۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۱۳۵۳۶
آیت الله علم الهدی تبیین کرد؛

اهمیت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: تشخیص ولی فقیه به گونه ای نیست که مردم بتوانند خودشان او را به طور مستقیم شناسایی کنند؛ مردم باید به خبره مراجعه کنند و خبره کسی است که فقیه عادل باشد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: یکی از تفاوت های انقلاب ما با دیگر انقلاب ها در این است که در سایر انقلاب ها پس از مدتی یک عده معدود در عرصه انقلاب باقی می مانند و شخصیت های انقلابی آن ها به شخصیت های مادی تبدیل می شوند؛ اما انقلاب ما از روز اول قوی تر، مردم آن انقلابی تر و ارزش های آن پرشور تر شده است.

 

وی با بیان این که بر خلاف سایر انقلاب ها بوده که دغدغه مندان مردم و مظلومان به طبقه مرفه جامعه تبدیل شده و با خستگی از انقلاب، از قدرت های شیطانی می ترسند و با آن ها می سازند تا قدرت خود را نهادینه کنند، افزود: در جریان انقلاب ما، نسلی که پیروزی انقلاب را ندیده و امام را درک نکرده اند، انقلابی تر از نسل های پیشین خود، در مقام حفظ ارزش ها و اصول، پای نظام و انقلاب ایستادگی می کنند.

 

آیت الله علم الهدی «ماهیت دینی» و «رهبری ولایت فقیه «را دو عامل بقای انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی در روز دهم دی ماه سال 57 از خانمی که با فرزند در آغوشش به راهپیمایی می رفت و در نهایت کشته شد، پرسیدند «برای چه چیز به تظاهرات مقابله با شاه می روی؟»، گفت «به خاطر دین و خدا»، نه به خاطر آب و نان و آسفالت خیابان.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین نقش رهبری ولایت فقیه در بقای انقلاب اظهار کرد: رهبر انقلاب مرجع تقلید مردم و حجتِ عام امام زمان (عج) بود؛ مردم در سیمای این رهبری انقلاب، شکل پیامبر و امام زمان را می‌دیدند، چهره سیدالشهدا را در این حماسه، مردانگی و مرد آفرینی می‌دیدند.

 

وی در بخش اصلی سخنان خود، حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تکلیف شرعی آن ها برای محافظت از دو عامل مذکور در بقای انقلاب دانست و گفت: مجلس خبرگان در مقام ادای تکلیف شما در حفظ ماهیت دینی انقلاب و در مقام تضمین رهبری انقلاب در همان شکل، سیما و سیره رهبر اول انقلاب، این مجلس خبرگان تشکیل می‌شود و شما به‌عنوان یک تکلیف شرعی رأی می‌دهید.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایت «وِ أمّا الحَوادِثُ الواقِعَه فِارجٍعوا فیها إلی رُواهِ أحادیثنا»، افزود: امام زمان(عج) در این نامه خود می فرمایند «من که در زمان غیبت برای اجرای رسالت جهانی سازی خود، در میان شما نیستم، شما به حجت من رجوع کنید که همان مجتهد جامع الشرایط است».

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کاری که ما با امام زمان داریم این است که جامعه ما را اداره کند، نظام ما را رهبری کند، مدیریت اجتماع ما را قیادت کند، این کار عمده ما با امام زمان ماست، که ایشان درباره آن گفته اند رجوع کنید به حجت من.

 

وی با بیان این که عینیت یافتن امامت امام زمان(عج) در زندگی شیعیان منوط به رجوع آن ها به حجت ایشان است، اظهار کرد: تشخیص ولی فقیه به گونه ای نیست که مردم بتوانند خودشان او را به طور مستقیم شناسایی کنند؛ مردم باید به خبره مراجعه کنند و خبره کسی است که فقیه عادل باشد؛ یعنی از تبار فقها بوده، مطامع سیاسی نداشته باشد، هوای نفس خود را در کارها دخالت ندهد و شخصیت اجتماعی اش را لحاظ نکند؛ این معنای شخص عادل است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: شما مردم برای انجام تکلیف شرعی تان باید مجتهدان عادلی پیدا کنید و به آن ها وکالت دهید تا حجتِ امام زمان(عج) را تشخیص داده، با او بیعت کنند و چون آن فرد معصوم نیست، بر اقامه اعمال و صفاتی که برای حجت امام زمان(عج) مطرح است، در ایشان نظارت داشته باشند.

 

امام جمعه مشهد مقدس در پایان با تأکید بر این که نمایندگان مجلس خبرگان تنها برای رضای خدا این وکالت را می پذیرند و هیچ گونه حقوق مادی برای آن ها تعریف نشده است، گفت: دو نکته دیگر در این باره حائز اهمیت است؛ یکی این که عدم شرکت در این انتخابات به منزله انجام ندادن تکلیفی است که امام زمان(عج) به ما دستور داده اند؛ و دوم این که شما باید به افرادی وکالت شرعی دهید که هم نسبت به اجتهادشان مطمئن باشید و هم نسبت به عدالت آن ها؛ این کل جریان خبرگان است و هیچ بحث سیاسی درباره آن وجود ندارد./820/202/ب1

ارسال نظرات