۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۴۵۶۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

امام خمینی احیاگر اسلام ناب در قرن حاضر بود

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران، امام راحل را احیاگر اسلام ناب در دوره جدید معرفی کرد و با بیان این که دشمنان قبل از پیروزی انقلاب تنها در پی نهادینه کردن اندیشه های غربی در ایران بودند، گفت: امام خمینی(ره) با اراده قوی و پشتوانه الهی و مردمی با شعار جمهوری اسلامی انقلاب کرد و پیروز شد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه قائمشهر بعد از ظهر امروز در نشست بصیرتی که با موضوع انتخابات پیش روی در حوزه علمیه ساری برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور انتخابات را مظهر و جلوه اراده مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: برگزارکنندگان انتخابات باید امانتداری را به عنوان یک اصل مهم سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور گسترده لازمه خلق حماسه سیاسی است، اظهار داشت: همه مسؤولان و اقشار مختلف جامعه باید زمینه حضور پرشور مردم را پای صندوق های رای فراهم کنند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انتخابات یک فرصت مطلوب و مغتنم برای رشد سیاسی جامعه است و همه آحاد مردم می توانند از این فرصت به صورت اصولی بهره گیری کنند، بیان داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک راهبرد اساسی برای نظام است‌ و همه باید برای برگزاری این جشن باشکوه ملی تلاش مضاعف داشته باشند. 

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را مظهر حماسه سیاسی و مظهر اقتدار نظام اسلامی نامیدند چراکه انتخابات آبروی نظام است و هیچکس نباید به خود اجازه دهد به آبروی نظام و ملت ایران لطمه ای وارد کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مشروعیت سیاسی امروز یکی از منابع قدرت نرم است و شاخص‌ هایی همچون مشارکت سیاسی، مشروعیت، انسجام داخلی، یکپارچگی ملی، کارآیی دولت و حاکمیت قانون در لایه‌های داخلی می ‌تواند نقشی موثری در تولید قدرت نرم داشته باشد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که به یقین این انسجام و همبستگی داخلی می‌تواند عاملی مهم در سیاست خارجی، تامین منافع ملی، کسب اقتدار و عظمت بیشتر در نظام بین الملل باشد، تصریح کرد: انتخابات مصداق بارز تجلی مشروعیت نظام حاکم و مشارکت اجتماعی است و امروز مشروعیت سیاسی و حق تعیین سرنوشت از سوی مردم در عرصه‌ جهانی، یک ارزش محسوب می ‌شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همه باید بر اساس تکلیف دینی و احساسات انقلابی در این انتخابات شرکت کنند و به یقین حضور مردم انقلابی ایران اسلامی در این دوره، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و نظام خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عظمت و اقتدار نظام اسلامی در شرایط کنونی در گرو حضور گسترده مردم است، ادامه داد: مردم ایران اسلامی همانند سال های گذشته با حضور حماسی خود در پای صندوق های رأی به جهانیان ثابت خواهند کرد که تهدیدات، برنامه ‌ها و نقشه ‌های دشمنان نظام نمی‌تواند در ادامه مسیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل ایجاد کند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به وظیفه مهم مسؤولان در امر انتخابات، اظهار داشت: مسؤولان باید با بسترسازی مناسب، تجمیع ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و همسو شدن با آرمان‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و براساس قانون اساسی، انتخاباتی پرشور، سالم و در شان نظام اسلامی را مدیریت کنند.

 

وی همچنین به نقش و وظیفه مردم در جریان انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم آگاه و نجیب ایران اسلامی همواره با بصیرتی ژرف و اعتقادی راسخ نسبت به نظام و ولایت، اوج وفاداری خود را نشان داده و با از خودگذشتگی و بزرگواری از کنار برخی کوتاهی‌ها و قصور مسؤولان گذشته اند.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: آنچه در این دوره مهم است حضور پرصلابت و حداکثری برای تحقق حماسه سیاسی در صحنه انتخابات است به همین دلیل لازم است همه مردم نسبت به اصل حضور در انتخابات احساس وظیفه و تکلیف کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر بر ضرورت تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ارزش های انقلاب است.

 

وی با اشاره به این که 22 بهمن اوج وحدت عملی ملت ایران در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی امسال عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهد کشید.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی تاکنون بارها طعم تلخ شکست و ذلت را به مستکبران عالم چشانده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران این بار نیز با خلق حماسه ای دیگر پیروزی تازه را برای اسلام و امت اسلامی رقم خواهد زد.

 

وی با اشاره به این که هر روز که از عمر این انقلاب می گذرد ابعاد تازه از عظمت و شکوه نظام اسلامی بیشتر برای جهانیان آشکار می شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز به عنوان الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، 22 بهمن را تجدید پیمان ملت ایران با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و با بیان این که حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن حقانیت نظام و پایبندی به آرمان‌های آن را به دنیا نشان خواهد داد، تصریح کرد: این حضور حماسی می تواند پشتوانه محکمی برای افزایش قدرت چانه زنی مقامات کشورمان در عرصه جهانی باشد.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هیچ مستکبری نمی تواند در مقابل عظمت امت اسلامی مقاومت کند، ادامه داد: بیداری اسلامی که امروز شاهد آن در اقصی نقاط جهان هستیم مقدمه ای برای نجات امت اسلامی است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، امام راحل را احیاگر اسلام ناب در دوره جدید معرفی کرد و با بیان این که دشمنان قبل از پیروزی انقلاب تنها در پی نهادینه کردن اندیشه های غربی در ایران بودند، گفت: امام خمینی(ره) با اراده قوی و پشتوانه الهی و مردمی با شعار جمهوری اسلامی انقلاب کرد و پیروز شد./950/202/ب1

ارسال نظرات