۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۶۴۸
ره پیک اعلام کرد؛

300هزار ناظر بر برگزاری انتخابات نظارت می کنند/ تایید صلاحیت جدیدی نداشته ایم

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرد که 300 هزار ناظر بر روند برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه نظارت می کنند.
سيامک ره پيک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیامک ره‌ پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با بخش خبری سراسری شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران از نظارت 300 هزار ناظر بر روند برگزاری انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

 

وی گفت: ناظران برگزاری انتخابات، آموزش های لازم را دریافت کرده اند و کاملا توجیه شده اند.



وی اضافه کرد: از ناظران در شعب و مراکزی که نیاز به نظارت است استفاده خواهیم کرد.

ره پیک با بیان این که در روز انتخابات نظارت کامل بر اجرا خواهیم داشت، درباره این که آیا در روزهای اخیر افراد جدیدی تایید صلاحیت شده اند، گفت: خیر در روزهای اخیر تایید صلاحیت جدیدی نداشتیم و آمار همان است که هفته گذشته اعلام شد.

 

رییس ستاد انتخابات کشور:

رقابت 169 نامزد انتخابات مجلس خبرگان در دوره پنجم

مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور نیز در گفت وگو با بخش خبری ساعت 14 اعلام کرد که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 4 هزار و 844 داوطلب با هم رقابت خواهند کرد. 

وی بیان داشت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز 169 نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

مقیمی تعداد افراد واجد شرایط رای دادن را 55 میلیون نفر اعلام کرد.

 

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان توصیه هایی به مردم به منظور سهولت در رای دادن، تاکید کرد: برای اخذ رای به همراه داشتن شناسنامه الزامی است؛ اگر مردم کارت ملی به همراه داشته باشند، روند اخذ رای تسهیل می شود اما اگر به هر دلیل کارت ملی در اختیار مردم نبود شماره ملی را با خود همراه داشته باشند. 

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس خبرگان رهبری و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8صبح فردا جمعه هفتم اسفندماه در سراسر کشور آغاز می شود. /924/
 

ارسال نظرات