۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۷۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

اعضای شورای نگهبان به دور از سلایق شخصی تصمیم می گیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: زیر سؤال بردن شورای نگهبان به معنای زیر سؤال بردن قانون اساسی و امری خلاف منافع نظام است.
حجت الاسلام علي باقري

حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر حضور پرشور ملت پای صندوق های رأی، گفت: شورای نگهبان با هدف بررسی لوایح تصویب شده و تطبیق آن با قانون اساسی و شرع تشکیل شده است.

 

وی افزود: نظارت شورای نگهبان استصوابی است، از این رو به تشخیص این نهاد و رد صلاحیت کاندیداها، نباید اعتراضی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این که دلایل رد صلاحیت افراد به آنها اعلام می شود، گفت: شورای نگهبان از افرادی عادل تشکیل شده است، از این رو تصمیمات آنها نیز بر اساس عدل شان اتخاذ می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که شورای نگهبان سلایق شخصی خود را در رد یا تأیید افراد دخالت نمی دهد، گفت: تذکر به شورای نگهبان در مورد اشکالات احتمالی موجود بد نیست، اما زیر سؤال بردن شورای نگهبان امری خلاف منافع نظام است.

 

وی با بیان این که امام راحل زیر سؤال بردن شورای نگهبان را نهی می کرد، گفت: زیر سؤال بردن شورای نگهبان به معنای زیر سؤال بردن قانون اساسی است.

 

به گفته وی، تذکر برخی به شورای نگهبان با هدف دقت بیشتر شورای نگهبان و دقت در مصالح نظام، مملکت، انقلاب و جامعه بوده است.

 

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که شورای نگهبان شاخص نظام است، گفت: عدم قبول مصوبات شورای نگهبان از سوی دلسوزان نظام اتفاق نمی افتد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات