۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۵۶۴

دوره آموزشی روزنامه نگاری در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دوره جدید آموزش روزنامه نگاری با همکاری نهادهای فرهنگی و تخصصی شهر تبریز برگزار می‌شود.
روزنامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره آموزشی روزنامه‌نگاری به جهت ضرورت آموزش مستمر فعالان حوزه اطلاع رسانی شهر تبریز طراحی شده است که با همکاری انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، انجمن متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و خانه رسانه این سازمان برگزار می شود.


حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای برپایی این دوره از سوی متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی استان، گفت: حرکت به سمت انجام برنامه ها و فعالیتهای مشارکتی، از جمله اهداف سازمان است و از کسترش اقدامات صورت گرفته در این زمینه استقبال می کنیم.


به گفته وی، با توجه به اینکه تبریز شهری موثر در زمینه روزنامه نگاری و ارتباطات محسوب می شود، آموزش مستمر و علمی علاقمندان و فعالان این حوزه امری ضروری بوده و مایه خرسندی است که انجمن های تخصصی با همکاری نهادهای فرهنگی اقدام به برگزاری چنین دوره هایی می کنند.


آذرنیا برگزاری این دوره آموزشی در خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز واقع در خانه تاریخی ختایی را زمینه ساز آشنایی هر چه بیشتر فعالان رسانه ای شهر با گوشه هایی از تاریخ و فرهنگ غنی شهر اولینهای ایران دانست و بر استمرار این تلاش ها تأکید کرد.


مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، فعال شدن خانه های تخصصی این سازمان را گامی مثبت در جهت افزایش مشارکت تلاشگران فرهنگی در زمینه های مختلف دانست و تصریح کرد: سپردن سکان اجرایی فعالیت های فرهنگی به دست هنرمندان و اهالی فرهنگ، یکی از چشم اندازهای سازمان فرهگنی هنری شهرداری تبریز است و امیدواریم این روند ارزنده توسط دیگر هنرمندان نیز پیگیری شود.


همچنین رییس انجمن متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی آذربایجان شرقی با قدردانی از حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به جهت برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری، این اقدام را موجب توسعه فعالیت های تخصصی حوزه رسانه در شهر تبریز دانست.


کمال الدین نیک رفتار خیابانی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام گرفته، این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی طراحی شده، افزود: این دوره های آموزشی شامل 50 ساعت دروس تخصصی روزنامه نگاری است که در مدت  کمتر از دو ماه به علاقمندان ارائه خواهد شد.


وی در خصوص پیشینه این دوره آموزشی گفت: دوره آموزش روزنامه نگاری با در نظر گرفتن تجربه برگزاری کلاس های روزنامه نگاری در سال های 1381 تا 1385 که با نام «خانه خبرنگار» برگزار شده و توانسته بود استعدادها و چهره های جوان توانمندی را به عرصه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی شهرمان معرفی کند، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است و امیدواریم این روند با برگزاری دوره جدید استمرار یابد.


به گفته نیک رفتار خیابانی، روزنامه نگاری شغلی سخت و در عین حال پر مخاطره و هیجان انگیز است و در حال حاضر با توجه به افزایش امکانات ارتباطی نیازمند بازنگری و ارتقای توانمندی فعالان خود می باشد.


وی افزود: اساتید دوره جدید روزنامه نگاری از میان فعالان رسانه شهر که حداقل دارای مدرک فوق لیسانس روزنامه نگاری هستند و تجربه کار مفید در این عرصه را دارند، انتخاب شده اند و دروس مهم و کاربردی از جمله آشنایی با روزنامه نگاری، خبر نویسی، نگارش فارسی در مطبوعات، گزارش نویسی، مصاحبه نویسی، عکس مطبوعاتی و کار عملی روزنامه نگاری را در مرحله مقدماتی به علاقمندان آموزش می دهند.


به گفته رییس انجمن متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی آذربایجان شرقی برگزاری کارگاه های عملی با حضور پیشکسوتان در کنار این دوره آموزشی می تواند به افزایش جذابیت و بهره وری بیش
تر این اقدام فرهنگی یاری رساند.


وی با اشاره به برگزاری مشارکتی این دوره گفت: دوره جدید روزنامه نگاری با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و خانه رسانه این سازمان، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان و انجمن متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی طراحی شده است.


گفتنی است، علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره آموزشی می توانند با دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان به شماره تلفن 33337875 تماس حاصل کنند، کلاس های این دوره آموزشی 50 ساعته در ترم مقدماتی از اول بهمن ماه آغاز خواهد شد و علاقمندان دارای حداقل مدرک پیش دانشگاهی، با ارائه مدارک لازم و مبلغ 100 هزار تومان می توانند در این دوره تعیین شده است./935/202/ب1

ارسال نظرات