۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۱۲۹۸۹

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ برنامه های اداره اوقاف اصفهان در دهه فجر، ثبت وقف جدید در فلاورجان، برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه، نصب گلدسته های امامزاده ابراهیم(ع) خوانسار در دهه فجر و آغاز عملیات عمرانی امامزاده اطشاران(ع) خوراسگان در دهه فجر از عناوین خبرهای کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ودر آستانه دهه فجر ضمن تبریک گفتن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار می رود و پاسداری از ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف همگانی می باشد و باید در این ایام از فرصت استفاده کرد و زمینه را جهت بصیرت افزایی ایجاد کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه ادارات اوقاف سراسر استان با استفاده از مراکز فرهنگی و قرآنی فعال در بقاع متبرکه برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی را در این ایام با محوریت ایجاد آگاهی و بصیرت افزایی برنامه ریزی و اجرا کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین با توجه به کم بودن فرصت تا پایان سال 94 ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان پی گیری مصوبات سازمان اوقاف را در اولویت خود قرار دهند و نسبت به تکمیل فعالیت های خود با سرعت بیشتر اقدام کنند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه بیان کرد: در سال های گذشته با عملکرد مناسب پرسنل و مدیریت ادارات اوقاف سراسر استان این مجموعه در کشور رتبه های برتر را به خود اختصاص داده و شایسته هست که امسال نیز با تلاش و پی گیری های مناسب این روند ادامه پیدا بکند.

 

ثبت وقف جدید در فلاورجان

احمد آزادگی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه فجر توسط یک واقف نیک اندیش در شهرستان فلاورجان یک وقف جدید به ثبت رسید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: صغرا محمدی این بانوی نیک اندیش یک باب منزل مسکونی خود را که در قباله ازدواجش بوده را برای باقیات و صالحت خویش وقف کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: این منزل مسکونی به مساحت 250 متر مربع و ارزش این موقوفه نیز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است که در پیربکران، پلارت خیابان اصلی گلشن است.

 

احمد آزادگی در ادامه بیان کرد: براساس نیت این بانوی نیک اندیش عواید حاصل از این موقوفه در راستای ترویج قرآن کریم صرف خواهد شد.

 

برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه

حسین اکبر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار اظهار داشت: مراسم غبار روبی و عطر افشانی امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه با حضور اعضای هیأت امناء این امامزاده واجب التعظیم و نماینده اوقاف بن رود برگزار شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در کمربندی شرق ورزنه  از توابع بن رود واقع شده است.

 

گلدسته های امامزاده ابراهیم(ع) خوانسار آماده نصب شد

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار اظهار داشت: گلدسته های امامزاده ابراهیم(ع) روستای حسن آباد از خوانسار آماده و همزمان با ایام الله دهه فجر نصب و به بهره برداری می رسد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این گلدسته با مشارکت خیرین، همکاری اداره اوقاف و همت اعضای هیئت امنا این امامزاده واجب التعظیم که پیر شهریار نیز معروف می باشد ساخته شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه افزود: گلدسته های این امامزاده از جنس آلومینیوم طلایی همراه با نقوش کتیبه های که آیات قرآنی بروی آن ها منقوش شده اند و ارتفاع آن گلدسته ها 14 متر می باشد که توسط استاد صفتر پور جلالی و با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ریال ساخته شده اند.

 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر این امامزاده شریف در روستای حسن آباد، 5 کیلومتری روستای ویست و 24 کیلومتری خوانسار واقع شده است.

 

آغاز عملیات عمرانی امامزاده اطشاران(ع) خوراسگان در دهه فجر                           

حجت الاسلام سید محمد هادی روح الامینی رییس اداره ناحیه دو اوقاف و امور خیریه اصفهان اظهار داشت: عملیات عمرانی امامزاده اطشاران(ع) خوراسگان که شامل؛ اجرا نماسازی بدنه صحن داخلی حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم می باشد همزمان با فرا رسیدن دهه فجر آغاز می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه عمرانی هشت ماه به طول می انجامد که مساحت این عملیات عمرانی 100 متر مربع می باشد که در آن از هنرهای معرق کاری، مقرنس کاری، کاشی کاری و... استفاده می‌شود.

 

رییس اداره ناحیه دو اوقاف و امور خیریه اصفهان در ادامه افزود: هزینه این عملیات عمرانی 1 میلیارد و 250 میلیون ریال می باشد که از طریق جمع آوری نذورات مردمی و مشارکت خیرین نیکوکار تامین اعتبار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی  در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده واجب التعظیم به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در محله اطشاران در منطقه خوراسگان اصفهان واقع شده است./939/101/ب2

ارسال نظرات