۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۳۱۱۶۲۴
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد؛

تمام مراحل انتخابات حق‌الناس است/ نظارت استصوابی؛ وظیفه قانونی شورای نگهبان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر قانون مداری به ویژه در انتخابات و مراحل تأیید صلاحیت‌ها، نظارت استصوابی را وظیفه قانونی شورای نگهبان دانست و گفت: تمام مراحل انتخابات حق الناس است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر قانون مداری به ویژه در انتخابات و مراحل تأیید صلاحیت ها، اظهار داشت: انتخابات حق الناس است.

 


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان درباره قانون مداری و عمل مطابق قانون، تصریح کرد: تمام مراحل انتخابات از تأیید صلاحیت ها گرفته تا آرای مردم و امانت داری در آراء همه حق الناس بوده و حق ملت است.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به نظارت استصوابی شورای نگهبان، ابراز داشت: نظارت استصوابی وظیفه قانونی شورای نگهبان بوده و این وظیفه از سوی قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده، نظارت استصوابی مطابق عقل و قانون است.

 


وی با تأکید بر حضور حداکثری ملت در پای صندوق های رأی، این حضور را عامل اقتدار و ثبات نظام و هراس دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور مردم کسترده خواهد بود.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح و کاندیدای دارای ملاک های اصلحیت، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه و خاصی در کشور و تصمیمات تأثیرگذار برخوردار است، از این رو مردم باید در انتخاب شخص اصلح توجه ویژه داشته باشند.

 


وی مجلس خبرگان رهبری و اهمیت آن در مسائل کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس خبرگان رهبری با مسأله انتخاب رهبر که مهم ترین مسأله کشور است، سروکار دارد، ملت در انتخاب اعضای خبرگان رهبری نیز توجه ویژه داشته باشند.

 


آیت الله شبستری با اشاره به هجمه های مختلف علیه شورای نگهبان، این اقدامات را محکوم کرد و افزود: شورای نگهبان هیچگاه در برابر این فشارها و هجمه‌ها تسلیم نخواهد شد و همیشه طبق شرع و قانون به وظیفه انقلابی و تأیید صلاحیت ها عمل کرده و خواهد کرد./854/202/ب1

ارسال نظرات