۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۱۷۸۶
مدیر مدرسه علمیه امام باقر دامغان:

حضرت فاطمه بهترین معیار شناخت حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دردانه خلقت، معصومی که رسول خدا(ص) دوستی و محبت خود و خدای متعال را در دوستی و رضایت او دانسته، بی‌شک بهترین معیار شناخت حق و باطل است.
امام جمعه موقت دامغان- تجمع بزرگ فاطميون در دامغان تجمع بزرگ فاطميون در دامغان تجمع بزرگ فاطميون در دامغان تجمع بزرگ فاطميون در دامغان تجمع بزرگ فاطميون در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهرستان بعدازظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در تجمع بزرگ فاطمیون شهرستان دامغان در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) با تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت صدیقه طاهره(س)، اظهار داشت: مجاهدت فاطمه(س) در مقابل انحراف در اسلام ناب محمدی و تعدی به حریم ولایت بهترین معرف این شخصیت بی بدیل جهان خلقت است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با ذکر روایاتی مستدل از کتب مورد وصوق اهل سنت و تشیع در باب منزلت و شخصیت الهی زهرای اطهر(س) یگانه بانوی عالم خلقت را مظهر شناخت حق و باطل برشمرد و خاطر‌نشان کرد: بر اساس روایات نقل شده در کتب معتبر شیعه و سنی صدیقه کبری(س) مظهر خشم و غضب و لطف و رحمت خداوند است.

 

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) با عمل خود درس بزرگ دفاع از ولایت و جایگاه والای امامت را به همه ما و همیشه تاریخ داده است، افزود: فاطمه زهرا(س) آیینه و مظهر حق و خشنودی خداوند است، همانا اگر می خواهیم از مسیر حق و حقیقت خارج نشویم باید پیرو صدیق شهیده والامقام ولایت باشیم.

 

گفتنی است، عزاداران فاطمی همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری (س) با حرکت دسته‌های سینه‌زنی از آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) به سوی حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) حرکت کردند و در غم مظلومیت بنت رسول الله ندای وامصیبتا سردادند.

 

عزاداران شهادت دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت در قالب دسته های  سینه‌زنی با تجمع در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) دامغان هم نوا با ذاکران اهل بیت و عزاداران صدیقه طاهره(س) از دیده سرشک غم جاری ساختند و عاشقانه بر سر و سینه زدند.

 

مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت سید مهدی میرعلی اکبری و مداحی ذاکران هیأت روستاهای عبدیا و خورزان و هیئت حضرت علی اصغر(ع) در جمع شرکت کنندگان تجمع بزرگ فاطمیون شهرستان دامغان از دیگر بخش‌های این آیین باشکوه سوگواری بود./977/202/ب1

ارسال نظرات