۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۱۱۳۲۰
امام جمعه موقت اهواز:

شهدا نقطه وصل انسان با رسول خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که از حضور در مراسم و جوار شهدا خوشحال و مسرور هستیم، چراکه نقطه وصل انسان با رسول خدا(ص) هستند، گفت: انسان به شهدا مدیون است و باید هوشیار باشیم که واقعیت شهدا تغییر پیدا نکند و مجلس فتح آنان به مراسم ختم تبدیل شود.
حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا حاجتي ، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم خوزستانی، حجت الاسلام جابر حسین پور(زهیری) و سعید سیاح طاهری با اشاره به آیه قرآنی «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»، ابراز داشت: این شهیدان زنده تر از ما هستند و بر ما سایه رحمت افکنده اند و خداوند از فیض شهدا محروم نفرماید.

 

وی با اشاره به این که در این محفل شهدا گردهم آمده ایم و باید به این سبب خدا را شاکر باشیم که این نقطه نورانی را در وجود ما قرار داده است، اظهار داشت: در این محفل، عطر امام حسین(ع) و یاران حضرت به مشام می رسد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که نباید فراموش کرد که حضور در مراسم شهدا برای ترحم آنها نیست بلکه آمده ایم بگوییم که به حال شما غبطه می خوریم، ادامه داد: امام خمینی(ره) در پیامی گفتند که ای خانواده شهدا روزی از شما سوال می کنند ثمره خون ها به ناحق ریخته شد اما باید گفت که شهدای ما امروز در جوار رسول الله(ص) هستند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاجتی نیز با اشاره به این که از حضور در مراسم و جوار شهدا خوشحال و مسرور هستیم؛ چراکه نقطه وصل انسان با رسول خدا(ص) هستند، ادامه داد: انسان به شهدا مدیون است و باید هوشیار باشیم که واقعیت شهدا تغییر پیدا نکند و مجلس فتح آنان به مراسم ختم تبدیل شود.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که شهدا با حرکت خود مسیر الهی را آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: اکنون خوزستان پرچمدار شهدای مدافع حرم است و نزدیک به 36 شهید مدافع حرم این استان تقدیم به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کرده و بار دیگر دین خود را ادا کرد.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران محدود به این کشور نیست و بلکه ایران نقطه شروع انقلابی بزرگ به پرچمداری امام زمان(عج) است، بیان داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به میدان مبارزه علیه اسلام آمده اند اما شهدا نیز در این عرصه به عمل رساندند.

 

شهید حجت الاسلام شیخ جابر زهیری و سعید سیاح طاهری به تازگی در منطقه حلب سوریه در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شهادت رسیدند.

 

در مراسم تشییع پیکر این دو شهید مدافع حرم، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، آیات شفیعی، کعبی و حیدری نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین ائمه جمعه موقت اهواز، آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده و حجت الاسلام والمسلمین حاجتی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام جابر حسین پور(زهیری) از روحانیون اهواز و در استان قم مشغول به تحصیل علوم دینی بود و برای دفاع از مکتب اهل بیت(ع) داوطلبانه عازم میدان نبرد شد و در این راه به خیل عظیم شهدای مدافع حرم پیوست.

 

شهید سعید سیاح طاهری از رزمندگان و جانبازان آبادانی دوران دفاع مقدس بود که روز چهارشنبه گذشته هنگام انجام مأموریت مستشاری در نبرد با تروریست های تکفیری در منطقه حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد./9453/202/ب3

ارسال نظرات