۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۶۷۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

جامعه امروز از الگوی فاطمی فاصله گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جای خالی الگوهای رفتاری فاطمی در جامعه اسلامی احساس می شود، گفت: ویژگی های رفتاری ائمه معصومین(ع) به ویژه دخت نبی مکرم اسلام تنها محدود به یک زمان و مکان خاص نیست بلکه رفتار و منش آن‌ها در همه زمان ها برای جامعه الگو است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که سخن گفتن در مورد حضرت فاطمه(س) تنها مربوط به یک زن نیست بلکه در مورد یک شخصیت و جایگاه ارزشمند است، گفت: امروز بیشتر نیازمند شناخت حقیقی جامعه با شخصیت چنین بانوی نمونه ای در جهان هستیم.

 

وی با بیان این که عبودیت پیامبر (ص) برای خلقت حضرت زهرا (س) بیش از عبودیت رسیدن به مقام رسالت بود، افزود: در احادیث و روایات آمده پیامبر گرامی اسلام هرگاه متوجه آمدن دختر خود می‌شد به استقبال او می‌رفت و دستان او را می‌بوسید.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که افزون بر شناخت حضرت فاطمه (س) باید با ایشان همسو و همدل بود، گفت: در روایت آمده است که امام صادق (ع) فرمودند: حضرت فاطمه را از آن جهت فاطمه نامیدند که مردم از شناخت آن عاجزند و این همان بعد آسمانی شخصیت حضرت زهرا است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید: ای پیامبر ما به تو کوثر عطا کردیم پس شکر خدا را به جا بیاور، افزود: در روایت از کوثر به عنوان خیر کثیر یاد شده است حتی بسیاری از مفسران اهل تسنن نیز مصادیق خیر کثیر را فاطمه زهرا(س) معرفی می کنند.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام فرمودند خداوند نور فاطمه را قبل از خلقت آدم آفریده بود و تا خلقت آدم این نور در ساق عرش الهی جای داشت، ادامه داد: مقام حضرت زهرا(س) قابل وصف نیست زیرا پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ایشان را هم پاره تن و هم میوه دل و هم روح خودش دانستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حلقه وصل تمام امت تا قیام قیامت به رسالت عظمی و امامت کبری حضرت فاطمه زهرا(س) است، تصریح کرد: نورانیت زمین و آسمان از حضرت فاطمه زهرا(س) است و این نور می‌تواند هدایتگر باشد که تنها به سعادت فردی و جمعی تلاش می‌کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که الگو پذیری از سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین افتخار برای بانوان و زنان مسلمان جهان است، تصریح کرد: خداوند همه فضیلت های خود را در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده است و توصیف شخصیت وجودی آن بانوی معصوم امکان پذیر نیست زیرا که وی مانند ستاره ای درخشان در عالم بشریت می درخشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که صفات رسول خدا نیز همان صفات حضرت زهرا(س) بود، افزود: آن بانوی نمونه اسلام به عنوان وارث علم و صفات حضرت رسول اکرم(ص) بودند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که حضرت فاطمه(س) الگو و اسوه عالم بشریت معرفی شده است، گفت: بهره گیری از سیره عملی آن حضرت رمز کمال و سعادت حقیقی آحاد جامعه به ویژه بانوان است.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز جای خالی الگوهای رفتاری فاطمی در جامعه اسلامی احساس می شود، افزود: ویژگی های رفتاری ائمه معصومین(ع) به ویژه دخت نبی مکرم اسلام تنها محدود به یک زمان و مکان خاص نیست بلکه رفتار و منش آنها در همه زمان ها برای جامعه الگو است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دختر پیامبر(ص) معنای مصداق «انا اعطیناک الکوثر» است، ادامه داد: تقوای آن حضرت زبانزد خاص و عام است و بانوان ما باید از تقوا، عفت، حیا و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) درس و الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود به شأن نزول سوره کوثر اشاره کرد و با بیان این که اگر چه سوره کوثر کوچک است اما اقیانوسی از عظمت حضرت زهرا (س)، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) را فاطمه نام نهادن یکی از دلایلش برای این است که مردم از شناخت فاطمه دور و جدا هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) چنان جایگاه بلندی در قلب حضرت رسول(ص) پیدا کرد که محبت و شیفتگی رسول خدا نسبت به او زبانزد خاص و عام شد، افزود: وجود حضرت فاطمه(س) نقطه اتصال رسالت و ولایت بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که همه خوبی های عالم در حضرت فاطمه(س) جمع شده است، ادامه داد: حضرت فاطمه(س) سرچشمه زلال ائمه اطهار و پاره تن پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) است./950/202/ب1

ارسال نظرات