۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۰۵۱
مسؤول دبیرخانه کنگره‌های مؤسسه دارالحدیث خبر داد؛

برگزاری کنگره سید مرتضی علم‌الهدی در سال آینده

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهریزی گفت: دارالحدیث از سال 82 تا امروز هر دو سال یک بار آثار محققان را در مورد بزرگان در قالب کنگره های بزرگی بررسی می کند که در گام اول کنگره عبدالعظیم حسنی را داشتیم و بعد از آن ابولفتوح راضی، مرحوم کلینی، عبدالجلیل راضی و در سال آینده هم کنگره سیدمرتضی علم‌الهدی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام مهدي مهريزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی مهریزی، مسؤول دبیرخانه کنگره های مؤسسه دارالحدیث پیش از ظهر امروز در بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه علمی و فرهنگی درالحدیث با اشاره به نحوه شکل گیری بخش کنگره های این مرکز اظهار داشت: سال 74 یعنی همان سال تأسیس دارالحدیث حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر این ایده را مطرح کردند و قرار شد این ایده از محدثان ری که صاحب افکار و آثار و اندیشه های بلندی هستند آغاز شود.

 

وی افزود: با تلاش مسؤولان به شکر خدا از سال 82 تا امروز هر دو سال یک بار دارالحدیث آثار محققان را در مورد بزرگان در قالب کنگره های بزرگی بررسی می‌کند که در گام اول کنگره عبدالعظیم حسنی را داشتیم و بعد از آن ابولفتوح راضی، مرحوم کلینی، عبدالجلیل راضی و در سال آینده هم کنگره سیدمرتضی علم‌الهدی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهریزی با اشاره به هدف از برگزاری این کنگره ها، عنوان داشت: انگیزه دارالحدیث از برگزاری این همایش‌های بزرگ منقح شدن و جمع‌آوری آثار بزرگان حدیثی است؛ به عنوان نمونه شاهکار کنگره شیخ کلینی تصحیح کتاب کافی بود که مورد استقبال بزرگان و مراجع واقع شده است.

 

وی با اشاره به دو همایش آیت الله مشکینی و سیدمرتضی علم‌الهدی افزود: این‌گونه کنگره‌ها به دلیل مناسبت های ویژه ای است که سبب می‌شود این‌ها در دستور کار قرار بگیرد؛ به عنوان نمونه سال آینده هزارمین سال وفات سیدمرتضی است که قرار است همایش آن در سال 95 برگزار شود.

 

مسؤول دبیرخانه کنگره‌های مؤسسه دارالحدیث ابراز داشت: سیدمرتضی علم‌الهدی در ادب، علوم عقلی سرآمد بوده است و آثار ایشان به صورت پراکنده منتشر شده است؛ دوستان تا حدود 500 نسخه از آثار ایشان را فراهم کرده‌اند و انشاءالله در 35 جلد عرضه خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت به بزرگان کلامی ری نیز یادآور شد: برای برنامه‌های آینده در مورد بزرگان کلامی ابن قبه رازی و سیدمجتبی رازی در دستور کار قرار دارند./1330/203/ب2

ارسال نظرات