۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۱۱۱۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

با انتخاب صحیح از تکرار مجلس ششم شورای اسلامی جلوگیری شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آزادی عمل و وجود دموکراسی واقعی موجب ثبت نام کاندیداهای متعدد شده است، گفت: افرادی برای مجلس خبرگان باید انتخاب شوند که در راستای آرمان های انقلاب و بر اساس قانون اساس فعالیت کنند.
حجت الاسلام علي باقري

حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون بیش از 30 انتخابات در ایران برگزار شده است، گفت: ویژگی های یک نماینده برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در قانون مشخص شده است.

 

وی افزود: افرادی که از فیلتر مجاری قانونی برای کاندیداتوری عبور می کنند، شایسته حضور در مجلس هستند، اما باید از بین این افراد شایسته ترین فرد را انتخاب کرد.

 

حجت الاسلام باقری تأکید کرد: با انتخاب فرد اصلح باید از تکرار مجلس شوم دوره ششم جلوگیری کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خبره به معنای متخصص بودن است، ابراز داشت: متخصص به افرادی اطلاق می شود که عالم و متعهد باشند، از این رو افرادی برای مجلس خبرگان باید انتخاب شوند که در راستای آرمان های انقلاب و بر اساس قانون اساس فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به این که وظیفه خبرگان رهبری، نظارت بر عملکرد رهبر است، گفت: اگر این افراد به دنبال صف آرایی در برابر رهبر و مطرح کردن افکار خود باشند و رهبر را پیرو خود بدانند، موجب زیر سؤوال رفتن ارزش ها می شوند.

 

به گفته وی، مردم باید افرادی را برای مجلس خبرگان انتخاب کنند که هم وظیفه شورای رهبری را دنبال کنند و همچنین به دنبال هوای نفس نباشند تا جایگاه انقلاب و رهبری حفظ شود.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این که تعدد نامزدهای انتخاباتی به دلیل دموکراسی واقعی در کشور است، افزود: برخی با ثبت نام در انتخابات و فرض رد صلاحیت، به دنبال زیر سؤال بردن شورای نگهبان و مخدوش کردن اصل انتخابات هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که آزادی عمل و وجود دموکراسی واقعی موجب ورود افراد متعدد شده است، گفت: برخی نیز برای مطرح شدن و نه برای رأی آوردن پا به انتخابات می گذارند./1307/

 

ارسال نظرات