۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۳۸۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

اجلاسیه بزرگداشت فردوسی با حضور همه اندیشمندان و نخبگان فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از بزرگ ترین برنامه های فرهنگی مشهد در سال آینده، برگزاری اجلاسیه بزرگداشت فردوسی همزمان با آغاز سال 2017 در مشهد با حضور همه اندیشمندان و نخبگان فرهنگی جهان اسلام است.
همايش بزرگداشت فردوسي در اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد داسلامی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: شوراهایی در میراث فرهنگی و آستان قدس همراه با شهرداری به صورت ویژه برای مشهد 2017 تشکیل شده است که هر کدام گزارش های گسترده و خاصی دارند و برنامه های مختلفی را برنامه ریزی نموده اند.

 

وی درباره برنامه های مشهد در 2017 گفت: یکی از بزرگ ترین برنامه های فرهنگی مشهد 2017، برگزاری اجلاسیه بزرگداشت فردوسی همزمان با آغاز 2017 در مشهد با حضور همه اندیشمندان و نخبگان فرهنگی جهان اسلام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ارتباط با نحوه برنامه ریزی اعتبارات مشهد 2017 خاطرنشان کرد: قطعا اعتبارات ملی برای مشهد 2017 توسط دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می کند اما ما سه سطح اصلی دیگر از جمله مشخص شدن سهم مشهد 2017 از اعتبارات دولتی، دیدگاه دستگاه های مختلف به بودجه مشهد 2017، مشارکت بخص خصوصی را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

سرابی با بیان این که برخی از پروژه های عمرانی قبل از آغاز سال 2017 تکمیل می شود و برخی دیگر نیز همزمان با برنامه های این سال محقق می شود، بیان داشت: با سازمان های مختلف مکاتباتی مبنی بر اعلام برنامه ها و فعالیت های قطعی هر کدام از دستگاه ها ویژه مشهد 2017 انجام شده تا برنامه ها یکپارچه صورت گیرد.

 

برگزاری جشنواره فیلم های بلند دینی در مشهد در سطح بین المللی همزمان با سال 2017

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از انجام برخی مراحل برگزاری جشنواره فیلم های بلند دینی در مشهد در سطح بین المللی همزمان با سال 2017 بیان کرد: این جشنواره در صورت اجرایی شدن با مشارکت سازمان سینمایی و بخش خصوصی عملیاتی می شود.

 

سرابی افزود: مسأله مشهد 2017 در تیر ماه سال گذشته در استانداری مطرح شد که در سطح ملی و استانی شوراهای تخصصی آن با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش ملی و استاندار خراسان رضوی در سطح استانی شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی با اشاره به این که سه ستاد اصلی ویژه مشهد 2017  در سه بخش عمرانی، شهری و رخدادهای فرهنگی فعال شدند، افزود: کمیته های مختلفی در ذیل این ستادها تشکیل شدند و البته دستگاه های مرتبط نیز کمیته های مستقلی را در این ارتباط تشکیل داده اند.

 

ساخت بیش از 317 پروژه عمرانی ویژه مشهد 2017

محمد کاظم دبیری، معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ساخت بیش از 317 پروژه عمران ویژه مشهد 2017 در این شهر خبر داد و افزود: همه این پروژه ها توسط دستگاه های مختلف انجام می شود که برخی از آنها تا قبل از سال 2017 و مابقی همزمان با سال 2017 تکمیل می شود.

 

وی گفت: در حال حاضر دستگاه هایی از جمله شهرداری و آستان قدس هر کدام 20 پروژه دیگر را نیز اعلام کرده اند که پیش بینی می شود حدود 370 پروژه عمرانی ویژه مشهد 2017 ساخته شوند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه های عمرانی فرهنگی ویژه  مشهد 2017 در بخش برنامه های فرهنگی 93 پروژه، نشر و ترویج 42 پروژه، توسعه زیرساخت ها 112 پروژه و ارتقای بهره وری 71 پروژه به دبیرخانه مشهد 2017 اعلام شده است./934/202/ب3

 

ارسال نظرات