۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۱۳۴۹۷
نماینده بعثهِ رهبری در جمع طلاب کرمانی:

منیت‌های شیطانی فرد و جامعه را به سقوط می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،«منیت» را مشکل اصلی در خودسازی برشمرد و گفت: امروز برخی گرفتار همین منیت ها شده اند و وجود بسیاری از مشکلات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در جامعه از منیت های شیطانی سرچشمه می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از طلاب، مدیران، استادان و فضلای حوزه علمیه کرمان با سفر به شهر کربلای معلا با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق دیدار و گفت وگو کردند.

 

براساس این گزارش، در این دیدار که در فضای صمیمی برگزار شد، در ابتدا روحانی کاروان گزارشی از فعالیت و مدارس علمیه استان کرمان ارائه کرد و با اشاره به سفر طلاب و فضلای حوزه علمیه این استان به عراق گفت: در این کاروان 40 نفره طلاب از شهرهای راوند، زرند و کرمان حضور دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نیز در این جلسه با طرح این سئوال که باید هر فردی برای سفر خود به عتبات هدفی دارد، افزود: باید بدانیم که با چه هدفی به سرزمین عتبات آمده ایم و به دنبال چه اهدافی هستیم.

 

وی در بخشی از سخنان خود خود گفت: تنها راه به کمال رسیدن انسان، عمل به شریعت اسلام است و شریعت نیز دارای اسرار و معارفی است که حقیقت را به انسان می نمایاند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، خطاب به طلاب گفت: شما سفیران انقلاب اسلامی هستید که با رفتار و گفتار شایسته اندیشه های اسلام ناب را به دیگران منتقل می کنید.

 

وی سفر را به سفر انفسی و آفاقی تقسیم کرد و افزود: در سفر آفاقی از شهری به شهر دیگر و از مکانی به مکان دیگر رفتن است و در سفر انفسی از حالتی به حالت دیگر و از نقص به کمال رسیدن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،«منیت» را مشکل اصلی در خودسازی برشمرد و گفت: امروز برخی گرفتار همین منیت ها شده اند و بسیاری از مشکلات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در جامعه وجود از منیت های شیطانی سرچشمه می گیرد.

 

وی افزود: طلبه باید تنها اتکایش به خدای متعال باشد؛ زیرا سرمایه اصلی یک طلبه، علم و تقواست. علم بدون تقوا و تقوایی بدون علم هیچ کدام مشکل گشایی جامعه و انسان نیست؛ زمانی این دو مفید و اثرگذارند که با هم قرین باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، علم و دانش همچون چراغی است که راه را نشان می دهد، اما عمل و تقوا انسان را به مقصد می رساند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات