۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۰۷۰۷
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

مردم در انتخابات مصالح نظام و امت اسلامی را مدنظر قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی را بسیار مهم خواند و گفت: رأی دهندگان باید به دور از مسایل سیاسی، حزبی و گروهی و بدون دخالت دادن حب وبغض شخصی ، مصالح نظام و امت اسلامی را مدنظر قرار دهند.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در جلسه تواصی بر حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه انتخابات و مشارکت حداکثری مردم درآن ، از نمادهای قدرت جامعه امروز است، اظهارد اشت: وظیفه شرعی همه ماست که درتعیین سرنوشت خود مشارکت کنیم و در صورت کوتاهی در این امر پیش خدا مسئول خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت بی تفاوتی، رای ندادن و مشارکت نکردن در انتخابات را نادرست و بدون منطق خواند و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حتی کسانی که با انقلاب روی خوش ندارند درانتخابات شرکت کنند، گفت: عقل اقتضا می کند اگر ایران بخواهد درمقابل فتنه ها ایستادگی کند باید قدرتمند باشد و مشارکت جدی و حداکثری مردم در انتخابات نماد قدرت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: به هر نسبت حضور مردم در پای صندوق‌های رای کم باشد دیگران آن را به نارضایتی تعبیرکرده و طمع خواهند کرد تا به خیال خام خود بیشتربرمردم وکشور وارد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه غرب به هیچ عنوان ملتزم به روابط بین المللی نیست اضافه کرد: نباید دلمان را به تفاهم هایی که صورت گرفته است خوش کنیم چرا که می بینید برخلاف آنچه امضا کردند قانون وضع می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه شرایط امروز جامعه با اوایل انقلاب فرق کرده است گفت: جایگاه مجالس خبرگان و شورای اسلامی جایگاه رفیعی است وباید نسبت به نامزدهایی که می خواهند وارد آن شوند شناخت کافی داشته باشیم چراکه اگر این افراد درست عمل کنند مشکلات حل می شود و اگر بد عمل نمایند مشکلات مضاعف خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برخی ویژگی ها برای کاندیداهای مجالس خبرگان و شورای اسلامی را برشمرد و مهمترین وظیفه خبرگان را انتخاب رهبر در مواقع حساس دانست و اظهار داشت: رای دهندگان باید به دور از مسایل سیاسی، حزبی و گروهی و بدون دخالت دادن حب وبغض شخصی ، مصالح نظام و امت اسلامی را مد نظر قرار دهند و بین خود و خدا به حجت برسند و بدون توجه به فشارها به فردی رای دهند که جهان و خطرات امروز را بشناسد و علاوه برتدین و سوابق روشن ، اراده ، بینش سیاسی و قدرت تشخیص و تصمیم گیری داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه با مهم و حساس خواندن وظایف نمایندگان مجلس گفت: کلید بسیاری از امور در اختیارآنهاست و نماینده ای باید انتخاب شود که بداند در دادن رای اعتماد به رئیس جمهور و وزراء، قانونگذاری در بخش های مختلف، مقابله با تهاجم فرهنگی و رشد اقتصاد کشور چگونه عمل کند.

 

وی در ادامه سخنان خود تصمیم عربستان در قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را اقدامی نادرست و غیر منطقی خواند و با اشاره به اینکه سعودی ها درمواقع نیاز با پرداخت مبالغ گزاف برای خود رای جمع می کنند و یا کشورهای دیگر را به قطع رابطه با ایران ترغیب می نمایند، افزود: فردی که نداند با این گونه حرکت های خائنانه سیاسی چگونه باید مقابله و از حقوق کشور ومردم دفاع کند نمی تواند درمجلس شورای اسلامی نقش آفرین باشد.

 

نماینده ولی فقیه با تأکید بر اینکه باید آگاهانه رای داد به حاضران توصیه کرد: دین خود را به دنیای این و آن نفروشند.

 

سرپرست حجاج ایرانی به بیان مفهوم «خسرالدنیا و الاخره» اشاره کرد ودرادامه اظهار داشت: درروایت داریم انسانی که آخرتش رابه دنیا بفروشد آدم بدبخت و بیچاره ای است و بدبخت ترکسی است که آخرتش را به دنیای دیگری بفروشد و بخاطر اینکه فرد دیگری نماینده مجلس شود ازدینش بگذرد و فرد دیگری لذتش را ببرد و بدبختی اش برای او باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: از همین امروز حساب جدیدی برای انتخابات مجالس خبرگان وشورای اسلامی بازکنید و با چشمان باز و آگاهی کامل نامزدها را انتخاب نمائید تا پیش خدا شرمنده نشوید و با آراء بالا که مایه عزت نظام ، رهبری ومردم دردنیا خواهد بود، همه خواهند فهمید ایرانی ها همچنان در صحنه‌اند.

 

وی همچنین از بیکاری، فقر و مشکلات فرهنگی بعنوان معضلات جدی اجتماعی نام برد و افزود: به نمایندگانی نیاز داریم که قدرت تشخیص و تصمیم گیری دراین زمینه ها را داشته باشند و بتوانند در تصویب قوانین به جای دادن رای ممتنع به تصمیم برسند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات