۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۶۶۶
مدیر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری خبر داد؛

برگزاری 130 جشن شهری در دهه فجر/ جمع آوری تاریخ خاطرات شفاهی انقلاب در مرکز اسناد تاریخ مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از جمع آوری تاریخ شفاهی مردم مشهد از انقلاب خبر داد و گفت: این سازمان با راه اندازی مرکز اسناد، خاطرات مردم پیرامون انقلاب را جمع آوری می کند تا نویسندگان، پژوهشگران و اصحاب رسانه به مجموعه ای از تاریخ انقلاب دسترسی داشته باشند.
همايش ستاد هاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید رضا موسویان، مدیر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری امروز در نشست خبری و در سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، با اشاره به نقش اساسی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران با مردم شروع و با این مردم خاتمه یافت و آرمان هایش تغییر نکرد.

 


وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با اتکار به قدرت مردم شکست ناپذیر خواهد شد و به سمت ارزش های خود حرکت می کند.

 


موسویان با بیان این که نقش مردم مشهد در انقلاب اسلامی ایران برای نسل جدیدی ناشناخته است، اظهار کرد: مردم مشهد در انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشتند اما کمتر به آن پرداخته شده است.

 


مدیر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری نقش زنان مشهد را در انقلاب مشهد از جمله مسائلی که به آن پرداخته نشده است، دانست و گفت: ما در بخش نقش زنان در انقلاب مشهد شگفتی بسیار داریم از جمله این که نخستین راهپیمایی انقلاب مشهد از سوی زنان مشهدی در 17 دی 56 اتفاق افتاد.

 


وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «عده ای می خواهند چهره پهلوی را بزک کنند.»، ابراز کرد: این وظیفه ما است که به دشمن اجازه این کار را ندهیم و از جمله به تاریخ انقلاب مشهد توجه کنیم.

 


موسویان توجه به نقش مردم مشهد در انقلاب اسلامی را از رویکردهای برنامه های دهه فجر امسال عنوان و اظهار کرد: در برنامه ریزی های برنامه های دهه فجر تلاش شده است به نقش مردم و تاریخ انقلاب مردم مشهد توجه شود.

 


مدیر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری جمع آوری تاریخ شفاهی مردم از انقلاب خبر داد و بیان کرد: این سازمان با راه اندازی مرکز اسناد خاطرات مردم پیرامون انقلاب را جمع آوری می کند تا نویسندگان، پژوهشگران و اصحاب رسانه به مجموعه ای از تاریخ انقلاب دسترسی داشته باشند.

 


وی افزود: در راستای جمع آوری تاریخ شفاهی خاطرات دوران انقلاب مردم مشهد، با نویسندگانی تفاهم نامه و قرارداد منعقد کرده تا به صورت حرفه ای به ثبت این خاطرات و تولید کتاب اقدام کنند که 12 اثر در دهه فجر رونمایی می شود.

 


موسویان کم رنگ شدن نقش مردم در برگزاری جشن ها و مراسم های مذهبی و ملی را یکی از آسیب ها عنوان و اظهار کرد: در سال های اخیر نقش مردم کم رنگ شده است و بیشتر متکی به بخش دولتی شده است و تلاش ما به برگزاری این مراسم ها بر پایه مردمی هستیم.

 


برگزاری 130 جشن شهری در دهه فجر

در ادامه جعفر رئیسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، به تشریح برنامه های این سازمان در دهه فجر پرداخت و گفت: این سازمان با شعار «پاس می دارم از انقلابم» 14 عنوان را پیش بینی کرده است که توجه به محتوای برنامه ها، استفاده از ظرفیت های فرهنگی شهر، توجه به مخاطبان در هر رده سنی و این که مردم خود برگزار کننده باشد از رویکرداهی اصلی برنامه ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره هنری زنگ انقلاب در 2 هزار مدرسه، آماده سازی بسته خدمت به هزار مسجد و تشکل با محورهایی از قبیل اعزام مبلغ، اعزام راوی، اقلام نورافشانی؛ برگزاری 130 جشن پیروزی انقلاب به مدت 10 شب؛ برگزاری گلبانگ الله الکبر و نورافشانی در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 213 نقطه شهری از جمله برنامه ها است.

 


رئیسیان زاده به دیگر برنامه ها در دهه فجر اشاره و اظهار کرد: برپایی 15 ایستگاه فرهنگی در حوزه های مختلف به مدت 7 شب، برگزاری 7 جشن شهری در 7 منطقه شهری، برپایی هزار سرود و هزار تئاتر در 20 معبر پرتردد شهری، برگزاری 40 نشست مردمی با حضور اساتید ملی و استانی با محوریت انقلاب و فضا سازی شهری به مدت 10 شب از جمله این برنامه ها است.

 

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد افزود: همکاری و فضاسازی برای برگزاری مراسم 22 بهمن و 12 بهمن، اعطای نشان مردمی استقلال با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و توجه به استعدادهای درونی، برگزاری مسابقه دومینوی انقلاب در دانشگاه های سطح شهر، برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ویژه مهدکودک ها و رونمایی از 12 عنوان کتاب از دیگر برنامه ها در دهه فجر است./1310/202/ب1

ارسال نظرات