۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۲۱۸۱۳
حجت الاسلام دهنوی تبیین کرد؛

راهکارهای کسب آرامش در زندگی مشترک

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) سرشار از آرامش بود گفت: برای اینکه همسرتان در زندگی احساس خوشبختی کند به آرامش و آسایش نیاز دارد و مهم ترین راهکار برای ایجاد آرامش در زندگی عشق ورزی و ابراز محبت به همسر است.
حجت الاسلام دهنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام دهنوی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در خیابان معراج اصفهان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم به ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) بپردازیم زندگی ایشان ابعاد بسیار گسترده ای دارد، یکی از ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) بعد آرامش است.

 

وی ادامه داد: آرامش بسیار زیادی در زندگی ایشان حاکم بود به حدی که حضرت علی(ع) با شوق فراوان به سمت منزل می رفتند و وقتی به خانه می رسیدند و چهره حضرت زهرا(س) را مشاهده می کردند تمام غصه ها از یادشان می رفت و کانون زندگی شان بسیار گرم و با محبت بود.

 

کارشناس و مشاور خانواده افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: از نشانه های خدا این است که همسری از جنس خودتان برایتان آفرید تا به آرامش برسید، پس هدف از تشکیل خانواده رسیدن به آرامش است، برای رسیدن به آرامش باید درست ازدواج کنید، ازدواج نادرست آرامش را از شما می گیرد.

 

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: ازدواج های نادرست و بدون شناخت سه آفت به همراه دارد، نخستین آفت آن این است که زن و شوهر برای یکدیگر عاطفه و محبت خرج نمی کنند، دومین آفت آن سوء ظن داشتن و عدم اعتماد به یکدیگر است و سومین آفت آن این است که عشق های دروغین قبل از ازدواج جوانان را کور و کر می کند و باعث می شود حقایق را نبینند و عیب های یکدیگر را خوبی تلقی می کنند.

 

وی اظهار داشت: برای اینکه همسرتان در زندگی احساس خوشبختی کند به آرامش و آسایش نیاز دارد، آسایش به معنی تامین نیازهای مادی و جسمی و فیزیولوژی است، آسایش در زندگی نیاز است ولی کافی نیست، متاسفانه در کشور ما مردم به آسایش خیلی اهمیت می دهند ولی به آرامش توجه چندانی ندارند.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز داشت: وظیفه مردان این است که برای تامین مخارج خانواده خود تلاش کنند و آسایش را برای خانواده فراهم کنند، آیه "بما انفقتم" خطاب به مردان است که برای رفع حاجات زنان خود تلاش کنید، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: مردی که برای خانواده اش تلاش و کار می کند مانند مجاهد در راه خدا است.

 

حجت الاسلام دهنوی تصریح کرد: زنان هم در تامین آسایش خانه نقش مهمی را ایفا می کنند، جهاد زن خوب شوهر داری کردن او است، از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که اگر زنی در منزل چیزی را جابه جا کند که وقتی شوهرش می بیند خوشحال می شود خداوند ثواب یک سال عبادت را به او می دهد.

 

وی گفت: اگر زن و مرد در زندگی آسایش داشته باشند ولی آرامش نداشته باشند احساس خوشبختی نمی کنند، خداوند در ادامه آیه می فرماید "و جعلنا بینکم موده و رحمه"، مودت به معنی مهربانی و صمیمیت و محبت است، مهم ترین راهکار برای ایجاد آرامش در زندگی عشق ورزی و ابراز محبت به همسر است، عشق ورزی و محبت سبب گرم شدن کانون خانواده می شود.

 

کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد: عشق و محبت را در زندگی حاکم کنید و از ابراز محبت به همسرتان خجالت نکشید، به ویژه مردان از ابراز محبت به همسرانشان دریغ نکنند چرا که زنان محبت پذیر هستند، در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که اگر مرد به همسر خود بگوید دوستت دارم این هرگز از قلب زن بیرون نمی رود./869/202/ب1

ارسال نظرات