۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۱۶۳۶۲
حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام:

توکل به نصرت پروردگار و ولایت مداری صادقانه محور اساسی گفتمان انقلابی گری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان نظام، حفظ فرهنگ و گفتمان انقلابی گری است و در این فرهنگ توکل به نصرت پروردگار و ولایت مداری صادقانه، محور اساسی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: تضعیف فرهنگ انقلابی ملت ایران از اهداف دشمنان نظام است اما مردم بصیر ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که هنوز هم پای آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی استوار ایستاده اند.


وی ادامه داد: برخی در جامعه تلاش می کنند تا با القاء مفاهیمی مانند مصلحت انقلابی، وادادگی در مقابل دشمنان و امتیاز دادن به آنان را توجیه کنند.


خطیب جمعه شهرکرد گفت: امروز یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان نظام، حفظ فرهنگ و گفتمان انقلابی گری است و در این فرهنگ توکل به نصرت پروردگار و ولایت مداری صادقانه، محور اساسی است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حفظ عزت اسلام و مسلمین، استکبارستیزی، دشمن شناسی، بصیرت، وحدت، صبر، اقتدار علمی، حفظ روحیه ایثار و شهادت، تکلیف مداری، تقویت اقتصاد مقاومتی و نرمش قهرمانانه را از مؤلفه های انقلابی گری دانست و بر تقویت این مؤلفه ها تأکید کرد.


وی با تشریح مقوله نرمش قهرمانانه، برقراری وحدت میان مسلمانان و غیرمسلمانان مشروط بر این که کسی بر دیگری اربابی نکند را از مظاهر نرمش قهرمانانه عنوان کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام متذکر شد: با آمریکا نیز می توان نشست و مذاکره کرد اما مشروط بر این که از خوی استکباری و امر و نهی کردن فاصله بگیرد و انتظار کدخدایی و سلطه گری نداشته باشد.


وی همچنین با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کمیت و کیفیت مشارکت در انتخابات هر دو مهم است، زیرا برخی قصد دارند با غبار آلود کردن فضا بر انتخاب مردم تأثیر بگذارند.


امام جمعه شهرکرد، سپردن امور به دست نمایندگانی که از ایمان، صبر و استقامت برخوردار باشند را از مظاهر تقوا دانست و گفت: مهم ترین دغدغه اهل تقوا باید این باشد که در انتخابات به افرادی رأی دهند که دچار انحراف نشده و به راه خطا نمی روند.


این مقام مسؤول همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س)، پاسدار انقلاب حسینی(ع) بود و ایشان بهترین الگو و اسوه برای تمامی زنان و مردان انقلابی است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و هواداران آنان توصیه کرد؛ اخلاق را محور فعالیت های خود قرار داده و از دروغ، تهمت، ریا و خدعه در رقابت های انتخاباتی پرهیز کنند./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات