۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۴۴۱۴
حجت الاسلام پناهیان:

فردی که به نصرت الهی ایمان دارد باج به دشمن نمی دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر افراد ایمان به نصرت الهی نداشته باشند از عقلانیت سیاسی محروم می شوند، گفت: این افراد نمی توانند درست برنامه ریزی کنند، ایمان صرفا یک مقوله ارزشی به شمار نمی رود بلکه از مقوله واقع بینی است.
پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان در سلسله نشست هاي بصيرت در دهه فجر حجت الاسلام عليرضا پناهيان در سلسله نشست هاي بصيرت در دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امشب در دومین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، گفت: ویژگی برجسته حضرت امام(ره) ایمان به نصرت الهی بود.


وی افزود: این ویژگی به اندازه ای در امام راحل وجود داشت که یقین در کلام ایشان موج می زد که سبب تعجب بسیاری شده بود، این ایمان بالاتر از شجاعت است که عقل، درایت و تدبیر را در پی دارد؛ وقتی انسان می داند که خداوند قطعا کمک می کند درست برنامه ریزی کرده و به یقین پیروز خواهد بود؛ شخصیت حضرت امام(ره) از این دسته به شمار می رفت.

 

افرادی که به نصرت الهی ایمان ندارند از عقلانیت سیاسی محروم می شوند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر افراد ایمان به نصرت الهی نداشته باشند از عقلانیت سیاسی محروم می شوند، اظهار داشت: این افراد نمی توانند درست برنامه ریزی کنند، ایمان صرفا یک مقوله ارزشی به شمار نمی رود بلکه از مقوله واقع بینی است.


وی ادامه داد: رهبران سیاسی جامعه باید بتوانند جلوی چشم خود را ببینند، اگر ایمان به نصرت الهی وجود نداشته باشد آن ها نمی توانند جلوی خود را ببینند از این رو دشمن را جدی گرفته، روی آن حساب می کنند و به دشمنان باج می دهند.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای به دلیل این که با افراد وحشی مذاکره می کنند باید دوبرابر حقوق بگیرند، ابراز داشت: از آقای وزیر امور خارجه سؤال می کنم که آیا زمانی که با دشمن مذاکره می کرد احساس نمی کرد که با جمعی احمق صحبت می کند؟


وی عنوان کرد: دشمنان موجوداتی احمق هستند چون با وجود آوردن تروریست های تکفیری لشکر جهانی مقاومت ساختند که اگر جمهوری اسلامی ده برابر بودجه های کشورهای منطقه خرج می کرد نمی توانست چنین لشکری درست کند.

 

مؤمنان برای دشمن هیمنه فرض نمی کنند
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کار احمقانه دشمنان سبب شد مقاومت رشدی کند که غیر قابل بازگشت است، این کار سبب شد که فساد تبلیغات غرب زده ها و ماهواره ها از بین برود؛ در میان مؤمنان نباید کسی برای دشمن هیمنه ای فرض کند.


وی اضافه کرد: جنگ با وجود این که ظلم جنایتکاران بود آثار و برکات بسیاری داشت از این رو حضرت امام(ره) فرمودند جنک از الطاف خفیه الهی بود و سبب پیروزی جمهوری اسلامی ایران شد، مؤمنان نباید بترسند و نباید اجازه دهند که تزلزل در آنها راه پیدا کند.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که کسی که ایمان به نصرت الهی داشته باشد به دشمن باج نمی دهد، گفت: از کسی که زوری ندارد نباید ترسید اما این نترسیدن به معنای خوابیدن و نادیده گرفتن دشمن نیست، برخی با وجود این که حماقت دشمن را می بینند اما نمی خواهند باور کنند و از آن ها حساب می برند.


وی افزود: وجود تروریست ها سبب شد که اسلام قوی در منطقه شکل گرفت و آمریکا رسوا شد و جبهه مقاومت سود برد، قرآن می فرماید کافرینی که مانع راه خدا هستند خداوند اثر عمل آن ها را از بین می برد، مهم ترین اثر نصرت الهی عقلانیت و قدرت تدبیر است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کسی که ایمان به نصرت الهی نداشته باشد انسانی بی عقل خواهد بود، اظهار داشت: در انتخابات باید به کسانی رأی داد که عقل بسیاری داشته باشند؛ یکی از ابر قدرت ها به نام چین با فرانسه مذاکره کرد تا تکنولوژی هواپیما را بخرد و امروز خودش تولید می کند، درایت مملکت داری نیز کافی است.

 

به دشمن نباید باج داد
وی ادامه داد: به دشمنی که اگر دماغش گرفته شود نفسش بند می آید که نباید باج داد؛ چین به دلیل جمعیت بسیار ابر قدرت و دارای حق وتو شد.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که 10 سال پیش رییس جمهور روسیه به رییس جمهور آمریکا گفت که ایران باید به عنوان ابر قدرت پذیرفته شود، ابراز داشت: دشمنان از حمقا هستند، اگر دشمن فرصتی پیدا کرد به دلیل ضعف و مهلتی بوده که ما به دشمن داده ایم وگرنه آن ها عددی نیستند.


وی عنوان کرد: پس از انتخبات 88 همه سیاسیون انتخابات بعدی یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 90 را مد نظر قرار داده بودند، خارجی ها بمباران تبلیغاتی می کردند که به دو دلیل شکست اعتبار انتخابات در 88 و اصلاح طلبان به میدان نیامدند و رقابت نیست مردم در انتخابات شرکت نمی کنند.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات قرار شد که رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه سخنرانی کنند، ایشان در این نماز جمعه از مسائل گوناگونی سخن گفتند و تنها دو کلمه درباره انتخابات صحبت کردند و پس از آن به زبان عربی درباره بیداری اسلامی بیاناتی داشتند، از این آرامش ایشان متوجه شدیم که انتخابات به بهترین وجه برگزار خواهد شد.


وی اضافه کرد: به این نتیجه رسیدیم که نصرت الهی نشان خواهد داد که تبلیغات دشمن، فتنه 88 و نبودن برخی که خود را یک پای انتخابات می دانستند اثری نخواهد داشت، انتخابات مجلس شورای اسلامی قبل یکی از پرشور ترین انتخابات های تاریخ انتخابات های مجلس شورای اسلامی بود.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که پس از انتخابات مجلس گذشته برخی سیاستمداران غربی در پچ پچ های پنهانی خود اعلام کردند که رهبری ایران بدون حضور اصلاح طلبان رقابت خوبی بین افراد ایجاد کرد، گفت: آن ها به این نتیجه رسیدند که اگر اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند خودشان ضرر کردند چون مردم از آنان عبور کرده اند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب به تبلیغات بدخواهان اعتنایی نکردند، دشمن نقشه کشیده بود تا در آن انتخابات مملکت از فتنه بیرون آمده را دوباره وارد فتنه کرده و آتش آن را روشن کند اما وقتی مردم به صورت پر شور و بدون حضور اصلاح طلبان فتنه گر در انتخابات شرکت کردند دشمن نابود شد و مرد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عقل و درایت سبب می شود که انسان جلوی پای خود را ببیند، اظهار داشت: بزرگترین ضعف ما در میدان نبرد عدم ایمان به نصرت الهی است، بزرگترین عاملی که سبب قوت قلب بوده و دشمن را تحقیر می کند ایمان به نصرت الهی است.

 

آینده انقلاب با ایمان به نصرت الهی تضمین می شود
وی ادامه داد: چندین سال است که که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند که مسؤولان همانند پرندگانی با همکاری یکدیگر بار و دام ها را بردارند که یکی از جلوه ها اقتصاد مقاومتی است، از رو باید لیستی رأی داد؛ باید همه یکپارچه پرواز کنند و مشکلات را از سر راه بردارند.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که غرب گرایان ایمان به نصرت الهی ندارند، ابراز داشت: این افراد چشم ندارند تا حماقت های دشمن را ببینند، آینده انقلاب با ایمان به نصرت الهی تضمین می شود؛ حتی طبق محاسبه های مادی جمهوری اسلامی ایران ابر قدرت است.


وی عنوان کرد: مردم شایسته تر از این هستند که وضع زندگی آنها اینگونه باشد، حضرت امام(ره) فرمودند 14 کنگره کاخ کسری در شب میلاد پیام اکرم فرو ریخت شاید معنایش این باشد که رسول من 14 قرن دیگر در ایران دین تو حاکم خواهد شد این معنایش این است که شب میلاد پیامبر اعظم مژده ظهور خمینی(ره) اعلام شده است.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بهمن سال 57 آغاز پیروزی های انقلاب اسلامی بود، برخی این پیروزی ها را کمرنگ می کنند و سعی در تضعیف روحیه جامعه دارند، بنده زمانی که می بینم کسی در خط امام و رهبری نیست دلم برای آن ها می سوزد؛ از اول انقلاب عده ای می گفتند انقلاب دو روزه از بین می رود، حضرت آیت الله بهجت فرمودند برای اداره جهان یک خرده عقل کافی است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات