۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۱۳۱۸۰

مساجد آذربایحان شرقی میزبان برنامه‌های مردمی دهه فجر خواهند بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت دهه فجر با محوریت حمایت از جبهه مقاومت و حضور در انتخابات خبر داد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی این سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده و حمایت این اداره کل 11 ناحیه انجمن های اسلامی برنامه های مختلفی را در طول دهه فجر اجرا می‌کنند.

 


وی از اجرای 110 برنامه به مناسبت دهه فجر با محوریت حمایت از جبهه مقاومت و حضور در انتخابات خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه ها در سطح 11 ناحیه از محلات مختلف تبریز به مدت 10 روز و در هر کدام با اجرای  10 برنامه انجام می‌شود که به تمامی برنامه ها به صورت مردمی اجرایی خواهند شد.

 


حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که سخنرانان این مراسم با هماهنگی و نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اعزام می شوند، افزود: این برنامه ها با عنوان 10 شب 10 مراسم در سطح محلات تبریز اجرا می شوند و برای ادارت، کارخانجات، مراکز بهداشتی و اصناف و بازاریان نیز برنامه های متنوع دیگری در نظر گرفته شده است.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 165 برنامه قرآنی از سوی دستگاه های اجرایی استان به همت دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان در طول دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این برنامه ها به صورت ویژه در سطح روستاهای استان از سوی خانه های قرآنی اجرا می شود.

 

                                                                                                                                       
وی ادامه داد: در برنامه های پیش بینی شده این کمیته که با حضور اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اتحادیه موسسات قرآنی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و بسیج به عنوان اعضای شاخص تشکیل یافته پراکندگی کامل و فراگیری برنامه ها در سطح استان مد نظر قرار دارد.

 


حجت الاسلام عظیمی محافل قرآنی، کرسی های تلاوت مسابقات و جشنواره های قرآنی کودک و نوجوان را از جمله برنامه‌های کمیته قرآنی دهه فجر عنوان کرد و گفت: مرکز هر شهرستان یک برنامه شاخص قرآنی دارد اما شاخص ترین برنامه قرآنی پیش بینی شده روز یکشنبه 11 بهمن ماه با مشارکت تمام دستگاه های عضو در محل سالن اجتماعات مصلای تبریز با سخنرانی آیت الله شبستری است.

 


وی همچنین از اجرای 340 برنامه فرهنگی و مذهبی با محوریت تبیین گفتمان انقلاب و اهمیت انتخابات در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه ها شامل برگزاری گفتمان های دینی، برپایی شب شعر شاعران اهل بیت با عنوان شب شعر انقلاب، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی تبیان در انتشار مقالات و سرودهای انقلابی، برگزاری جشن انقلاب و اعزام سخنران به مدارس و مساجد جهت پاسخگویی به شبهات است.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برپایی گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین اهمیت انتخابات، برگزاری مسابقات مختلف علمی دینی فرهنگی و ورزشی در مدارس صدرا و کانون های فرهنگی مساجد، همراه دیدار با خانواده های شهدا و غبارروبی مزار شهدا بخشی دیگر از برنامه های پیش بینی شده است./935/302/ب1

ارسال نظرات