۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۹۸۴
نماینده بعثهِ در همایش دانشجویان مطرح کرد؛

فرهنگ حسینی باید در دانشگاه‌ها حاکم شود

خبرگزاری رسا - نماینده بعثهِ مقام معظم رهبری در عراق، حاکم شدن فرهنگ حسینی در دانشگاه ها را یکی از راه کارهای مبارز با فرهنگ غربی دانست و اظهار داشت: دانشگاهیان می توانند با حمایت درست خود از نظام، انقلاب و رهبری، فرهنگ حسینی را در دانشگاه ها حاکم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش دانشجویی در چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم در عراق، حجت الاسلام والمسلمین بهجتی نماینده بعثه مقام معظم رهبری درکربلا، حجت الاسلام والمسلمین عسکری کارشناس مسئول فرهنگی عتبات در سالن همایش های بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، در این همایش ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به دانشگاهیان، گفت: حضور شما دانشگاهیان در سرزمین عبرتها بسیار ارزشمند است، چرا که شما اهل علم و فضل هستید و مطالعه میدانی تاریخ برای شما جلوه خاصی دارد.

 

وی افزود: امروز تاریخ در حال تکرار است و یزیدیان به دنبال میدان گرفتن هستند و این دانشگاهیان و فرهیختگان علم و دانش هستند که می توانند با بصیرت و علم مردم را نسبت به نقشه های شوم آن ها آشنا کنند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حاکم شدن فرهنگ حسینی در دانشگاه ها را یکی از راه کارهای مبارز با فرهنگ غربی دانست و اظهار داشت: دانشگاهیان می توانند با حمایت درست خود از نظام، انقلاب و رهبری، فرهنگ حسینی را در دانشگاه ها حاکم کنند و دانشجویی ما حسینی تربیت شود.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ انتظار پیوند خورده با فرهنگ عاشوار است، افزود: هر کس می خواهد منتظر واقعی باشد باید پیرو مکتب حسینی باشد، زیرا انتظار تدام فرهنگ حسینی است.

 

در ادامه دوتن ازدانشجویان دختر مطالب خود را در این همایش برای دختران دانشجو ارائه کردند.

 

برنامه مصور واقعه عاشورا یکی دیگر از برنامه های فرهنگی بود که در ادامه توسط حجت الاسلام علامه اجرا شد.

 

در پایان هدایای به رسم یاد بود به دانشجویان اهدا شد و رضا همدانی نماینده ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان درعراق ازدست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج وزیارت وشرکت شمسا تشکر و قدردانی کرد./1330/د103/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات