۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۳۹۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

زمینه سازی برای نفوذ از راه های ضربه زدن به ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، تقویت جایگاه ولایت و رهبری را یکی از مهم ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: متأسفانه در جریان فتنه سال 88، بعضی از نمایندگان خبرگان رهبری با سکوت خود به فتنه‌گران کمک و بی تفاوتی خود را نسبت به مسائل موجود نشان داده‌اند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست دانش‌افزایی معارف فاطمی در حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) با بیان این که علم همانند نردبان، وسیله ای برای رسیدن به معرفت است، گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق مناسب مدارس علمیه  هستیم که باید در جهت فراگیری علوم حوزوی به خوبی استفاده شود.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که همه توان طلاب باید در جهت علم آموزی و تهذیب نفس استفاده شود، خاطرنشان کرد: فرصتی که امروز در حوزه‌های علمیه برای طلاب به وجود آمده است در گذشته به هیچ عنوان وجود نداشته است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مباحث اخلاقی در کنار موضوعات علمی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اخلاق باید در کنار علم آموزی در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که توجه به مکارم اخلاقی ویژگی و شاخصه اصلی حوزه های علمیه در تاریخ بوده است، افزود: علم بدون اخلاق تعالی بخش نخواهد بود. 

 

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیان در تاریخ همواره بهترین الگو برای جامعه بودند، تصریح کرد: بسیاری از الگوهای علمی و اخلاقی جامعه امروز در حوزه های علمیه پرورش یافته اند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که مسؤولیت اصلی حوزه های علمیه شناخت فرهنگ راستین و انتقال آن به مردم است، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه دین رسالت مهمی در ترویج مبانی دینی در جامعه بر عهده دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که هدف از درس خواندن، هدف ذاتی نیست؛ بلکه هدف توسلی است، افزود: درس خواندن وسیله ای است که انسان به یک درک و معرفتی می رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی حوزه های علمیه را پیشگام نشر فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: امروز نگاه جوامع در حوزه دین به این مکان مقدس است که باید با اصول و راهکارهای علمی در این خصوص حرکت کرد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

 

وی با بیان این که غرب با ارائه الگوهایی غیر دینی و فرهنگی تنها به دنبال انحطاط فکری نسل جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: مبانی بی ریشه و هویت غرب تنها هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما را هدف قرار داده است. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین به جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر ولایت نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و در هشت سال جنگ تحمیلی و فتنه های سال های اخیر نمی توانستیم انقلاب و نظام را حفظ کنیم.

 

وی با تأکید براین که هیچ گاه امامت و ولایت از جامعه مقطع نمی شود، افزود: در عصر غیبت نیز ولی فقیه عادل و جامع الشرایط زمان حکومت اسلامی را در اختیار دارد و حکومت اسلامی را هدایت می کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن همه توان خود در جهت ضربه زدن به امامت و ولایت به کار گرفته است، گفت: زمینه سازی برای نفوذ یکی از راه های ضربه زدن به ولایت فقیه است که باید هوشیار باشیم.

 

وی با تأکید براین که حمایت از ولی فقیه با سکوت و بی تفاوتی در تضاد است، افزود: در جایی که مشاهده می کنیم باید از ولی فقیه حمایت همه جانبه شود باید به میدان بیاییم نه این که سکوت کنیم.

 

امام جمعه قائمشهر، تقویت جایگاه ولایت و رهبری را یکی از مهم ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در جریان فتنه سال 88، بعضی از نمایندگان خبرگان رهبری با سکوت خود به فتنه‌گران کمک و بی تفاوتی خود را نسبت به مسائل موجود نشان داده‌اند./1317/202/ب3

ارسال نظرات