۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۱۱۲۸۹
امام جمعه اهرم:

مردم، حال و وضعیت کنونی نامزدهای انتخاباتی را مد نظر قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهرم گفت: افرادی که در صحبت ها و سخنرانی های خود پروژه نفوذ را دنبال می کنند و در جبهه مخالف هستند، نمی توانند نماینده صالحی برای مردم باشند.
امام جمعه اهرم

حجت الاسلام عیسی راستگو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به انتخابات آینده، اظهار داشت: نخستین مطلبی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند، برگزاری انتخابات و رعایت حق الناس است؛ به این معنی که دستگاه های اجرایی و متولی امر انتخابات باید امانتدار مردم باشند و رأی مردم را حفظ کنند.

 

امام جمعه اهرم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه کشور، افزود: منظور رهبری فقط این نیست که حفظ رای شود، بلکه اگر کسی هم انتخاب شد، برای نمایندگی مجلس یا خبرگان، تایید صلاحیت آنها مشخص شود، این حق مردم است که شورای نگهبان افرادی را تایید یا رد صلاحیت کند.

 

وی در بیان ویژگی های داوطلبان شایسته انتخابات، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، اگر فردی که انقلابی باشد و در خط امام (ره) و رهبری قرار گیرد و مخالف نفوذ استکبار و ظلم ستیزی باشد، موضع این فرد مشخص است؛ ولی افرادی که در صحبت ها و سخنرانی های خود پروژه نفوذ را دنبال می کنند و در جبهه مخالف هستند، نمی تواند فرد صالحی به عنوان نماینده مردم انتخاب شود.

 

حجت الاسلام راستگو در پاسخ به چگونگی تشخیص افراد مومن و انقلابی در فهرست های پیشنهادی اظهار کرد: گذشته این افراد را باید نگاه کرد و مواضع آنها را نسبت به ارزش های انقلاب و نظام تشخیص داد و نه فقط به سابقه مدیریتی این افراد و عملکرد آنها بسنده کرد، بلکه کسانی را که ادعای ولایت پذیری دارند و مدعی خط امام (ره) و رهبری هستند، باید حال و وضعیت کنونی آنها را نیز در نظر گرفت.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: حضور مردم در انتخابات نماد مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران است، آراء مردم پشتوانه این نظام بوده و مردم هم ولی نعمت ما هستند و ان شاء الله با حضور پرشور مردم در انتخابات آینده سرنوشت کشور را به نحو احسن رقم خواهند زد./833/303/ب1

ارسال نظرات