۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۱۶۱۱۶
مسؤول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

انقلاب اسلامی پاسخی دندان شکن به اقدامات سلطه جویانه غرب در جهان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ ابوشریف با اشاره به سیاست های غرب علیه اسلام و مسلمانان در دو قرن گذشته، گفت: این توطئه ها تنها با یک سد به نام انقلاب اسلامی ایران مواجه شد که مقابل پروژه تضعیف کشورهای اسلامی و همه اقدامات سلطه جویانه غرب در ابعاد مختلف ایستاد و محاسبات جبهه غرب را به هم ریخت.
ناصر ابوشريف، نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ناصر ابوشریف، مسؤول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در ایران شب گذشته در مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی با اشاره به این روایت پیامبر(ص) که در آخرالزمان پرچم های نهضت مردمی از قدس و خراسان بلند می شود، ایران را از حامیان مهم فلسطین برشمرد و گفت: بر این اساس می توان امیدوار بود پیوند میان ایران و فلسطین استوار باشد.


تجزیه مذهبی کشورهای اسلامی؛ نخستین سیاست ضداسلامی غرب
وی با بیان این که ما به نقش ایران و انقلاب اسلامی در جهان اسلام و خصوصا فلسطین ایمان داریم، تصریح کرد: سیاست غرب مبنی بر تجزیه کشورهای اسلامی برای تضعیف امت اسلام در زمان امپراطوری عثمانی شکل گرفت اما دولت عثمانی گرچه چندان قوی نبود جامعه متحد اسلامی را تحت پوشش خود داشت و مانعی بر سر راه تحقق این سیاست بود.


ابوشریف ادامه داد: اما پس از آن در نتیجه اقدامات تجزیه طلبانه غرب، امت اسلام به کشورهای ضعیف و کوچک تبدیل شد و کشورهای اسلامی همچون مصر، الجزایر و فلسطین هدف خشن ترین حملات و سیاست های غرب قرار گرفته و از بدنه امت اسلام جدا افتادند، به گونه ای که کوشش امثال سیدجمال الدین اسدآبادی برای بازگرداندن این انسجام نیز ناکام ماند.


سلب فرهنگ انقلابی و روحیه مقاومت از جهان اسلام با ترویج مسیحیت
مسؤول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: غرب در راستای سیاست نفوذ از قرن 19، پروژه ارائه فکر و آیین جدید را در جهان اسلام دنبال کرده است تا فرهنگ انقلابی و روحیه مقاومت را از امت اسلام بگیرد و بدین منظور با کمک مسیونرهای مذهبی و مستشرقین، در پی گسترش مسیحیت، مخدوش کردن چهره اسلام ناب و جذب جوانان به سمت فرهنگ غرب است.


غارت اقتصادی؛ دومین سیاست غرب برای ممانعت از احیای امت اسلام
وی غارت اقتصادی را تلاش بعدی غرب برای جلوگیری از احیای امت های اسلامی و قیام آن ها مقابل غرب، معرفی و خاطرنشان کرد: جهان اسلام در منطقه مهمی که مخزن انرژی دنیا به شمار می رود واقع شده است وغرب در قرن 20 و 21 سلطه خود را بر نفت کشورهای اسلامی تحکیم بخشید.


ابوشریف اضافه کرد: آمریکا گرچه کشورهای غیراسلامی مانند ژاپن را هم بمباران کرد اما این حملات به گونه ای نبود که آن ها کاملا از توانمندی اقتصادی محروم شوند در حالی که در کشورهای اسلامی بارها خزانه ملی را خالی کرد تا آن ها را از پا بیندازد.


کاشتن اسرائیل در دل امت اسلام و تفرقه افکنی؛ سومین سیاست ضداسلامی غرب
مسؤول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در ایران یادآور شد: اقدام بعدی که خصوصا توسط انگلیس علیه امت اسلام دنبال شد، کاشتن اسرائیل در دل امت اسلام برای تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی بر سر به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل بود؛ از سوی دیگر سیاست های توسعه طلبانه خود صهیونیست ها نیز باعث تضعیف کشورهای اسلامی شد.


انقلاب اسلامی پاسخی دندان شکن به اقدامات سلطه جویانه غرب در جهان اسلام بود
وی افزود: همه این سیاست های غرب تنها با یک سد به نام انقلاب اسلامی ایران مواجه شد که مقابل پروژه تضعیف کشورهای اسلامی و همه اقدامات سلطه جویانه غرب در ابعاد مختلف علمی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایستاد و پاسخی فرهنگی و در عین حال دندان شکن در برابر اقدام غیرفرهنگی مهار و غارت کشورهای اسلامی و کاشتن اسرائیل در جهان اسلام بود.

ابوشریف در تبیین نقش ایران در مقابله با سیاست های ضداسلامی غرب گفت: شعار انقلاب اسلامی در مقابل غرب، وحدت و حفظ اتحاد امت اسلام بود و امام این در عمل این شعار را با تعیین روز قدس تحقق بخشید. ایشان همچنین در سخنان خود همه مسلمانان را مخاطب قرار می دهد که نتیجه این سیاست، بیداری گروه های اسلامی در کشورهای مختلف بود.


انقلاب اسلامی جریانات ضدغربی را از مارکسیسم به سمت اسلام جهت دهی کرد

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جریانات اسلامی به عنوان جریان سیاسی شناخته نمی شدند و اصولا فاکتور دین را فاکتوری اثرگذار در عرصه سیاست محسوب نمی شد. از این رو بسیاری از جریانات ضدغربی، برگرفته از مارکسیسم و جریانات چپ بود اما با پیروزی انقلاب این جریانات متوجه شدند با پتانسیل اعتقادات اسلامی می توانند با غرب مقابله کنند.


مسؤول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: در فلطسین نیز حرکت ها و جنبش های اسلامی مانند حرکت جهاد اسلامی با الگو و روحیه گیری از انقلاب اسلامی شکل گرفت و به سرعت رشد کرد تا حدی که فتحی شقاقی کتابی با عنوان «امام خمینی راه حل اسلامی بی بدیل» را نگاشت.


با پیروزی انقلاب، ایران از متحد قابل اعتماد اسرائیل به دشمن درجه یک او تبدیل شد
وی با بیان این که انقلاب اسلامی در سال 1979 محاسبات جبهه غرب را به هم ریخت، گفت: غربی ها طی چند دهه مقابل بلوک شرق، کمربند امنیتی را تدارک دیده بودند و ایران در این میان مهم ترین نقش را به عنوان ژاندارم منطقه و حامی اسرائیل داشت اما با وقوع انقلاب اسلامی، ایران از متحد قابل اعتماد اسرائیل به دشمن درجه یک او تبدیل شد.


ابوشریف ادامه داد: در 1979 با روی کار آمدن انورسادات، مصر که پیشگام کشورهای عربی در مبارزه با اسرائیل بود زمینه ساز امضای پیمان کمپ دیوید و به رسمیت شناختن اسرائیل شد و به این ترتیب غرب تصور می کرد مصر می تواند در کنار ایران و ترکیه حلقه جدیدی به عنوان حلقه وابسته به غرب، مقابل جریانات انقلابی ایجاد کند اما با پیروزی انقلاب اسلامی این طرح نیز با شکست مواجه شد.


مسؤول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: در سال 2006 آمریکا به منظور در هم شکستن مقاومت اسلامی، طرح خاور میانه جدید با محوریت اسرائیل را در دستور کار قرار داد که جنگ 33 روزه در لبنان این پروژه را کشست داد و پیروزی این جنگ ثمره حمایت جمهوری اسلامی بود.


ارزش های محوری انقلاب اسلامی
وی یادآور شد: اکنون نیز همه سیاست غرب، تجزیه کشورهای اسلامی است و جنگ ها و اختلاف افکنی های کنونی بر محور قومیت یا مذهب در همین راستا مدیریت می شوند؛ اما ما با الهام از شعار انقلاب اسلامی مبنی بر وحدت مسلمانان می توانیم مقابل این جریان بایستیم.


ابوشریف، ارزش های انقلاب اسلامی را خنثی کننده سیاست های غرب دانست و گفت: اگر بخواهیم این ارزش ها را در چند محور خلاصه کنیم می توان به اسلام و ارزش های اسلامی، وحدت و مبارزه با پروژه های تفرقه افکنانه دشمن، استقلال و خودکفایی و عدم اتکا به نسخه های غربی و شناختن اسرائیل به عنوان دشمن درجه یک و همیشگی اسلام و مسلمانان اشاره کرد./930/202/ب1

ارسال نظرات