۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۰۹۱۹۶

گزارش رسا از آخرین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان/ تعداد داوطلبان به 788 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز سپری شد که بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسؤولان ستاد انتخابات کشور تا ساعت 19 تعداد داوطلبان به 788 نفر رسید.
انتخابات ستاد انتخابات كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از صبح امروز آخرین نوبت ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در دوره پنجم آغاز شد.

 

تاکنون 503 نفر داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شده اند که در بین آنان نام شش داوطلب زن نیز به چشم می خورد.

 

نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری عصر امروز به پایان می رسد و طبق گفته مسؤولان ستاد انتخابات این فرصت تمدید نخواهد شد.

 

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند.

 

ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بوسیله نماینده داوطلبان که کتباً معرفی شده باشد نیز انجام می گیرد.

 

بر اساس موافقت ستاد انتخابات وزارت کشور، در حوزه انتخابیه قم نیز افراد می توانند از استان های مختلف کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شوند.

 

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری 88 نفر است.

 

ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز وارد پنجمین روز خود شد.

 

آخرین آمار داوطلبان نمایندگی خبرگان و مجلس

 حسینعلی امیر قائم مقام وزیر کشور صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، آخرین آمار داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس دهم را تشریح و اعلام کرد که به هیچ وجه زمان نام نویسی تمدید نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نامزد انتخابات خبرگان شد

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، نماینده حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امروز چهارشنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور به نمایندگی از وی مراحل نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را انجام داد.

 

ورود مصباحی مقدم و محسن اسماعیلی به عرصه انتخابات خبرگان

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده کنونی مردم تهران نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور افزون بر ثبت نام برای مجلس دهم، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم شد.

 

محسن اسماعیلی نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

 

نام نویسی 619 داوطلب خبرگان رهبری تا ساعت 13 چهارشنبه

قائم مقام وزیر کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات حاضر شد و آخرین آمار ثبت نامی ها در دو انتخابات خبرگان و مجلس را تشریح کرد.

 

امیری از ثبت نام 619 نفر داوطلب شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 13 امروز چهارشنبه خبر داد.

 

وی با اشاره به تعداد داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تا کنون 5029 نفر در کل کشور ثبت نام کرده اندکه 410 نفر از آنها خانم هستند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور هم کاندیدای خبرگان شد

بر اساس گزارش رسا، حجت الاسلام مجید انصاری نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم از حوزه انتخابیه تهران شد.

 

ثبت نام تا ساعت 18 تمدید شد

بر اساس اعلام مسؤولان ستاد انتخابات وزارت کشور، مهلت نام نویسی آخرین روز انتخابات مجلس خبرگان در دوره پنجم تا ساعت 18 امروز تمدید شد.

 

ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان تا ساعت 24 امشب تمدید شد

دبیر ستاد انتخابات از تمدید زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 24 امشب در وزارت کشور خبر داد.

 

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تمدید زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

 

وی گفت: در موضوع زمان مراجعه انتخابات روز ملاک است و البته یک روز اداری و یک روز داریم، وقتی ببینیم تعداد داوطلبان بالا است تا زمانی که قانون گذار روز را تعیین کرده است از آنها ثبت نام می کنیم و بستگی به تعداد داوطلبان شرکت در مجلس خبرگان دارد، بر این اساس اگر تا ساعت 12 شب مراجعه کننده ثبت نام در مجلس خبرگان حاضر شوند ما آمادگی داریم.

وی افزود: فرمانداری ها تا ساعت 18 می توانند مراحل ثبت نام متقاضیان را انجام دهند، البته توجه شود که داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط تا ساعت 16:30 امروز می توانند برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند ولی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان می توانند تا ساعت 24 امشب به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند.

 

آیت الله تحریری داوطلب انتخابات خبرگان شد
آیت الله تحریری از اساتید درس اخلاق حوزه علمیه قم نیز عصر چهارشنبه و در آخرین فرصت ثبت نام در محل فرمانداری قم حاضر شد و مراحل ثبت نام انتخابات خبرگان را انجام داد. 

 

چهره های جدید داوطلب نمایندگی خبرگان شدند

از دیگر چهره هایی که در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند، می توان به آقایان: حجج اسلام والمسلمین فقیهی، حسینی همدانی، اعرافی، هادوی تهرانی، عماد، سقای بی ریا، رشاد، اشرفی اصفهانی و هاشم زاده هریسی اشاره کرد.

 

ثبت نام دیرهنگام آیت الله واعظ طبسی

آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان نیز در آخرین ساعات ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری نیز در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

 

 تا ساعت 19 آمار داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان از 780 نفر هم فراتر رفت

محمد حسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور شامگاه امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان اظهار داشت: تا ساعت 19 امروز 788 نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند که از این تعداد 10 نفر خانم هستند.

 

وی ادامه داد: تا این لحظه 690 نفر از متقاضیان انتخابات مجلس خبرگان رهبری تمام مراحل ثبت نام را طی کردند و 98 نفر نیز در حال انجام مراحل مختلف ثبت‌نام هستند.

 

مقیمی در خصوص آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تا این لحظه 5796 نفر برای انتخابات مجلس مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ثبت نام 5343 نفر تکمیل و مابقی‌ نیز در حال انجام است.

 

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: از رقم ذکر شده 512 نفر خانم و 4832 نفر نیز آقا هستند.

 

گفتنی است، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان هفتم اسفندماه برگزار می شود. /811/پ202/ج

 

ارسال نظرات