۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۳۱۰۳۸۳
آیت الله سیدان:

تبلیغ در مناطق محروم جهادی بسیار مهم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدان با اشاره به حضور روحانیان در مناطق محروم، گفت: تبلیغ در مناطق محروم جهادی بسیار مهم و بهترین و مهم ترین کار تبلیغی است.
 آيت الله سيدان در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان شب گذشته در جمع طلاب و روحانیان مبلغ مناطق محروم سیستان و بلوچستان در مجتمع ولایت اظهار داشت: شما در خدمت مکتب اهل بیت(ع) در مناطقی که نیاز به این خدمت ضروری است موفق هستید و این امری شایان توجه است.


وی افزود: مهم ترین گوهر که محصول زندگی یک انسان باشد گوهر هدایت است یعنی شناخت عقاید صحیح و رفتار صحیح و اخلاق نیک، اگر کسی محصول زندگی اش هدایت شد به معنایی که گفته شد مهم ترین محصول را در زندگی به دست آورده است.


استاد برجسته حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه کسی که محصول زندگی اش هدایت الهی است به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست با کسی که محصول زندگی اش ثروت و قدرت و شهرت و... شده است، تصریح کرد: این مسأله هدایت نیز به گونه ای است که هر کس با خدای خود صداقت داشته باشد و درخواست کند خداوند متعال توفیق هدایت را به او عنایت خواهد کرد.

 

به تأکید وی، تمامی عناوین و امکانات از قبیل ثروت، شهرت، قدرت و ... با مردن انسان تمام می شود ولی آنچه برای زندگی بعد از مرگ کاملا مفید بوده و در همین زندگی نیز مایه خیرهای فراوانی است؛ مسأله هدایت شدن و شناخت عقاید و اخلاق و رفتار نیک و تعهد به اینها است.

 


آیت الله سیدان با بیان اینکه امام رضا (ع) در ارتباط با سوره مبارکه حمد می فرمایند «در گنجینه عرش الهی گوهری نفیس تر از سوره مبارکه حمد گذارده نشده که ام الکتاب است و حقایق قرآن فهرست وار در این سوره مبارکه آمده است»، متذکر شد: در این سوره تنها خداوند به بندگان فرموده از من هدایت بخواهید و توجه به این نکته بسیار مهم است.

 


وی با تأکید بر اینکه بسیار ارزش دارد که انسان در جهت هدایت خواستن از درگاه الهی در تلاش باشد افزود: شما عزیزان بسیار خدا را شاکر باشید که نه تنها گوهر هدایت را واجد شدید بلکه در جهت اینکه دیگران را نیز به این مسیر هدایت کنید کار می کنید و این بسیار بسیار مهم است.

 


استاد برجسته خوزه علمیه مشهد گفت: آن کس که برای خدا علمی آموخته و برای خدا عمل می کند و برای خدا به دیگران نیز تعلیم می دهد در ملکوت آسمان ها نزد فرشتگان و ملائکه مقرب به عظمت یاد می شود و بسیار حائز اهمیت است.

 


وی خطاب به روحانیان حاضر در مراسم ابراز داشت: باید خدا را بسیار شاکر باشید که در عین عمل به دین به تعلیم آن و بیان احکام و فرایض و مسائل اعتقادی مشغول هستید و بالاترین نعمت را دارید که همان نعمت هدایت است و بسیار مهم است.

 


هدف بعثت پیامبر هدایت است
آیت الله سیدان با بیان اینکه هدف بعثت پیامبر(ص) هدایت است، خاطرنشان کرد: هدایت الهی و تلاش برای رسیدن به این مهم برای کمال انسانی بسیار شایان توجه و مهم است.

 


وی با اشاره به حضور روحانیان در مناطق محروم عنوان کرد: تبلیغ در مناطق محروم جهادی بسیار مهم است و بهترین و مهم ترین کار تبلیغی است.

 

 

نماینده آیت الله سیستانی در مشهد مقدس با بیان اینکه احکام و اخلاق از ائمه اطهار (ع) به ما رسیده است، عنوان داشت: اگر کسی علم، حلم، شجاعت، سخاوت و عبادت می خواهد در ائمه(ع) است و همه فضایل در این خاندان به گونه شگفت انگیزی جمع است.

 


وی خطاب به زائران رضوی گفت: شما برای زیارت آمده اید و می توانید کارهایی که برای شیعیان این امام همام در مناطق محروم می کنید را برای امام بازگو کنید و بگویید ما به شیعیان شما نماز و اعتقادات و احکام یاد می دهیم و در مناطق محروم مشغول نوکری شما هستیم و افتخار می کنیم و سپس حوائج خود را بخواهید و امام رضا(ع) نیز رئوف هستند و به خوبی توجه می کنند.

 


آیت الله سیدان در پایان سخنانش ضمن تأکید بر لزوم بیان علم، حلم و فضایل ائمه معصوم(ع) در هر برهه و شرایطی، ادامه داد: پس از حوائج خودتان دعا برای فرج و حفظ مملکت اسلام و موقعیت خطیر رهبری در دفاع از مکتب اهل بیت را فراموش نکنید و در مسیر بیان علم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچنان مستمر فعالیت کنید./930/202/ب1

ارسال نظرات