۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۲۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

تقرّب به خدا با تبعیت از اهل بیت حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معیار ماندگاری اعمال رضایت خداوند است، گفت: همین موضوع موجب ماندگاری کارهای اهل بیت(ع) در میان انسان های شده است زیرا آنها تمامی کارهای خود را برای رضایت خداوند انجام می دادند.
نيت خالص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مدرسی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که معیار ماندگاری اعمال رضایت خداوند است، گفت: همین موضوع موجب ماندگاری کارهای اهل بیت(ع) در میان انسان های شده است زیرا آنها تمامی کارهای خود را برای رضایت خداوند انجام می دادند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: افراد فراوانی در روی کره زمین کار خیر انجام داده اند اما نامی از آنها نمانده است ولی کار خیر ائمه اطهار(ع) ماندگار مانده و حتی بیان آن نیز حالتی معنوی خاصی برای افراد ایجاد می کند.

 

وی با بیان این که تمامی اعمال انسان بر مبنای نیت او، خیر و شر است، گفت: عمل بدون نیت نمی تواند باشد از این رو اعمالی که ما انجام می دهیم اگر برای رضای خدا باشد ماندگار می شود، ولی اگر برای خودمان و برای راضی کردن نفسمان باشد از بین خواهد رفت.


حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: گاهی انسان به گمان خود کاری که انجام می دهد برای رضای الهی است ولی در عمل نیت های غیر الهی در کار دیده می شود بنابراین کسی که اعمالی انجام دهد که خدا بپسندد و در ادامه آن منیتی وجود نداشته باشد، این عمل پذیرفته شده و ماندگار می شود.

 

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) آنچه که انجام می دادند برای خدا بود و همین روحیه موجب شده که اعمال خیر آنها ماندگار شود و آنها در کارهایشان خود را نمی دیدند و تنها رضایت الهی برایشان مهم بود.


استاد حوزه علیمه قم اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در محضر الهی مقرب شویم باید از الگوهای خود که معصومین(ع) هستند، تبعیت کنیم و در کارهایمان خدا را در نظر بگیریم تا عنایت خاص خداوند نیز شامل حال ما می شود.


حجت الاسلام مدرسی با اشاره به این که شیطان همواره قصد دارد نیت انسان را آلوده کند، یادآور شد: باید مراقب باشیم چون ممکن است شیطان در یک لحظه با وسوسه و اندکی فریب دنیوی و منیت، نیت های الهی انسان را آلوده کرده و کار خیر انسان را به جلوه ای برای خود نمایی تبدیل کند که در این صورت انسان از برکات اخروی نیت محروم می شود زیرا هر کار که برای دنیا انجام دهیم در دنیا پاداش آن را می گیریم و هر کاری که برای آخرت انجام دهیم در دنیا و آخرت از ثواب و برکات این نیت الهی برخوردار خواهیم شد./968/پ202/ی

ارسال نظرات