۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۹۷۳۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای معرفت افزایی و تبلیغ دین

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نباید هیأت‌های مذهبی به صرف سینه زنی و روضه خوانی اکتفا کنند، بلکه باید با برنامه ریزی مناسب و ارتباط با روحانیت در راستای معرفت افزایی تلاش شود.
شوراي هيات هاي مذهبي استان با امام جمعه اروميه شوراي هيات هاي مذهبي استان با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در نشست با اعضای شورای هیأت‌های مذهبی استان اظهار کرد: با وجود اینکه سینه زنی و روضه خوانی از اساس فعالیت هیأت‌های مذهبی است، باید معرفت افزیی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

وی گفت: نباید هیأت‌های مذهبی به صرف سینه زنی و روضه خوانی اکتفا کنند بلکه باید با برنامه ریزی مناسب و ارتباط با روحانیت در راستای معرفت افزایی تلاش شود.

 

امام جمعه ارومیه با تأکید بر نقش مجالس اباعبدالله الحسین(ع) در تبلیغ و ترویج دین، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت هیأت‌های مذهبی و با بهره گیری از روحانیان از فرصت ماه محرم برای تبلیغ احکام شرعی دین اسلام استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به تأثیر روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) در تقویت باورهای دینی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: به گفته کارشناسان غربی، توطئه های دشمنان و نفوذ آنها در بین ملت ایران از ظریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی با ورود ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) نقش بر آب می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی شود تا اعضای هیأت‌های مذهبی به مسائل شرعی و احکام دین اسلام توجه کرده و در عمل به آن کوتاهی نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نسبت به پرداخت وجوهات شرعی خود بی توجه هستند، گفت: هیأت‌های مذهبی با همکاری روحانیت و همچنین تبیین احکام شرعی می‌توانند مردم را نسبت به انجام واجبات دین ترغیب و تشویق کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه مسأله تربیت مداحان جوان را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید پیرغلامان حسینی در تربیت مداحان جوان بکوشند تا در آینده شهر و استان از حیث برخورداری از مداحان مؤمن دچار مشکل نشود.

 

وی همچنین خواستار تعامل و همکاری هیات های مذهبی با روحانیت شد و گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از هیات های مذهبی استان بدون روحانی است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور روحانی در هیأت‌های مذهبی و تبیین احکام و معارف اسلامی می تواند تأثیربسیاری در معرفت افزایی افراد جامعه داشته باشد.

 

وی خواستار تعامل و همکاری شورای روحانیت ارومیه و شورای هیات های مذهبی استان شد و گفت: پیوند این دو شورا می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، باید سازو کاری تعریف شود تا مداحان و روحانیان باهم در ارتباط بوده و برای رونق مجالس حسینی بکوشند.

 

وی در پایان گفت: شورای هیأت‌های مذهبی برنامه ریزی کند تا در شهر ارومیه نیز در ایام محرم تجمع عزاداران حسینی به صورت گسترده برگزار شود.

 

در ادامه این نشست اعضای شورای هیات های مذهبی در راستای حل مسائل و مشکلات به تبادل نظر پرداختند./936/202/ب2

ارسال نظرات