۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۱۰۲۸۴
حسینی در گفت‌و گو با خبرنگاران:

ایجاد مناطق آزاد تجاری فرصت است نه تهدید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: ماباید فرهنگ سازی کنیم که کشاورزان و صاحبان صنایع از ظرفیت های عظیم صادرات که توسط مناطق آزاد ایجاد خواهد شد آگاه شوند و با جذب سرمایه گذار بتوانند دروازه صادرات را به روی محصولات خود بگشایند.
سيد هادي حسيني نماينده مازندران در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، سید هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور می تواند نقش بسزایی در افزایش مشارکت و سرمایه گذاری در کشور ایفا کند، اظهار کرد: امروز کشور از نظر اقتصادی در  شرایط خوبی بسر نمی برد بیکاری به یکی از مهمترین معضلات خانواده های ایرانی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه استان های مرزی ما از ظرفیت های خوبی برای مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه برخوردار است، بیان کرد: ما در استان مازندران سالانه بیش از دو میلیون تن تولید مرکبات داریم ولی بدلیل نبود منطقه آزاد در این استان و عدم سرمایه گذاری مناسب نتوانستیم از ظرفیت صادرات این محصولات به کشورهای حاشیه خزر استفاده کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رابطه روسیه و ترکیه در وضعیت مناسبی نیست و این موضوع بهترین فرصت را برای صادرات محصولات و مرکبات ایرانی به کشور روسیه را فراهم ساخته است و ما می توانیم با سرمایه گذاری مناسب در این راستا از بازارهای روسیه بهترین استفاده را داشته باشیم.

 

وی با بیان این که ما مخالفیم که مناطق آزاد به دروازه واردات محصولات به کشور تبدیل شود، یادآورشد: ماباید فرهنگ سازی کنیم که کشاورزان و صاحبان صنایع  از ظرفیت های عظیم صادرات که توسط مناطق آزاد ایجاد خواهد شد آگاه شوند و با جذب سرمایه گذار بتوانند دروازه صادرات را به روی محصولات خود بگشایند./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات