۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۲۰۲۰۴
آیت الله نمازی:

برنده انتخابات گروه ها و احزاب سیاسی نیستند/ شخصیت آیت الله واعظ برای بسیاری از مردم مجهول است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان با تأکید بر این که برنده انتخابات گروه ها و احزاب سیاسی نیستند گفت: گروه ها و احزاب سیاسی نباید خود را برنده انتخابات معرفی کنند چرا که تعیین سرنوشت انتخابات همیشه در ابتکار ملت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان  با اشاره به این که ملت بزرگ ایران جمعه گذشته 7 اسفند از عهده آزمایش الهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی  سربلند خارج شد گفت: ملت بزرگ و انقلابی ایران درپیچ و خم های مختلف انقلاب حرف خود و موضع خود را با شجاعت اعلام کرده و خواهد کرد.

 

وی افزود: با وجود این که دشمنان اسلام و انقلاب از آغاز انقلاب تا به امروز برای زیر سؤوال بردن دمکراسی و جمهوریت تلاش کرده است اما آنها بیهوده بر آهن سرد می‌کوبند چرا که ملت همیشه در صحنه ایران با حضور خود در صحنه موضع خود را اعلام کرده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که پرونده انتخابات به لحاظ  سیاسی و اجتماعی بسته شد و ملت قهرمان ایران از آزمون انتخابات سربلند خارج شد گفت: اکنون نوبت برگزیدگان و نمایندگان منتخب ملت است که به وظایف خود عمل کنند.

 

وی افزود: در انتخابات گذشته زیبایی ها و زشتی ها و بداخلاقی هایی وجود داشته است که این زشتی ها و زیبایی ها در پرونده افراد وگروه ها به ثبت رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان به همه افراد فعال درعرصه انتخابات اعم از نامزدهای انتخابات، هواداران و ستادهای انتخاباتی که مرتکب بداخلاقی، تهمت، دروغ، تخریب و یا تضعیف مومنی شدند، توصیه کرد اشتباهات خود را جبران کنند چرا که هیچ چیزی در نزد خدا مغبوض تر از اهانت به مومن نیست.  

 

چنانچه فردی و گروهی در انتخابات مرتکب اهانت به مومنین شده است تا دیر نشده عذرخواهی کند

وی افزود: در روایت از ائمه معصومین است، مومن از کعبه برتر است و همانگونه که اهانت به کعبه حرام است به همان اندازه اهانت به مومن حرام است.

 

آیت الله نمازی تأکیدکرد چنانچه فردی و گروهی در انتخابات مرتکب اهانت به مومنین شده است تا دیر نشده از افرادی که به آنها توهین شده است عذرخواهی و دلجویی و یکدیگر را حلال کنند  وآن را به آخرت حواله ندهند چرا که دنیا در حال گذر است.

 

آیت الله نمازی همچنین با تذکر به نمایندگان گفت: نمایندگان براساس سوگند نامه قانون اساسی باید از حریم اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی باشند و این ودیعه ملت را به عنوان امینی عادل پاسداری کنند.  

 

رهبر معظم انقلاب سکان دار سفینه انقلاب در دریای متلاطم و طوفان های متعدد است

وی با تقدیر و تجلیل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: معظم له سکان دار سفینه انقلاب در دریای متلاطم و طوفان های متعدد آنچنان سفینه را به سوی ساحل هدایت می کند که دشمنان مأیوس و دوستان انقلاب امیدوار می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که در برگزاری مقتدرانه انتخابات اولین نقش و مهم ترین نقش را رهبر معظم انقلاب داشت گفت: نقش بعدی را ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی داشت.

 

برنده انتخابات گروه ها و احزاب سیاسی نیستند

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر این که برنده انتخابات گروه ها و احزاب سیاسی نیستند تصریح کرد: گروه ها و احزاب سیاسی نباید خود را برنده انتخابات معرفی کنند چرا که تعیین سرنوشت انتخابات همیشه در ابتکار ملت است و پیروزی از افراد و اشخاص نیست، بلکه این ملت ایران است که همیشه پیروز صحنه های سیاسی کشور بوده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان در ادامه از همه دست اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری ها، ناظرین شورای نگهبان، هیئت های مختلف سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که در امنیت برگزاری انتخاب نقش داشتند تقدیر و تشکرکرد.

 

از اولویت های حاکم اسلامی رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان است

آیت الله نمازی در ادامه به فرا رسیدن 14 اسفند سالروز صدور فرمان حکیمانه امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس کمیته امداد امام گفت: از اولویت های حاکم اسلامی رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان است.

 

وی با اشاره به این که یکی از کارها مهم و اولویت دار حاکم اسلامی معیشت فقرا و نیازمندان است گفت: کمیته امداد امام درطول 37 سال گذشته خدمات ارزنده و قابل توجهی داشته اما با توجه به وسعت میدان کار و مأموریت کمیته امداد این کمیته نیازمند مساعدت و همکاری افراد خیر به ویژه در پایان سال که خانواده های متمکن در فروشگاه ها و بازار سرگرم خرید مایحتاج شب عید هستند و خانواده های ضعیف با مشاهده تصاویر آن از رسانه ملی باید پاسخگوی فرزندان خود باشند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: عدم پاسخگویی خانواده های بی بضاعت به فرزندان خود برای خرید شب عید باعث جاری شدن اشک بچه ها می شود و آه فقرا همه را می گیرد، چرا که آه دل شکستگان آثار وضعی دارد.

 

افراد متمکن شادی شب عید خود را با فقرا تقسیم کنند

وی با تأکید بر این که افراد متمکن باید شادی شب عید خود را با فقرا تقسیم کنند، از خانواده های متمکن خواست تا از زیاده روی و افراط درخرید میوه و شیرینی و خشکبار خود داری کرده و بخشی از خرید های خود را به افراد بی بضاعت اختصاص دهند.

 

آیت الله نمازی همچنین به مسؤولین اجرایی شهرستان توصیه کرد تا نظارت دقیق بر بازار خرید و فروش شب عید داشته  باشند و فروشندگان نیز انصاف را در خرید ها رعایت کنند.

 

یکی از نعمت های بزرگ خداوند برای بندگانش نعمت اشجار،درختان و فضای سبز است

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری گفت: یکی از نعمت های بزرگ خداوند برای بندگانش نعمت اشجار،درختان و فضای سبز است که در روایت نیز آمده است آب و درخت غم و اندوه را از انسان برطرف می کند.

 

وی یاد آورشد: درخت و فضای سبز در مناطق کویری در سلامت و نشاط روحی و روانی جامعه بسیار موثر است، بنابراین از زمان تأسیس مصلی بزرگ بقیه الله الاعظم کاشان مکرر توصیه کرده ام مصلی را به گونه ای بسازند که سرسبز باشد تا نمازگزاران جمعه بعد از پیمودن فاصله شهر تا مصلی  هنگام وارد شدن فضای مصلی احساس آرامش کنند.

 

آیت الله نمازی آب وسبزی را دو عامل مهم و تأثیر گذار در سلامت جامعه دانست و با تأکید بر تولید و نگهداری از درختان توسط همه احاد جامعه گفت: امام صادق می فرماید، فرزند صالح، قرآن شخصی، چاه آب، چشمه، سنت حسنه و کاشتن درخت از جمله وسایلی است که مومن بعد از مرگ خود نیز ازآن بهره مند است.  

 

وجود آتش بست درسوریه گاهی شیطنت هایی مبنی بر نقض آتش بست وجود داشته است

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به حوادث جهان اسلام گفت: با وجود آتش بست درسوریه گاهی شیطنت هایی مبنی بر نقض آتش بست وجود داشته است و دولت ترکیه و دولت کافر آل سعود از برقراری آتش بس اظهار نگرانی کردند و آل سعود اعلام کرده است اگر طرح آتش بس جواب ندهد و باعث برکناری بشار اسد نشود باید از طریق حمله نظامی مشکل سوریه را حل کرد و هواپیماهای آل سعود نیز در فرودگاه نظامی ترکیه مستقر شده اند تا وارد عملیات نظامی شوند.

 

وی با اشاره به این که بعد از شکست تروریست های داعش درعراق، عملیات ترور در دستور کار تروریست ها قرار گرفته است و در بهمن ماه گذشته 670 نفر در عملیات تروریستی عراق کشته شده اند.

 

وی همچنین با اشاره به نشست چهارشنبه وزرای شش کشور خلیج فارس و قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریست گفت: آل سعودی که غرق در جنایت است و ملت یمن را متلاشی و کشور یمن را ویران کرده است حزب الله لبنان را ترویست معرفی می کند.

 

آیت الله نمازی گفت: متأسفانه اسرائیل و آمریکای مدعی حقوق بشر نیز طرح شورای خلیج فارس را تأیید و حمایت کردند، اما آزادگان دنیا و ملت های دنیا به این مصوبه شورای خلیج فارس اعتراض کردند.           

 

شخصیت آیت الله واعظ طبسی برای بسیاری از مردم ایران مجهول است

آیت الله نمازی همچنین با تسلیت رحلت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان مقدس ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و نماینده تام الاختیار امام و رهبر معظم انقلاب گفت: شخصیت آیت الله واعظ طبسی برای بسیاری از مردم ایران مجهول است.

 

وی افزود: از ابتدای نهضت امام در خراسان، رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت اله طبسی، شهید آیت الله هاشمی، نژاد و مرحوم آیت الله مهامی این چهارنفر محور انقلاب وحلقه وصل بین امام و انقلابیون بودند که هر چهار نفر آنها یا در تبعید و یا تحت نظر و یا پنهان بودند.

 

وی افزود: تمام عمر این عالم مجاهد در مبارزات سپری شد و بعد از انقلاب نیز امام، ایشان را به عنوان تولید امام رضا(ع) منصوب کردند و کسی جز آیت الله واعظ طبسی قدرت اداره خراسان بزرگ را نداشت که هم آستان و هم حوزه علمیه مشهد را با وجود علما و مجتهدین بزرگ مدیریت می کرد./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات