۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۸۳۲
حجت‌الاسلام جوشقانی:

معرفت، محبت و اطاعت از ارکان اصلی بنای ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: کسی که پای ولایت بیشترین هزینه را کرد و هزینه شد صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است، ایشان به شهدا آموخت که پای تکریم ولایت و اقامه دین خدا باید با همه توان به میدان آمد.
حجت الاسلام حسين جوشقاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین جوشقانی رییس مجمع عالی بسیج استان قم، یکشنبه شب و در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در یادواره 63 شهید شهر مشکات کاشان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از معرفت و محبت و اطاعت به عنوان سه رکن اصلی بنای ولایت نام برد.

 

به گفته وی، هرکس منهای این سه رکن از ولایت حرف بزند و دم  بزند، ولایت مدار نیست بلکه ولایت شعار و لقلقه زبان و شعار لسان  است و ظواهر را اتو کشیده ارائه دادن دردی را دوا نمی کند.

 

حجت الاسلام جوشقانی افزود: نخستین رکن از سه رکن اساسی ساختمان و بنای ولایت، معرفت است و معرفت با این که ما در عصر غیبت کبری یله و رها نیستیم، تحقق حاکمیت خدا در روی زمین به دست انبیای خلیل الله و رسول الله است و در عصر ائمه به دست اوصیا و جانشینان پیامبر است.

 

وی افزود: حاکمیت خدا روی زمین در عصر غیبت کبری که دسترسی به امام زمان(عج) نیست، ولایت طولی پیامبر اکرم(ص) به دست فقیه جامع الاشرایط و جامع الاطراف با اوصافی چون شجاعت، زهد، پارسایی، علم و مدیریت است و محبت دومین رکن از سه رکن اساسی ساختمان و بنای ولایت معرفت است.  

 

رییس مجمع عالی بسیج استان قم از اطاعت به عنوان رکن سوم بنای ولایت نام برد و افزود: معرفت، محبت و اطاعت به دنبال یکدیگر می آیند، بنابراین وقتی کسی سجایا و فضائلی دارد حتما او را دوست دارد و زمانی که او را زیاد دوست داشته باشد امر او را اطاعت می کند.  

 

حجت الاسلام جوشقانی گفت: کسانی که معرفت داشتند و می دانستند آیات قرآن در شأن امیرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(ع) است و رضایت فاطمه(س) رضایت خدا و غضب فاطمه(س) غضب خدا است، پس چرا محبت نداشتند و اگر محبت داشتند چرا اطاعت نداشتند و برعکس هرچه را که پیامبر فرمود آنها با جفا و خیانت و ظلم و ستم جواب دادند و بر عکس آنچه پیامبر فرموده بود عمل کردند و اکنون این سؤال مطرح است که چرا با معرفت به میدان نیامدند.

 

به گفته وی، اگر معرفت باشد و به دنبال محبت هم بیاید، این جا یک مسأله دیگری بوده که سبب شده منجر به اطاعت نشود و حرف ولی خدا به روی زمین بماند و بنده خدا را به مسلخ ببرند.  

 

رییس مجمع عالی بسیج استان قم یادآور شد: جنگ با امیرمومنان جنگ با کفر نبود، جنگ با نفاق بود و در جنگ با نفاق، زمانی فاطمه زهرا(س) پرچم را به دست گرفت که حامیان اسلام ناب به حداقل رسیده بودند.

 

به گفته وی، اگر معرفت هم باشد و محبت هم باشد اما اگر ولایت مداری نباشد این معرفت و محبت به کار نخواهد آمد و به اطاعت نخواهد رسید.

 

حجت الاسلام جوشقانی افزود: در بحث سیره شهدا، همین بس که شهدا ولایت مداری را تفسیر و معنا کردند و رفتند و ما امروز در کجای این جایگاه و پایگاه قرار گرفته ایم تا رسالت خود را در قبال شهدا بدانیم./1307/202/ب1

ارسال نظرات