۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۱۱۳۲۱
آیت الله علوی گرگانی:

فردی که عقیده ندارد از هر حیوانی درنده تر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت:دویدن برای دنیا فایده ای ندارد چراکه همه کارهایی را که انجام می دهیم باید حساب پس بدهیم.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای مراکز آموزشی و دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی با اشاره این که همه اعمال انسان در روز قیامت حاضر می شود، اظهار داشت: بهترین کتابی که نسبت به ما پیشگویی دارد قرآن است و خبر آینده را به ما می دهد بنابراین خواندن قرآن همراه با تدبر و فهم آن لازم است و در این کتاب سرنوشت انسان را در روز قیامت نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: باید بیشتر با قرآن آشنا شد و بنابر دستورات آن خود را برای جهان دیگری که پر از خطر است آماده کرد؛ مثل جنگلی که می دانیم دارای حیوان درنده است اگر بدون سلاح برویم عقل خود را زیر سؤال برده ایم.

 

حضرت آیت الله گرگانی با اشاره به این که عمل کردن یا زیر پا گذاشتن دستورات قرآن هر دو به خود انسان بازمی گردد، تصریح کرد: دویدن برای دنیا فایده ای ندارد چراکه همه کارهایی را که انجام می دهیم باید حساب پس بدهیم همچنانکه در قرآن می فرماید: روزی می آید که تمام کارهای خوب و بد جلوی شما حاضر می شود و نه تنها خودتان اعمال تان را می بینید بلکه پیامبر و امامان معصوم هم آنها می بینند و آن روز، خجالت و سرافکندگی بدکاران است.

 

وی در بیان ارزش معرفت افزود: امام خمینی(ره) می فرمود: اگر علی(ع) گریه می کرد برای این که به مردم یاد بدهد، نبود بلکه معرفت و کمال بالای او را می رساند؛ بنابراین معرفت بسیار ارزش دارد اما متأسفانه معرفت و شناخت ما نسبت به خدا و پیامبراکرم(ص) کم است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به رحمت بیش از حد خدا نسبت به بندگان، اضافه کرد: در روز قیامت زمانی که امت پیامبراکرم(ص) حاضر می شوند خداوند خطاب می کند «ای پیامبر امت تو کارهایی کرده اند که تو هم خبر نداری اما چون توبه کرده اند من آنها را بخشیدم و آنها را به تو هم معرفی نمی کنم» بنابراین اگر خطایی کردی بیا خودت با خدای خود صحبت کن و بخواه که گناهانت را ببخشد و به خدا بگو من را پیش پیامبر خود خجالت زده نکن.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که عقیده ندارد از هر حیوان درنده ای بدتر است، بنابراین باید در جهت تقویت عقاید خود گام برداریم؛ نصیحت های رهبر معظم انقلاب برای همین است که همه هم و غم انسان فقط دنیا نباشد و کمی هم برای آخرت خود تلاش کند و اگر این گونه باشد خدا هم می گوید من هم مهربان هستم و شما را می بخشم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات