۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۸۷۰
رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی:

بررسی اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: تمام داوطلبان مجلس که در استان عدم احراز و رد صلاحیت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.
اسدي، مسؤول دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عباسعلی اسدی، رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به تشریح روند رسیدگی به اعتراض‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: برای 80 درصد افرادی که اعتراض داشته‌اند امکان ملاقات فراهم کرده‌ایم.


وی ادامه داد: با برخی از این افراد تا سه بار جلسه مشترک داشته و مدارک را بررسی کرده‌ایم و افرادی که در زمینه عدم احراز مشکل داشته‌اند بررسی مجدد صورت گرفته و سعی شده تا حقی ضایع نشود، چهار مرحله برای اعتراض نامزدهای مجلس در نظر گرفته شده و لیست نهایی نامزدهای مجلس شورای اسلامی 27 بهمن اعلام می‌شود.


اسدی با بیان این‌که جواب اعتراض‌ها در 15 بهمن ماه اعلام می‌شود و افراد دو روز فرصت دارند تا اعتراض‌های مجدد خود را تحویل دهند، تصریح کرد: تمام داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در استان عدم احراز و رد صلاحیت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.


رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 121 نفر ردصلاحیت شده بودند و 111 نفر نیز عدم احراز شده بودند که 214 نفر اعتراض داده‌ و 18 نفر اعتراض نداده‌اند، گفت: بخش اعظمی از داوطلبان مجلس که در استان عدم احراز و ردصلاحیت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند؛ از میان 232 نفر 214 نفر اعتراض کرده‌اند.


اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه وظیفه داریم با همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و درخور شأن نظام برگزار کنیم، اظهار داشت: دشمنان در زمینه تخریب انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند و این همه سختگیری دشمنان جای سؤال دارد، این در حالی است که در برخی کشورهای همسایه خبری از انتخابات نیست.


وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند برای تبیین اهداف دشمنان گام بردارند و این کشورها که آزادی دموکراسی را فریاد می‌زنند در عمل به نحو دیگری گام برمی‌دارند و این در حالی است که مصداق آزادی و مردم‌سالاری در ایران وجود دارد، با این حال در خود کشورهای غربی مدعی دموکراسی 50 درصد مردم نیز مشارکت ندارند.


اسدی با بیان این‌که انتخابات هفتم اسفند حماسه حضور ملت ایران خواهد بود، گفت: مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که به دنبال نقش‌آفرینی مؤثر در جامعه هستند و همین امر موجب کینه‌ورزی دشمنان شده و آنان از سر عصبانیت مسائلی مانند تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند.


رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امروز نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عمق ملت‌ها وجود دارد و اگر بر روی دولت‌ها نفوذ ندارد به علت متفاوت بودن مسیر آنها بوده و ملل آزادی‌خواه جهان طرفدار جمهوری اسلامی ایران بوده و اندیشه ولایت فقیه هر روز در جهان گسترده‌تر می‌شود.


وی با تأکید بر حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز دشمنان توطئه‌های جدید خود را آغاز کرده‌اند تا مردم در انتخابات حضور کمرنگ داشته باشند، اگر مردم بدانند که دشمن از حضور آنان عصبانی است در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت./935/202/ب2

ارسال نظرات