۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۱۷۳۸۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

یاد شهدا تضمین کننده عزت و سربلندی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران یاد شهدا را تضمین کننده عزت و سربلندی جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز همه ما در برابر حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های شهدا وظیفه سنیگی بر عهده داریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین همایش فرزندان شاهد استان، یاد شهدا را تضمین کننده عزت و سربلندی جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز همه ما در برابر حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های شهدا وظیفه سنیگی بر عهده داریم.

 

وی با بیان این که فرزندان غیور این آب و خاک با بهره مندی از فرهنگ تشیع و شهادت، هشت سال در برابر اتحاد دشمنان ایستادگی کردند تا امروز یاد شهدا به معنی تضمین کننده عزت و سرافرازی و سربلندی جامعه ما باشد، اظهار داشت: اسلام دین سازندگی است و حیات انسانی، فرهنگ شهادت را وارد خون جامعه اسلامی کرده تا در جامعه اسلامی چیزی به نام ذلت پذیری راه نداشته باشد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب نیز فرهنگ شهادت را در جامعه ما زنده کرد و خود نیز جلودار این نهضت بود، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر ادامه راه و آرمان هاب شهدا تأکید ویژه داشتند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تبعیت از ولایت  و رهبری و مهم ترین وصیت شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: همگان باید با تبعیت از فرامین ولی امرمسلمین جهان به این خواسته و وصیت مهم شهدا عمل کنند.

 

وی به تلاش دشمنان نظام اسلامی در تضعیف ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری گسترده ای را در این خصوص انجام داده اند که در مقابل، ما باید ترویج کننده این فرهنگ اصیل باشیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که شهدا مایه عزت و افتخار نظام اسلامی هستند، گفت: اقتدار و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

 

وی با بیان این که جلوه حق در وجود شهدا نمایان شده بود، خاطرنشان کرد: شهدا با نثار خون پاک خود در راه حفظ و حراست از میهن اسلام نظام را بیمه کردند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نظر به وجه الله را یکی از امتیازهای بزرگ شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: نخستین امتیازی که به شهدا داده می شود این است که با ریخته شدن نخستین قطره خون شهید همه گناهانش بخشوده می شود و این امتیاز بسیاری بزرگی است که از سوی خداوند متعال به شهدا داده می شود.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمی توان جایگاه شهیدان را به خوبی توصیف کرد، گفت: امروز همه ما مدیون این انسان های بزرگ و والا مقام هستیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که شهدا به همان مقامی که انبیای الهی نائل آمدند رسیدند، گفت: مقام شهید بسیار والاتر از این است که بتوان در سخنانی آن را توصیف کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز همه ما در برابر خون پاک شهدا مسؤول هستیم، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش هایی که شهدا در پی آن بودند مهم ترین رسالت امروز آحاد جامعه به ویژه مسؤولان است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که همه باید تلاش کنیم که در مسیری رسیدن به هدفی که شهدا در پی آن بودند حرکت کنیم، بیان داشت: مهم ترین دغدغه شهدا حفظ و حراست از نظام اسلامی و ولایت بود و امروز وظیفه همه است که در این مسیر تعیین شده گام بردارند.

 

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های موجود به منظور گسترش این فرهنگ دینی در جامعه اسلامی بهره گیریم.

 

وی بابیان این‌که خانواده شهدا و فرزندان شاهد فداکاری، ایثارگری و صبر را به همه ملت آموختند افزود: فرزندان شاهد یادگار عزیزانی هستند که با ایثار جان خود سربلندی ایران را خواستار بودند و همسران این عزیزان نیز سوختند تا فرزندان خود را پرورش دهند.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: شهدا برای حفظ ارزش‌ها و برای ماندگاری اسلام و رهبری، جان خود را نثار این کشور کردند و این گردهمایی با حفظ ارزش‌های شهدا باید با محتوای سنگین‌تر مداوم و مستمر ادامه داشته باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به این‌که انقلاب ما انقلاب شهدا است، گفت: شهدا بزرگ‌ترین سهامدار انقلاب هستند و اگر نبودند ایران در وضعیت و موقعیت کنونی‌اش نبود و با ایثارگری‌ها و قطع تعلق‌ها، نعمت بزرگ انقلاب، امنیت و ارزش‌های دینی را برای مایه ارمغان آوردند./950/202/ب3

ارسال نظرات