۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۱۶۸۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

حریت اصلی‌ترین سرمایه اهل رسانه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که رسانه نباید آزادگی خود را از دست بدهد چرا که حریت اصلی‌ترین سرمایه اهل رسانه است، گفت: از دست دادن این سرمایه اصلی به معنای از دست دادن هویت یک رسانه محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اینکه اهالی رسانه باید اشراف کلی به مسایل معنوی و معرفتی داشته باشند، گفت: نخستین کسی که رسانه را به کار گرفته، خدای متعال است و آیات زیادی که به موضوع رسانه و خبررسانی پرداخته، مؤید این مطلب است.

 

وی با تأکید بر این‌که در قرآن از روز رستاخیز و ولایت امیرمؤمنان علی (ع) به‌عنوان خبر بزرگ یاد شده است، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات دیگری که از اخبار انبیا سخن می‌گوید، تأکید می‌کند که دسترسی به این سخنان جز با کار رسانه‌ای خدا میسر نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به داستانی درباره اخلاق پیامبر (ص) اشاره و ابراز کرد: از همسر پیامبر (ص) در خصوص اخلاق ایشان سؤال شد و او پاسخ داد که اخلاق رسول اکرم (ص) همان اخلاق قرآن است و ما هم برای اینکه بخواهیم اخلاق کامل داشته باشیم باید قرآنی شویم و مسیر راه خود را در حد استطاعت اهل قرآن و قرآنی شدن قرار دهیم.

 

قرآن الگوی کامل رسانه‌ای بودن است

این کارشناس دینی با توجه به اینکه از آن جایی که پروردگار عالمیان خداوند متعال بنیان‌گذار رسانه بوده، قرآن الگوی کامل رسانه‌ای بودن است، عنوان کرد: باید توجه کنیم که جایگاه نماز، قیامت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی از نگاه خدای متعال در قرآن کریم چیست و جایگاه فعلی آن‌ها را در رسانه‌ها مورد بررسی قرار دهیم و تلاش کنیم که در رابطه با همین مطلب باید قلم و نگاه رسانه‌ها را با مبانی قرآن همراه کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خیلی از مطالبی که اهل رسانه را مجذوب خود می‌کند جزء مطالب لغو است، یادآور شد: در قرآن آمده که مؤمنان اهل مطالب لغو نیستند و نباید به مسایلی غیر واقعی پرداخته شود.

 

این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: باید دقت کنیم که ما پیرو مکتبی هستیم که در آن وقتی مردم می‌خواستند مرگ فرزند پیامبر (ص) را با خورشید گرفتگی ارتباط دهند، مورد تکذیب رسول اکرم (ص) قرار گرفت و این حرکت باید نقشه راه همه قرار گیرد.

 

وی در ادامه به واقعه غدیر و کار رسانه‌ای پیامبر (ص) اشاره و بیان کرد: خدای متعال به رسول اکرم (ص) فرمان داد تا ولایت علی (ع) را به مردم معرفی کند و ادامه کارهای ایشان را بدون این ابلاغ، بی‌فایده معرفی کرد.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: واقعه غدیر در اصل یک حرکت رسانه‌ای در اجابت فرمان خدا بود و در این واقعه پیامبر (ص) بازخورد کار خود را نیز گرفت و مردم دریافت ابلاغ ایشان را تصدیق کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان این‌که ابلاغ و معرفی امام علی (ع) یک کار رسانه‌ای است، افزود: این مهم نشان می‌دهد آبروی رسانه، ولایت است و ولایت به تمام اتفاقات رسانه‌ای آبرو می‌بخشد.

 

این مفسر قرآن رسانه‌ها را به رسانه الهی و رسانه شیطانی تقسیم‌بندی کرد و یادآور شد: شیطان مدام وعده می‌دهد و از فقر و مشکلات به‌عنوان حربه‌ای برای ایجاد ترس در جامعه استفاده می‌کند تا مردم از ارزش‌های الهی و انقلابی خود عقب‌نشینی کنند و رسانه‌ها باید مراقب چنین حربه‌ای باشند.

 

وی در پایان گفت: عبارت هیأت تحریریه که در حوزه کاری رسانه‌ها قرار دارد با حُر هم‌خانواده است و این یعنی اهل رسانه نباید آزادگی خود را از دست بدهند چرا که حریت اصلی‌ترین سرمایه اهل رسانه است و از دست دادن سرمایه اصلی به معنای از دست دادن هویت یک رسانه محسوب می‌شود./955/302/ب1

ارسال نظرات