۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۲۱۲
رییس کمیسیون آموزش مجمع نمایندگان طلاب:

مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی ویژه طلاب سطوح مختلف راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری فسایی با بیان این‌که مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی ویژه طلاب سطوح مختلف راه‌اندازی می‌شود، گفت: این طرح قرار است به صورت کاملا تخصصی مشاوره بدهد و اگر این طرح اجرا شود تحولی در حوزه علمیه ایجاد خواهد شد.
حجت الاسلام قادر حيدري فسايي رييس کميسيون آموزش مجمع نمايندگان طلاب و استاد سطح عالي حوزه علميه مشاوره تحصيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قادر حیدری فسایی، رییس کمیسیون آموزش مجمع نمایندگان طلاب و استاد سطح عالی حوزه علمیه امشب در نشست دوره ای مجمع نمایندگان طلاب که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به طرح مشاوره تخصصی تحصیلی، اظهار داشت: سه علت برای این طرح وجود دارد؛ نخست این که برخی از محصلین هدف ندارند  که برای این شخص سه ملاک قرار داده ایم؛ نخست وقت ثمردهی، دوم علاقه وافر و سوم استعداد مشاور این محصل است که برای او مشاوری ورزیده و متخصص بر اساس توانایی به او راهنمایی می دهند.

 

وی ادامه داد: دسته دوم برخی محصلان هستند که هدف دارند ولی برنامه ندارند که مشاور با سه خصوصیت هدف محوری، تضمین آوری و غیرملال بودن آن به محصلان راهنمایی بدهند.

 

حجت الاسلام حیدری فسایی با اشاره به دسته سوم تصریح کرد: برخی هدف و برنامه دارند و ولی حال عمل کردن ندارند که دراین جا مشاور به او راهنمایی می دهد؛ بنابراین بر اساس این سه علت کمسیون آموزش این طرح را لازم دید.

 

نحوه فعالیت مرکز تخصصی مشاوره

وی در معرفی فعالیت های مرکز تخصصی مشاوره اضافه کرد: این مرکز طلاب را به شش گروه تحصیلی تقسیم بندی می کند؛ طلاب پایه اول تا سوم، طلاب پایه چهارم تا ششم، طلبه های پایه هفتم تا دهم، طلاب محصل در درس خارج، طلابی که قصد تبلیغ دارند و طلابی که می خواهند دروس را دوره کنند که این مرکز براین اساس متناسب با هرکدام از گروه ها مشاوره می دهد؛ مثلا وقتی طلبه ای می خواهد مغنی بخواند به او راهنمایی می دهد که چه کتاب هایی را مطالعه کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این طرح قرار است به صورت کاملا تخصصی مشاوره بدهد به عنوان نمونه فردی در گروه پایه هفت تا 10 راهنمایی ارائه می دهد که حداقل 10 سال سابقه تحصیل داشته باشد بنابراین اگر این طرح اجرا شود تحولی در حوزه علمیه ایجاد می شود.

 

وی در پایان با تأکید بر پیدایش استعداد های طلاب در این طرح اظهار داشت: 27 سال پیش فردی از شاگردان من علاقه ای به ادبیات عرب نداشت ولی به فارسی علاقه داشت و همان را دنبال کرد که الان نویسنده زبردستی شده است که برخی از کتاب های وی به چاپ چهلم رسیده است./1330/202/ب2

ارسال نظرات