۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۹۱۱
کارشناس سیاسی:

رأی انگلیسی، رأی داعشی است و امنیت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی از کاندیدهای مجلس خبرگان که باید طرفدار جمهوری اسلامی و نظام باشند از تریبون جمهوری اسلامی علیه نظام صحبت می‌کنند برخی در آخرین پیچ حیات سیاسی خود هستند.
رضا سراج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک، عصر امروز در همایش هزار نفری «بصیرت فاطمی، اقتدار علوی»، که با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران در سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد، گفت: امروز ما در حوزه منطقه شاهد جنگ نیابتی هسیتم که بنا بود 5 استان کشور ما را هم در برگیرد اگر چه با هوشمندی رهبر انقلاب از حالت تهدید به فرصت تبدیل شده است اما انتخابات‌های پیش رو می‌تواند در حوزه امنیت ملی بسیار موثر باشد.

 

وی افزود: اگر دشمن کوچک‌ترین سستی و واگرایی نسبت به هندسه انقلاب را از مردم ما بییند به طور قطع درباره جنگ با کشور ما تردید را کنار خواهد گذاشت، در حالی که ما درباره اقتدار منطقه‌ای به جایگاهی رسیدیم که در 200 سال گذشته از آن بی‌بهره بودیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: میزان مشارکت مردم در این انتخابات و کیفت جهت‌گیری آنها می‌تواند بر روی مساله اقتدار منطقه‌ای ایران تاثیر گذار باشد، اگر مردم همچنان پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب باشند در حوزه اقتدار منطقه‌ای موانع از پیش روی ما برداشته خواهد شد در غیر صورت ممکن است ما تاوان سنگینی را پس دهیم.

 

سراج با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته دالان از کربلا تا قدس را متصل کند، اظهار داشت: امروز مقاومتی متشکل از 200 هزار نفر در منطقه شکل گرفته که یک عقبه چند صد میلیونی از آن حمایت می‌کند، هراس صهیونیست ها از این اقتدار ایران قابل توجه است، به گونه‌ای که نتانیاهو می‌گوید دفعه پیش درباره ایران هسته ای هشدا دادم اما امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش یک حوزه اقتدار منطقه‌ای شکل گرفته که پرچم آن به دست ایران است.

 

وی افزود: در حوزه بین‌الملل با وجود خطوط قرمز برخی فکر می‌کردند اجرای یک طرفه برجام می‌تواند سرمایه اجتماعی برای آنها تولید کند که متأسفانه بدون گرفتن تضمین‌های لازم از طرف مقابل برجام را اجرا کردند، و وضعیتی مشابه قطعنامه 598 ایجاد کردند که بدون مزیت رقابتی با دادن تمام مزیت خود به رقیب و با اعتماد به شورای امنتی که سه سال کشور در شرایط جنگ و صلح باقی ماند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اجرای برجام، ابراز کرد: امروز ما در شرایطی هستم که آقایان درحالی برجام را اجرا کردند که برای اجرای تعهدات توسط طرف مقابل هیچ مزیت قابل ملاحظه‌ای در دست ما نیست زیرا طرف ما مشت بازشده‌ای را در مقابل غربی‌ها قرار دادند.

 

وی افزود: در این شرایط اراده ملی می‌تواند مزیت راهبردی برای وادار کردن طرف مقابل در اجرای برجام باشد اما اگر واگرایی را مشاهده کنند طلبکار هم خواهند شد به ویژه که در آمریکا هر دو جناج هر کدام بر سر کار آیند به زیر میز برجام خواهند زد.

 

سراج با اشاره به طراحی و نقشه دشمن برای انتخابات، عنوان کرد: این دور انتخابات مجلس خبرگان تفاوت اساسی با دوره‌های پیش دارد دشمنان برای این انتخابات از مدت‌ها پیش طرح و نقشه ریختند، چرا که باید سوال شود که چرا عده‌ای شرایط را برای رقابتی کردن انتخابات خبرگان و سازماندهی یک شبکه در خبرگان را دنبال می‌کنند.

 

جریان نفوذ لولای اتصال طرف‌های غربی و جریان فتنه بود

وی افزود:  امروز جریان نفوذ لولای اتصال طرف‌های غربی و جریان فتنه بود که نقشه را هماهنگ و تئوریزه کرده تا جریان فتنه بتواند انتخابات مجلس خبرگان را دوقطبی کند، آنها در مجلس خبرگان دنبال اهداف بسیار مهمی هستند.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه با اشاره به تقسیم کار بین جریان فتنه و رسانه‌های بیگانه، گفت: آنچه جریان فتنه باید انجام می‌داد سازماندهی شبکه‌ای برای ارائه لیست مورد نظر خود در مقابل نظام بود که شورای نگهبان با وجود تخریب‌های شدید بسیار هوشمندانه عمل کرد.

 

وی افزود: رسانه‌های بیگانه نیز با ترغیب مردم به سمت سوی لیست خبرگان ملت و لیست خبرگان مورد تأیید نظام را منکوب می‌کرد، آنها در پس این دو قطبی خبرگان چه هدفی را دنبال می‌کردند در کمپین‌های رادیو فردا، BBC و VOA  مشاهده می‌کنیم که تخریب مشروعیت‌زدایی از شورای نگهبان در دستور کار آنها است.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: در تهران اعلام می‌کنند که کمپین «نه» به برخی کاندیداها که دو نفر از آنها عضو شورای نگهبان هستند راه‌اندازی شده است یعنی افراد شورای نگهبان را جزء آماج قرار داده‌‌اند و تضعیف و بی‌اعتبارسازی ارکان حاکمیت را در دستور کار دارند.

 

سراج با اشاره به هدفگذاری سوم دشمن در تضعیف ارکان حاکمیت، گفت: هدف‌گذاری سوم دشمنان بی‌اعتبار کردن نمایندگان و نزدیکان رهبر معظم انقلاب است به عنوان مثال می‌گویند به امام جمعه قم، امام جمعه موقت تهران یا اصفهان رای ندهید که همه این اقدامات آنها جای سوال دارد.

 

وی افزود: بخش دیگر این کمپین تخریب بزرگان تعیین‌کننده در جبهه مومن و انقلابی نظیر شخصیت‌های چون مصباح یزدی است، به طور قطع هدف اول آنها مشروعیت‌زدایی از انتخابات است، اما به این دلیل که می‌دانند موفقیتی در این انتخابات ندارند از همین الان اعلام کردند که در این انتخابات تقلب صورت می‌گیرد.

 

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: اقدام دیگر دشمن اعتبار زدایی از حاکمیت است با این عنوان که اگر لیست نظام رای نیاورد بگویند انتخابات یک رفراندوم است و اگر لیست نظام رای بیاورد بگویند تقلب صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان در این انتخابات به طور قطع به دنبال تضعیت نهادهای انقلابی هستند، گفت: همانگونه که دشمنان در فتنه 88 خواستند به اعتماد مردم خدشه وارد کنند امروز هم به فکر اعتماد زدایی از مردم هستند تا نهادهای انقلابی را تضعیف کنند و پس از آن هم می‌خواهند در کشور خلاء قانون‌گذاری به وجود آورند.

 

سراج اظهار داشت: دشمنان قصد دارند خلا قانون‌گذاری به وجود آورند و از تشکیل مجلس خبرگان پشتوانه رهبری جلوگیری کنند و مجلس شورای اسلامی نتواند قدرت نظارتی خود اعمال کند، آنها به دنبال دوگانگی و تعارض در جامعه و ناامن‌سازی محیط داخلی کشور ما هستند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه بیان داشت: اگر دشمنان در این کمپین خود موفق شوند این مساله می‌تواند سرآغاز فتنه اکبری باشد و ما شاهد تلاش آنها برای مشروعیت زدایی از نظام خواهیم بود زیرا انگلیسی‌‌ها دنبال فرصت هستند تا از این نظام مشروعیت زدایی کنند.

 

وی افزود: مراقب باشیم انگلیسی‌ها مجدد به دنبال تکرار حادثه مشروطه در ایران هستند وظیفه نیروهای انقلاب بصیرت‌افزایی است یعنی تقویت شناخت مردم که بدانند در مقابل خواست دشمن چگونه باید عمل کنند این بصیرت‌افزایی به عهده تک‌تک شما دانشجویان است هر کدام باید سفیر و رسانه انقلاب در این جنگ نابرابر باشید.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: غفلت در حوزه امنیت و اقتدار ملی و مناسب بین‌المللی می‌تواند به ما لطمه وارد کند، بنابراین ملت ایران باید اهمیت و طراحی جریان استکبار را به درستی بفهمند که بخش مهمی از آن بر عهده جوانان است.

 

سراج افزود: برخی از کاندیدهای مجلس خبرگان که باید طرفدار جمهوری اسلامی و نظام باشند از تریبون جمهوری اسلامی علیه نظام صحبت می‌کنند برخی در آخرین پیچ حیات سیاسی خود هستند و شواهد و قرائن نشان از سقوط آنها می‌دهد همانطور که در فتنه 88 سقوط کردند در فتنه «اکبر» نیز می‌خواهند سقوط بیشتری را متوجه خود و جامعه کنند که باید همه مردم در این موارد بسیار هوشیار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس یک انتخابات سیاسی و جناحی نیست، عنوان کرد: جریان اصلاحات مرزبندی سیاسی ندارند چگونه اینها از یک طرف شعار رفع حصر داده و از طرفی کسی را که با صراحت درباره سران فتنه موضع‌گیری کرده است را در لیست خود قرار می‌دهند، چگونه تا دیروز دنبال خاموش کردن چراغ لاریجانی در صدا و سیما بودند اما امروز از او دم می‌زنند، این چرخش مواضع آنها را نشان می‌دهد که این انتخابات فراتر از حوزه سیاسی است و ما باید مراقب باشیم به انتخابات برچسب سیاسی زده نشود.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس در سه بخش امنیتی، هویتی و اقتصادی، بیان داشت: امروز انتخابات مربوط به هویت انقلاب و دستاوردهای آن است، و انتخابات مجلس در سه بخش امنیتی و اقتدار منطقه‌ای، اقتصادی و هویتی و گفتمانی برگزار می‌شود، که حمایت رادیو فردا، BBC و VOA و دیگر رسانه‌های بیگانه از اشخاص معین نشان می‌دهد که این انتخابات سیاسی نیست بلکه بر سر انقلاب و مسائل انقلاب است؛ که لیست انگلیسی و رأی انگلیسی می‌تواند به  امنیت ملی ما مخاطره وارد کند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه رأی انگلیسی رأی داعشی است و در حوزه امنیت ملی اقتدار ما را به مخاطره می‌اندازد، افزود: امروز در شرایطی ما در منطقه دست برتر داریم و خارج از مرزها با تهدید مقابله می‌کنیم که متاسفانه برخی در داخل به دنبال کامل کردن پازل دشمن هستند،امضای یادداشت‌های تفاهم در زیر مجسمه آنتونیوس، پالسی به مقامات ایتالیایی بود که برای ما سوریه و اقتدار منطقه‌ای مهم نیست زیرا در زمان امپراطوری آنتونیوس بخش‌هایی از سوریه فعلی از ایران جدا شده بود.

 

سراج در ادامه بیان داشت: پس از برجام به دنبال برگزاری نشست امنیتی مونیخ بودند که اگر هوشمندی رهبر معظم انقلاب نبود همانگونه که در برجام گیر کرده‌ و در آینده نیز بیشتر در آن فرو خواهند رفت پای نظام را در موضوع منطقه هم گیر می‌انداختند، در هیچ دوره مجلس انتخابات به این اهمیت نبود و امروز سرنوشت مقاومت در منطقه و سرنوشت شیعیان و اهل تسنن منطقه و امنیت داخلی کشور در گرو انتخابات ایران قرار دارد.

 

وی افزود: امروز ما با دو نگاه اقتصادی در کشور مواجه هتسیم که مردم باید یکی را انتخاب کنند یکی نگاه مقاوم‌سازی  اقتصاد و پیشرفت درون‌زا و اقتصاد مردمی است و دیگری و نگاه رشد اقتصادی مبتنی بر توسعه وابسته است، و باید همه بدانیم که آثار این انتخابات تنها چهار سال نیست بلکه بیش از ده سال برجا می‌ماند.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: البته نگاه دوم از همان آغاز با تکیه به تولید آبگوشت بزباش شعار ما نمی‌توانیم سر داده و کشور را بیچاره و مفلوک نشان دادند و کشور فرانسه به عنوان کشور مرکزی خود انتخاب کردند که از طریق آن سرمایه‌گذاری کنند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه 9 بسته تحریمی پس از انتخابات به ما تحمیل می‌شود که اجازه سرمایه‌گذاری خارجی به ما را نمی‌دهد، اظهار داشت: تحریم‌ها لغو نشده بلکه برای 6 ماه تعلیق شده است و رییس جمهور بعدی آمریکا می‌تواند به راحتی آن را نقض ‌کند و از آن گذشته کشور تا هشت سال دیگر درگیر برجام بوده و قراردادهای بسته شده نیز به دنبال برجامیزه کردن انتخابات است.

 

وی گفت: خود را در حد رایزن اقتصادی پایین آوردند و با شرکت توتال فرانسه قرارداد بستند که پیش از این هم با ما قرارداد داشت اما از قطری‌ها سهم گرفت و از بخش مشاع ما سالیان سال برداشت می‌کند و به ما خیانت کرد حالا دوباره آن را برگرداندیم، در رابطه با پژو هم همین قضیه صورت گرفت، این موارد رانت‌‌هایی است که در حاشیه برجام برای برخی ایجاد شده است، آنها در تلاش هستند ایران را چنان وابسته کنند که اگر تحریم‌ها برگشت نتواند مقابله داشته باشد.

 

سراج افزود: اگر انتخابات به سمت و سوی نگاه دوم برود پدیده شوم کشور فروشی اتفاق خواهد افتاد تا همین امروز هم در تعهدات سفر ایران به فرانسه هر کدام از ما ایرانی‌ها 2.5 میلیون تومان بدهکار شدیم و اگر این روند ادامه پیدا کند ما مقروض‌ترین مردم در خاورمیانه خواهیم بود.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به هفت خط اساسی رهبر معظم انقلاب که در دیدار اعضای شورای امنیت ملی بیان نمودند، عنوان کرد: مردم، استقلال، پایبندی به مبانی اسلامی، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی، مساله فلسطین، مساله معیشت مردم و کمک به مستضعفان و رفع فقر 7 خط اساسی انقلاب اسلامی است.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دو نگاه در انتخابات سال جاری، بیان داشت: در این انتخابات ما دو نگاه داریم برخی در عمل به هندسه انقلاب پشت کرده و برخی پای کار هندسه انقلاب ایستاده‌اند در حالی که انتخابات مجلس انتخاباتی روی هندسه انقلاب است اما این انتخابات رنگ و بوی جناحی ندارد زیرا دیگر مساله اصلاح طلب یا اصولگرا نیست یلکه مساله جریان انقلابی و بریدگان از انقلاب است.

 

سراج افزود: اشخاصی که اعتقاد دارند به هر قمیتی حتی اگر 8 میلیون نفر زیر چرخ‌های اقتصاد له شدند باید چرخ توسعه اقتصاد بر اساس آنچه آنها می‌گویند باشد یا کسانی که پشت لیستی تحت عنوان تکنوکرات‌ها قرار گرفتند نگاه آنها به رای مردم نیست آنها کسانی هستند که در خصوص فتنه 88 به مردم دروغ گفته و توبه نکردند.

 

وی با اشاره به مساله استقلال کشور، گفت: این افراد استقلال ایران را در مواجه به فرایند جهانی شدن بی معنی می‌دانند و اعتقاد دارند خودکفایی کشاورزی بیهوده و مزخرف است، ما در صد سال اخیر بیشترین واردات کشاورزی داشتیم زیرا آنها می‌خواهند کشاورزی را بدون سود نشان بدهند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص استکبارستیزی این افراد گفت: این اشخاص از همان آغاز به مساله استکبارستیزی اعتقادی نداشتند و می‌خواستند با تحریف سخنان امام خمینی(ره) رابطه با آمریکا را عادی جلوه دهند که اگر موفق شوند نخستین ضربه را به انقلاب زدند، آنها به سوئیس حافظ منافع آمریکا نامه نوشتند که ما حاضریم مقاومت را خلع سلاح کنیم تا آمریکا ما را از لیست محور شرارت خارج کند.

 

سراج افزود: هاشمی رفسنجانی می‌گوید ما با اسرائیل سر جنگ نداریم یعنی می‌خواهند آن رژیم را عملا به رسمیت بشناسند در حالی که آرمان این انقلاب مبارزه با رژیم پست صهیونیستی است.

 

وی با اشاره به مساله معیشت مردم و اولویت بندی برای آن، ابراز کرد: خرید هواپیمایی که طبقه دوم آن اتاق خواب و تجهیزات فوق العاده لوکس دارد به چه درد مردم می‌خورد ما امروز در حمل و نقل زمینی بیشتر از یک جنگ تمام عیار در حال تلفات دادن هستیم، در جنگ عربستان با یمن 7 هزار یمنی به شهادت رسیدند در حالیکه ما در همان تاریخ بیش از 18 هزار نفر تلفات در جاده‌ها داشتیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اینکه انتخابات سال جاری سرنوشت ساز است، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم درانتخابات نقش‌آفرین باشیم، بحث حمایت از یک جریان نیست بلکه بحث حمایت از مناسبات بین‌المللی است./807/200/ب2

ارسال نظرات