمداری مهم ترین شاخصه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ یکی از مهم ‌ترین شاخصه‌ها برای شناخت افراد دارای صلاحیت را اعتقاد به ولایت دانست و گفت: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید افزون بر شرایط عمومی یک شاخص اصلی را که همان ولایت پذیری و ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه است را در نظر بگیرند.
حجت الاسلام طباطبايي ، امام جمعه کوهرنگ

حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه شهرستان کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که دو روز گذشته با حضور در فرمانداری شهرستان شهرکرد، اقدام به نام نویسی جهت انتخابات خبرگان این استان کرده ام، گفت: بنده با توجه به شرایط و بر حسب وظیفه در این انتخابات حساس شرکت کرده ام.

 

 

 

امام جمعه کوهرنگ برگزاری انتخابات را نشانه دموکراسی در کشور دانست و گفت: انتخابات مختلفی که در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده و یا خواهد شد همگی نشانه ای از مردم سالاری دینی است که در جامعه در حال انجام است.

 

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین موضوعات در کشور مجلس خبرگان رهبری است، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دارای وظیفه ای حساس و سنگین در نظام جمهوری اسلامی هستند، از این رو باید نسبت به آن حساسیت بیشتری ایجاد شود.

 

 

حجت ‌الاسلام طباطبایی، جایگاه این مجلس را بسیار عظیم دانست و ادامه داد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری به سبب اهمیتی که دارد باید در انتخاب نمایندگان آن دقت شود تا افراد دارای صلاحیت وارد آن شوند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با تشریح علت اهمیت مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم به نمایندگان خبرگان اعتماد می کنند تا آن ها نیز با انتخاب هوشمندانه و با درایت ولی امر مسلمین و رهبری نظام و نظارت بر عملکرد و تبیین جایگاه رهبری در جامعه به وظایف خود عمل کنند.

 

 

این مقام مسؤول با اشاره به معیارها و شاخص ‌های انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: از آنجا که این نمایندگان به تناوب در موضوعات مختلف نظام و مسایل دارای اهمیت نظر و دیدگاه خود را ارائه می‌ دهند، از این رو نیاز است افراد دارای صلاحیت و اصلح در این انتخابات وارد شوند که دارای شرایطی ویژه و خاص از جمله رسیدن به درجه اجتهاد باشند.

 

 

وی یکی از مهم ‌ترین شاخصه‌ها و اولویت ‌ها برای شناخت افراد دارای صلاحیت را اعتقاد به ولایت دانست و گفت: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید علاوه بر شرایط عمومی یک شاخص اصلی را که همان ولایت پذیری و ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه است را در  نظر بگیرند چرا که اعتقاد به ولایت فقیه در رأس تمامی امور است.

 

 

حجت ‌الاسلام طباطبایی تأکید کرد: اگر کسی شرایط عمومی را دارا باشد اما نسبت به ولایت تبعیت ‌پذیری و حساسیت لازم را نداشته باشد نمی‌ تواند برای انقلاب گام‌های بلند و مفیدی بردارد.

 

 

وی به تلاش دشمن برای نفوذ در انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمنان در حال حاضر با توجه به شرایط خاصی که در منطقه و کشور ما وجود دارد نسبت به این انتخابات حساسیت و مانور بیشتری به کار می‌برند و تلاش می‌کنند تا این انتخابات مهم کم ‌رنگ برگزار شود.

 

 

امام جمعه کوهرنگ ادامه داد: برای جلوگیری از این امر بیاید رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند تا مردم نسبت به مجلس خبرگان با آگاهی و بصیرت لازم وارد شوند و انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

 

 

وی با تشکر از عملکرد خبرگزاری رسا در معرفی شاخص های انتخابات و همچنین اشاعه فرهنگ دینی در جامعه افزود: متاسفانه اهمیتی که برای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود درباره مجلس خبرگان رهبری دیده نمی‌شود و اطلاع‌رسانی کم رنگ تر انجام می‌شود و این یک ضعف است.

 

 

حجت‌الاسلام طباطبایی در پایان با تأکید بر اطلاع رسانی ویژه از سوی رسانه ها جهت معرفی مجلس خبرگان رهبری و جایگاه و اهمیت آن گفت: باید آحاد مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مجلس خبرگان و وظیفه سنگین و حساس نمایندگان آن مطلع شوند و شناخت لازم را در این زمینه به دست آورند از این رو باید تلاش برای معرفی جایگاه مجلس خبرگان بیش از پیش انجام شود./9457/302/ب1

ارسال نظرات