۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۱۴۷۹۳
رییس دفتر رهبر انقلاب:

مجلس خبرگان باید از شائبه جناح بازی دور باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با انتقاد از سروصداهایی که درباره مجلس خبرگان انجام می شود، گفت: جایگاه مجلس خبرگان مقدس است و باید از شائبه سیاست بازی، جناح بندی و فرقه گرایی دور باشد؛ چنین مسائلی در این مجلس راه ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب امروز در حاشیه برگزاری همایش امنای امت که با هدف تبیین جایگاه، وظایف و کارامدی مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: نظام اسلامی از یادگارهای بزرگ حضرت امام(ره) است.


وی افزود: امام راحل برای نخستین بار در تاریخ پس از غیبت مسأله ولایت فقیه را مطرح کردند که این ولایت در برابر ولایت های طاغوتی که در دنیا وجود دارد است، ولایت هایی که در جهان وجود دارد نوعا طاغوت بوده و تنها ولایت حق، ولایت فقیه است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که کسانی که به عنوان نماینده خبرگان با رأی مردم انتخاب می شوند جامعه به آنها به عنوان امین نگاه می کند، اظهار داشت: خیر و شر آنچه که در کشور درباره مسأله خطیر رهبری اتفاق می افتد مربوط به مجلس خبرگان است که باید حواس جمع باشند.


وی ادامه داد: این امین بودن شرایطی دارد، نخستین شرط این که داوطلب مجلس خبرگان باید مجتهد باشد، همچنین اعضای خبرگان باید مجتهد شناس نیز باشند چون قرار است شخصی را به رهبری انتخاب کند، حال اگر خود شخص نتواند تشخیص دهد چه کسی را می خواهد انتخاب کند.


رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با انتقاد از سروصداهایی که درباره مجلس خبرگان انجام می شود، ابراز داشت: جایگاه مجلس خبرگان م
قدس است و باید از شائبه سیاست بازی، جناح بندی و فرقه گرایی دور باشد؛ چنین مسائلی در این مجلس راه ندارد.


وی عنوان کرد: همواره در این دوره های مجلس خبرگان بهترین ها حضور داشتند و مورد احترام قاطبه مردم بودند، ملت این افراد را به تقوا، پاکی، دیانت، درستی، علم و زهد می شناختند و امروز نیز همین گونه است؛ بنابراین جای سخنانی که در مجامع سیاسی گفته می شود وجود ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: مردم خبرگان را به دو منظور امین خود می دانند تا در شرایط خاصی تعیین رهبری کنند و در طول رهبری بر شرایط رهبری رهبر موجود نظارت داشته باشند تا بدانند شرایط رهبری را از دست نداده و همانند ابتدای کار شرایط را دارا است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات